Demon probleem download

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-07 09:02

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
- Ik heb sinds 3 weken opeens problemen met me internetverbinding me download is gedaald van altijd (4 maanden lang) 210 kb/s naar een slordige 120-140 kb/s.

- Ik heb hierover nu al 3 weken contact met demon en nu zeggen ze van ja monteur is er geweest u haalt gewoon juiste snelheid ik zo ja hoor 120 kb/s, ik haal nu bijna 100kb/s minder als eerst, ik zeg heb een 2048/512 lijn (die jullie al 3 maanden lang gaan upgraden), oh ja sorry meneer.

- Toen zeiden ze opeens van dan heeft de KPN u lijn veranderd kunnen we niets aan doen u zult wel verder van de centrale af zitten nu, ik zo nee ik heb het nagezocht niet veranderd.

- Ze zeiden upgrade naar de laatste firmware, ik weer dat heb ik al lang gedaan. Hun nou dan kan ik u niet helpen! (hij is fijn)

- Nu is de laatste optie dat ik ze vertelde dat ik laatst 's nachts weer eens een keer in de buurt van me oude snelheid kwam namelijk zo'n 190 kb/s. Ik moet dit bewijs overhandigen aan demon zodat ze tegen de monteur kunnen zeggen van kijk die meneer haalt 's nachts wel hoge snelheid hoe kan dit? Alleen heb ik het probleem dat ik dat nu natuurlijk al een tijdje niet haal. :(

Iemand enig idee hoe ik op een andere manier mis mij probleem kan verhelpen? :'(

Me upload, aantal connecties per minuut en ping zijn gewoon nog steeds perfect :?

[ Voor 12% gewijzigd door Beamer op 23-12-2003 21:15 ]

20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Hoe download je? Als ik gewoon via een IE download en m'n tempory internet file- map bereikt bijna zijn maximum grootte dan zijn de downloads ook ontzettend traag. Als ik de map opschoon dan gaat het weer op de normale snelheid. Mijn software is Windows XP pro NL zonder SP1 en IE6. Wat krijg je trouwens voor resultaten bij speedtest.nl?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
AtleX schreef op 23 december 2003 @ 21:22:
Hoe download je? Als ik gewoon via een IE download en m'n tempory internet file- map bereikt bijna zijn maximum grootte dan zijn de downloads ook ontzettend traag. Als ik de map opschoon dan gaat het weer op de normale snelheid. Mijn software is Windows XP pro NL zonder SP1 en IE6. Wat krijg je trouwens voor resultaten bij speedtest.nl?
Nee ik heb het downloaden met meerdere computers getest allemaal hetzelfde resultaat. Dus daarom heb ik eigenlijk exprexx me besturingssysteem etc. niet gepost omdat dat niet echt ter zake is vind ik.
Maar voor de liefhebber: Xp pro sp1 Nl

Genoemde behaalde resultaten zijn o.a. gebaseerd op speedtest omdat die meestal wel goede resultaten geeft.
Download nu:120
Upload: 49
Connec p/m: rond de 600 (500 laag 1000 hoog)
Ping: 22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 14:38

BCM

Is het niet zo dat het wat drukker is geworden? Je deelt de verbinding met anderen. Ik weet FF niet hoe dat heet. (verhouding 1 : 25)

Cedo Nulli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
BCM schreef op 23 december 2003 @ 21:53:
Is het niet zo dat het wat drukker is geworden? Je deelt de verbinding met anderen. Ik weet FF niet hoe dat heet. (verhouding 1 : 25)
Overboeking.

Ja dat kan idd maar dat is dan toch bizzar! Dat kunnen ze toch niet maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Beamer schreef op 23 december 2003 @ 22:06:
[...]

Overboeking.

Ja dat kan idd maar dat is dan toch bizzar! Dat kunnen ze toch niet maken?
Opzich is het niet zo gek bizar, als iedereen tegelijk zou downloaden houd je van je 8064/1024 lijntje downstream nog 8kB/s over ;)

downstream:

8064wordt gerekend als 2048 ..

2048/25= 81,92 kbit --> ongeveer dus effectief 8kB/s

Maar die kans is minimaal (anders zouden ze niet overboeken). En overboeking zit op vele plekken.

- Tussen centrale (dslam) en core netwerk bbned
- Tussen corenetwerk en gateway (aantal klanten per gateway)

Maar ook je isp heeft een overboeking natuurlijk, ze kopen (hebben) minder bw dan dat alle klanten tegelijk zouden kunnen gebruiken. Dus zelfde 1:25 of in praktijk nog hoger is mogelijk ...

Maar even terug komend op je statement ...

Wanneer dit een overboekingsprobleem zou zijn bij demon zou je meer mensen horen hier en op usenet. En wanneer het bij bbned zou zijn (waar je lijn iig is overboekt) zou je dan niet heel GOT vol zien staan binnen korte termijn??? Als het dus landelijk zou zijn merk je het snel genoeg, en ook als het om die telefooncentrale gaat alleen denk ik ook wel ;)

Is het niet gewoon dat de modem even gepowercycled moet worden? Dat je linesync is ingestort? Of dat je je upstream belast zonder dat je het door hebt? p2p? spyware? etc etc etc

[ Voor 28% gewijzigd door bjck op 23-12-2003 23:54 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

ik denk dat je 80 bedoeld.... :)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Willem2 schreef op 23 december 2003 @ 23:52:
ik denk dat je 80 bedoeld.... :)
Kleine typo, aangepast met exacte waarde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-08 14:37
Precies hetzelfde probleem hier, ik heb zelf een 8/1 mbit abbo (net op tijd ge-upgrade van een 2048/512)
Ik haalde altijd 830 kB, van die zelfde servers haal ik nu niet meer als 160 kB.

Na 4 weken bellen en mailen is er iemand van bbned langsgeweest die hier en in de centrale geconstateerd heeft dat er niets aan de hand was, 2 dagen later weer gebeld, weer een dag later teruggebeld door Demon dat het opgelost zou moeten zijn, helaas niet dus.
Verteld die man mij gelijk erachteraan dat het dan minimaal tot half/eind januari gaat duren voordat dit opgelost gaat worden.

Ik vroeg toen zelf ook of ik mijn contract dan kon opzeggen vanwege in gebreke blijven, begint die inderdaad dat verhaal over dat er i.v.m. de overboeking 8 kB gegarandeerd word!
Beetje flauw imo om je als ISP daar achter te gaan verschuilen omdat er duidelijk 2048-8192/512-1024 op hun site staat.

Ik heb inmiddels een brief gestuurd naar customer-service, met het verzoek om met terugwerkende kracht vanaf het begin van het probleem de prijs van een 1024/512 abbo te gaan betalen.

Ik wacht zelf nog even af tot eind januari, maar als het dan niet opgelost is ga ik verder kijken of ze zich kunnen beroepen op dat 8 kB verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
boots schreef op 24 december 2003 @ 00:06:

Beetje flauw imo om je als ISP daar achter te gaan verschuilen omdat er duidelijk
2048-8192/512-1024 op hun site staat.
That's called 'marketing' .. maar even zonder dollen

Opzich hebben ze gelijk dat 8kb/s gegarandeerd is natuurlijk.

En dat je eigenlijk een 2048 Lijn hebt en de rest is extra (afhankelijk ook van lijnlengte+kaliteit). Ook geven behaalde resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst.

Maar je moet iig je 2048 een keer kunnen halen. En eigenlijk als het inderdaad overboeking is toch wel snachts rond 4 a 5 uur je maximale snelheid van je lijn (dus je linesync snelheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
bjck schreef op 24 december 2003 @ 00:11:
[...]

Maar je moet iig je 2048 een keer kunnen halen. En eigenlijk als het inderdaad overboeking is toch wel snachts rond 4 a 5 uur je maximale snelheid van je lijn (dus je linesync snelheid).
Mijn downloadsnelheid is inderdaad op een vroege zondagochtend hoger als in de piekuren.
Maar goed als ze zo doorgaan kan ik in ieder geval per 1 april van ze af.

Maar wat mij eigenlijk het meeste stoort, is dat toen ik vroeg wat er u precies aan de hand is, die man van Demon dat mij niet kon vertellen, omdat het over "gevoelige informatie" ging 8)7

Ik bedoel, waarom zo geheimzinnig, je moet eerst tegen iemand zeggen dat hij 8 weken met een k*t verbinding moet blijven zitten, en dan kun je niet eens vertellen wat de oorzaak is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
boots schreef op 24 december 2003 @ 07:52:
[...]

Mijn downloadsnelheid is inderdaad op een vroege zondagochtend hoger als in de piekuren.
Maar goed als ze zo doorgaan kan ik in ieder geval per 1 april van ze af.

Maar wat mij eigenlijk het meeste stoort, is dat toen ik vroeg wat er u precies aan de hand is, die man van Demon dat mij niet kon vertellen, omdat het over "gevoelige informatie" ging 8)7

Ik bedoel, waarom zo geheimzinnig, je moet eerst tegen iemand zeggen dat hij 8 weken met een k*t verbinding moet blijven zitten, en dan kun je niet eens vertellen wat de oorzaak is....
Dat is jammer inderdaad, en je kan toch gewoon zeggen wat er loos is en wanneer de prognose is dat het is opgelost neem ik aan.

(surf weer vrolijk door met 800+ kb/s op mijn Cistron MAXX lijntje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
boots schreef op 24 december 2003 @ 00:06:
Precies hetzelfde probleem hier, ik heb zelf een 8/1 mbit abbo (net op tijd ge-upgrade van een 2048/512)
........Verteld die man mij gelijk erachteraan dat het dan minimaal tot half/eind januari gaat duren voordat dit opgelost gaat worden.

Ik vroeg ........
Ik denk dat er voor mij dan ook weinig anders overblijft dan wachten en hopen.

Maar als dit zo blijft ben ik weg, helaas zit ik nog tot midzomer aan me contract vast. Echt jammer ik was zo tevreden in het begin. En om nou te blijven bellen tegenwoordig duurt het echt een uur voordat je iemand aan de lijn krijgt op die customer service. :(

Dit alles zal wel worden veroorzaakt door zo'n malloot die 80GB per maand download ofzo en heel de dag ze computer laat stampen voor allerlei dingen die hij nooit zal gebruiken, maar gewoon interessant vindt om te zeggen dat hij zoveel download bla bla. Echt van mij part mogen ze die gebruikers die echt waanzinnig veel verbruiken, wel eens wat gaan korten.

[ Voor 22% gewijzigd door Beamer op 24-12-2003 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Beamer schreef op 24 december 2003 @ 10:02:
[...]

Maar als dit zo blijft ben ik weg, helaas zit ik nog tot midzomer aan me contract vast. Echt jammer ik was zo tevreden in het begin. En om nou te blijven bellen tegenwoordig duurt het echt een uur voordat je iemand aan de lijn krijgt op die customer service. :(

Dit alles zal wel worden veroorzaakt door zo'n malloot die 80GB per maand download ofzo en heel de dag ze computer laat stampen voor allerlei dingen die hij nooit zal gebruiken, maar gewoon interessant vindt om te zeggen dat hij zoveel download bla bla. Echt van mij part mogen ze die gebruikers die echt waanzinnig veel verbruiken, wel eens wat gaan korten.
Daar is chello mee bezig gegaan zag ik :) Maar dat roept ook enige weerstand op bij die groep gebruikers. Je kan het niet iedereen naar het zin maken, keuzes keuzes keuzes ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
[...]

In [rml][ ervaringen] Demon DSL Express #8[/rml] zeggen abonnees dat ze 200gig of meer downloaden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
[...]

Ik zou sowieso blijven bellen/mailen/schrijven totdat je minder gaat betalen totdat het opgelost is of je de oude snelheid weer terug hebt.
Probeer het eens om 9 uur sochtends meestal ben ik dan binnen een paar minuten aan de beurt.
Misschien bedoelen ze dat wel met de oplossing, maw, gaan ze dan de leechers aanpakken.
Ik krijg het idee dat ze de gecompliceerde problemen op dit moment gewoon voor zich uitschuiven totdat ze verder zijn met het hele upgrade verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
dolby schreef op 24 december 2003 @ 10:31:
[...]

In [rml][ ervaringen] Demon DSL Express #8[/rml] zeggen abonnees dat ze 200gig of meer downloaden. 8)7
als ze iets gaan doen aan kanten die 200 gig downloaden kan ik ze geen ongelijk geven, maar ook Demon zijn eigen schuld.
Ze hadden kunnen/moeten voorzien dat toen ze als eerste met gunstige tarieven kwamen en een goede usenet server, ze een hele grote groep klanten zouden aantrekken die dit doen imo.

maw, ze kunnen volgens mij op dit moment de grote toestroom van nieuwe klanten niet aan, bbned en demon.
en ik vind demon ook nog steeds een goeie isp, ik word altijd vriendelijk en goed geholpen, tot kort geleden een goeie verbinding, demon.nl.support kan ik ook waarderen etc.....maar het begint nu wel een beetje af te brokkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
dolby schreef op 24 december 2003 @ 10:31:
[...]

offtopic:
Over die figuren laat ik me liever niet uit! Maar ja dat is een geheel andere discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesren
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:06
Ik heb precies hetzelfde probleem met demon. Het betreft bij mij ook een 2Mbit/512 abbo. Haal in het weekend en overdag maar snelheden van 100Kb/s. Alleen in de ochtend voor 11 uur haal ik nog snelheden rond de 200.

Heb zelf al meerdere gesprekken met demon gehad en er is niets aan de hand terwijl ik niet de enige ben met het probleem. Volgens hun is het een probleem met de telefoonlijn.

Het probleem zit hem volgens mij in de border router van demon waar ik op aan zit gesloten. Dit is de NRP6 hier komen alle DSL verbindingen langs voor ze het inet opgaan. Deze heeft niet genoeg bandbreedte want ik lees meerdere verhalen van mensen die deze ontzettend lage snelheden hebben op deze router.

Maar demon wil niet eens de mogelijkheid geven dat het aan hun router ligt. Ik weet niet meer wat ik wil doen want geld teruggeven doen ze niet in dit geval is me verteld.

Ik baal echt als een stekker van deze ruk provider op dit moment. En ik moet nog tot mei wachten voor ik kan switchen :'(

Stay hungry, Stay foolish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
vriesren schreef op 24 december 2003 @ 10:54:

Het probleem zit hem volgens mij in de border router van demon waar ik op aan zit gesloten. Dit is de NRP6 hier komen alle DSL verbindingen langs voor ze het inet opgaan. Deze heeft niet genoeg bandbreedte want ik lees meerdere verhalen van mensen die deze ontzettend lage snelheden hebben op deze router.
Er zijn geen nrp problemen meer aldus Niels van Demon.
99% van dit soort problemen ligt aan brakke kabels,splitter,lijn, OS,router/modem config.
Probeer het eens in die richting te zoeken.
Er zijn gevallen bekend waarbij het weer! invloed had op een telefoonlijn, vocht en dergelijke.

[ Voor 4% gewijzigd door dolby op 24-12-2003 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesren
dolby schreef op 24 december 2003 @ 12:13:
[...]

Er zijn geen nrp problemen meer aldus Niels van Demon.
99% van dit soort problemen ligt aan brakke kabels,splitter,lijn, OS,router/modem config.
Probeer het eens in die richting te zoeken.
Er zijn gevallen bekend waarbij het weer! invloed had op een telefoonlijn, vocht en dergelijke.
Ik heb alle kabels modem & splitter al keer vervangen. En het kan geen toeval zijn dat de snelheden in de ochtend wel in orde zijn maar in de middag niet. Dit kan geen fout in de lijn / bekabeling zitten. Want dan zou dit constant moeten zijn.

En dat snappen ze bij demon niet. Het is echt een bandbreedte probleem op de NRP. Tevens ben ik niet de enige die op NRP6 problemen heeft dus het kan echt geen toeval zijn. Het is echt een probleem aan de kant van demon/bbned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52
ja, nu ik dit topic lees, ik heb sinds gister ook problemen met download snelheid. Ik heb een 1024/512 Abbo maar soms wil ik iets downloaden en dan lijkt het net of ik op een 28k modem zit. Alleen het "opslaan als" schermpje lijkt al een eeuwigheid te duren. Ik ben voor de rest zeer te vreden over Demon, Ik heb al sinds april 2003 mn 1024/512 Lijn en zelden problemen ervaren. Wat ik wel slecht vind is dat tot 2x toe de beloofde snelheidsverhoging niet gerealiseerd werden.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 15:42
Ze hebben toch ook problemen met bandbreedte levering waardoor ze de upgrades niet 1-2-3 door konden laten gaan?
Aangezien ze toch wel de nieuwe abbo's leveren met 8mbit ipv 2mbit kan dat misschien de totale bandbreedte van een centrale naar beneden drukken, waardoor jij je theoretisch mogelijke maximale snelheid niet meer kunt halen. Hetzelfde effect als met kabel dus.

Wat je kunt doen is DUMeter installeren, om te bekijken of er echt geen programma (of virus) is wat je snelheid aanpast. Ik had laatst een virus op mijn laptop wat ongeveer 10 kb/s altijd uploade, ddossen naar http adressen waaronder microsoft en dergelijke... Daar kwam ik pas ontzettend laat achter omdat ik dacht dat het aan de router lag. Waarom? Omdat alles achter de router beveiligd was... wat ik alleen even was vergeten was is dat ik mijn laptop mee had genomen naar een vriend en daar direct aan het internet had gehangen... waardoor dat virus was binnengekomen. En ik de modem elk uur een reset geven totdat ik er eindelijk na een paar dagen achterkwam 8)7

Shut dus eerst al je computers down, zet er maar eentje aan, kijk met DUMeter hoeveel je haalt, en test niet op speedtest.nl maar op de ftp van je provider, bijvoorbeeld dl.xs4all.nl

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesren
ja dat stadium ben ik allang voorbij. Ik heb op mijn router traffic stats en dan zie je dat de lijn 0 belast is. Tevens heb ik alles via meerdere pc's geprobeerd. Clean installs gedaan modem vervangen kabels vervangen alles. Dus daar kan het gewoon niet aan liggen. En ik baal er van dat Demon / bbned dit probleem gewoon als mijn probleem ziet. Want het ligt echt niet aan mijn kant.

Vocht in de adsl kabel of beschadiging hiervan is onzin. Want dan zou ik de hele dag klote snelheden moeten hebben. Terwijl ik er alleen in de middag en avond last van heb. In de ochtend haal ik bijna de normale snelheden. Het zit iets onder de snelheden zoals ik ze in het begin haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 15:42
vriesren schreef op 24 december 2003 @ 13:26:
ja dat stadium ben ik allang voorbij. Ik heb op mijn router traffic stats en dan zie je dat de lijn 0 belast is. Tevens heb ik alles via meerdere pc's geprobeerd. Clean installs gedaan modem vervangen kabels vervangen alles. Dus daar kan het gewoon niet aan liggen. En ik baal er van dat Demon / bbned dit probleem gewoon als mijn probleem ziet. Want het ligt echt niet aan mijn kant.

Vocht in de adsl kabel of beschadiging hiervan is onzin. Want dan zou ik de hele dag klote snelheden moeten hebben. Terwijl ik er alleen in de middag en avond last van heb. In de ochtend haal ik bijna de normale snelheden. Het zit iets onder de snelheden zoals ik ze in het begin haalde.
Dan lijkt het mij duidelijk een geval van "Wij kunnen te weinig bandbreedte leveren in bepaalde gebieden dus geef maar door aan de klant als dit binnenkomt dat het aan de klant zelf ligt" -probleem :(

Kan toch in mijn ogen aan niets anders liggen. Zeker omdat het op bepaalde tijdstippen wel en niet kan. Probeer anders eens mensen in de buurt te strikken die ook Demon hebben of internet via BBNet ( /BabyXL? ) om te bekijken of die hetzelfde probleem hebben. Mocht dat zo zijn dan heeft Demon een probleem en kan je dit openbaar maken (T.Net Frontpag ;))

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
De NRP problemen waren er omdat bbned nog een soort nrp gebruikte die de nieuwe klanten (die dus vaak een 8/1 of een 2/1 abbo hebben) niet aan kon (ik dacht een cisco 6400), maar dat was dus hoofdzakelijk op de nieuwere nrpŽs, zo ongeveer bij nrp 13/14 etc zijn daar problemen mee geweest, omdat alle nieuwe klanten op opeenvolgende nrpŽs worden aangesloten.
De nrp waar je normaal gesproken op zit word bepaald door wanneer je klant ben geworden, ik zelf zit op nrp-05.

M.a.w. de problemen die er nu zijn met snelheden hebben volgens mij niets met de nrpŽs te maken.
Ik denk eerder als ik de verhalen zo lees dat het met de overboeking te maken heeft, wat mij wel opvalt is dat het hoofdzakelijk klanten zijn die in de lagere NRPŽs zitten.
Misschien wel handig om dit te indexeren?

edit:
en misschien handig om hier een posting over te maken in demon.nl.support? misschien als ze zien dat er steeds meer kanten komen met dezelfde problematiek ze er wat eerder iets aan gaan doen?

[ Voor 12% gewijzigd door boots op 24-12-2003 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
vriesren schreef op 24 december 2003 @ 12:57:
[...]

En het kan geen toeval zijn dat de snelheden in de ochtend wel in orde zijn maar in de middag niet. Dit kan geen fout in de lijn / bekabeling zitten. Want dan zou dit constant moeten zijn.
Nee hoor, er zou bijv een extern storingselement actief worden bijv in de middag.
Volgens de netwerkstats is er voldoende bandbreedte, zelfs op piekuren is er voldoende.

ps ik zit ook op 6 en totaal geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Sluuut schreef op 24 december 2003 @ 13:33:
[...]

........ Mocht dat zo zijn dan heeft Demon een probleem en kan je dit openbaar maken (T.Net Frontpag ;))
Das idd een idee mensen als je meerdere mensen uit een regio kent met demon en allen hetzelfde probleem ervaren dan Demon met dit probleem confronteren. Willen ze dan nog niet meewerken zou je idd zoiets aan de "schandpaal" kunnen hangen, lekkere reclame voor Demon :).

Voor de rest wil ook ik benadrukken dat ik niet hoef te kijken naar virussen etc. ten eerste ben goed beveiligd ten 2e heb ik het op meerdere computers geprobeerd.
Als laatste wat het uitsluit is idd dat je op sommige tijdstippen wel je snelheid haalt van "de goede oude tijd" :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
dolby schreef op 24 december 2003 @ 13:40:
[...]

Nee hoor, er zou bijv een extern storingselement actief worden bijv in de middag.
Volgens de netwerkstats is er voldoende bandbreedte, zelfs op piekuren is er voldoende.

ps ik zit ook op 6 en totaal geen problemen
Maar waarom word er bij mij dan zo geheimzinnig gedaan?
De man van Demon die mij terugbelde zei letterlijk dat het "gevoelige informatie" was waardoor hij mij niet kon vertellen wat er aan de hand was.

Voorlopig zt ik nu met 160/90 kB voor 99 euro daardoor.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesren
Stel dat het een externe storing zou zijn. Vind ik niet dat ik daar verantwoordelijk voor mag worden gehouden. De storing ligt zeker niet hier.

Een storing op de lijn zelf lijkt me toch stug want lijntests op me modem en bij demon hebben uitgewezen dat deze in tiptop conditie is. Er is zelfs een monteur van bbned in de wijkkast geweest om te meten.

Op zijn minst vind ik dat demon dan restitutie van abbonnements geld moet geven. Want ik krijg nu snelheden van 1Mbit die volgens de nieuwe prijzen 39 euro zijn. Terwijl ik nu 65 euro voor een RUK verbinding betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Heb je al eens een ander modem geprobeerd?
Wat zijn de diagnostisch gegevens als je snelheid iets lager is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesren
Ander modem geprobeerd een sitecom modem. Zelfde probleem hiermee. Een ander modem dan dit heb ik niet voorhanden gehad.

Welke diagnostische gegevens wil je zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
attainable line rate
en current line rate of zoiets
En een posting in demon.nl.support met wat gegevens waaronder je systeemnaam, uiteenzetting van probleem kan leiden tot een reactie daar.

[ Voor 58% gewijzigd door dolby op 24-12-2003 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesren
DSL line diagnostics download:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
download noise margins:
relative capacity occupation: 25% 
noise margin downstream: 34.5 db
output power upstream: 0.0 dbm
attenuation downstream: 8.5 db

upstream noise margins:
relative capacity occupation: 70% 
noise margin upstream: 17.0 db
output power downstream: 10.0 dbm
attenuation upstream: 5.0 db

Dit is alles wat er zo een beetje kwa nuttige informatie uit dat zeiksel ( :P ) modem te halen valt over de DSL lijn.

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 14:51

SambalBij

We're all MAD here

Hier nog een keer hetzelfde probleem.
Ik haal al een hele tijd (weet niet precies sinds wanneer - niet echt op gelet) downloadsnelheden van slechts tussen de 100 en 200KB/sec. Het betreft hier ook een lijn die begin september is geupgrade van 2048/512 naar 8192/1024.
De te halen snelheid lijkt niet echt afhankelijk te zijn van het tijdstip, maar boven de 200KB/sec ben ik al tijden niet uitgekomen.
Zelfs nu, terwijl 3/4 van .nl waarschijnlijk nog slaapt, haalt een download-test vanaf ftp.demon.nl (een testfile van 16MB - ftp://ftp.demon.nl/pub/test/fullfile16M) maar 175KB/sec :'(

Ik heb de helpdesk al gemaild, maar daarvan krijg ik een standaard bla-bla-bla mail terug of ik niet toevallig msn enzo op de achtergrond heb draaien |:( |:(

Ze geven in de mail aan dat als de gegeven 'tips' niet helpen, je moet bellen voor het aanmaken van een DSL ticket en het laten doen van een lijntest. Ik wens ze veel succes aangezien de lijn zelf voor zover ik kan ziet gewoon in orde is. De modem traint op de normale snelheid, de SNR waarden zijn ook goed, en er zijn geen overmatige hoeveelheid errors op de lijn te bespeuren.

Ik zit zelf aangesloten op nrp-06.
boots schreef op 24 december 2003 @ 13:35:
edit:
en misschien handig om hier een posting over te maken in demon.nl.support? misschien als ze zien dat er steeds meer kanten komen met dezelfde problematiek ze er wat eerder iets aan gaan doen?
Al :)
Heb het daar enige tijd terug al gepost, maar daar komt weinig antwoord op. Eén iemand die hetzelfde probleem heeft, maar waarbij Demon schijnt te hebben toegezegd iedere dag sinds de melding dat de lijn te traag werkt, te zullen crediteren.
(Zie demon.nl.support msg-id l5pltv0abt6u4k6p80crg2nnnhfub947qs@4ax.com )

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• boots
Operations schreef op 25 december 2003 @ 09:10:
Hier nog een keer hetzelfde probleem.
Ik haal al een hele tijd (weet niet precies sinds wanneer - niet echt op gelet) downloadsnelheden van slechts tussen de 100 en 200KB/sec. Het betreft hier ook een lijn die begin september is geupgrade van 2048/512 naar 8192/1024.
De te halen snelheid lijkt niet echt afhankelijk te zijn van het tijdstip, maar boven de 200KB/sec ben ik al tijden niet uitgekomen.
Zelfs nu, terwijl 3/4 van .nl waarschijnlijk nog slaapt, haalt een download-test vanaf ftp.demon.nl (een testfile van 16MB - ftp://ftp.demon.nl/pub/test/fullfile16M) maar 175KB/sec :'(

Ik heb de helpdesk al gemaild, maar daarvan krijg ik een standaard bla-bla-bla mail terug of ik niet toevallig msn enzo op de achtergrond heb draaien |:( |:(

Ze geven in de mail aan dat als de gegeven 'tips' niet helpen, je moet bellen voor het aanmaken van een DSL ticket en het laten doen van een lijntest. Ik wens ze veel succes aangezien de lijn zelf voor zover ik kan ziet gewoon in orde is. De modem traint op de normale snelheid, de SNR waarden zijn ook goed, en er zijn geen overmatige hoeveelheid errors op de lijn te bespeuren.

Ik zit zelf aangesloten op nrp-06.

[...]

Al :)
Heb het daar enige tijd terug al gepost, maar daar komt weinig antwoord op. Eén iemand die hetzelfde probleem heeft, maar waarbij Demon schijnt te hebben toegezegd iedere dag sinds de melding dat de lijn te traag werkt, te zullen crediteren.
(Zie demon.nl.support msg-id l5pltv0abt6u4k6p80crg2nnnhfub947qs@4ax.com )
Ik weet niet hoe ik met die msg-id kan zoeken naar die posting :o maar ik denk dat ik dat zelf geweest ben :D

Ik moest een brief schrijven naar customer-service en het probleem doorgeven, wat wel toevallig (?) is, is dat ik precies hetzelfde gedaan heb als jij ik heb begin september nog net op tijd (?) een upgrade aangevraagd van 2048/512 naar een 8/1 abbo.
Ik heb in het begin ook nergens last van gehad, ik haalde makkelijk 800+, en ineens nog maar 160/170.

Het gekke is dat ik op een zondagochtend (en nu net ook weer) ineens wel 500+ kB haal.

Ik zit op nrp-05 en mijn PC is 2263hk

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Als jij Ruud heet dan is het inderdaad diezelfde draad :)
(Maar als dat het geval is, hoe kan het dat jij E99 per maand betaald?? Ze hebben mij ge-upgrade naar 8mbit, maar hebben gezien de bbned upgrades de abonnementskosten op E65 laten staan. Later nog even met Demon gebeld of dat wel klopte (geen zin in hoge rekening achteraf) maar het klopte inderdaad. Nieuwe lijnen kregen ook 8mbit voor E65, een aangezien ik net op tijd had geupgrade, ik dus ook. (de E99 was ook voor de 8192/512 lijn, en niet voor de 8192/1024 lijn)

• boots
dan ben ik dat ja...:)

Toen ik de upgrade aanvroeg stond er ook nog 99 euro als prijs bij, en sindsdien ben ik dat ook gaan betalen. Vond ik ook niet erg, maar nu ik lees dat jij wel voor 65 euro zit.......

Maar daarom is het helemaal kl*te dat ik voor dat geld niet eens de 2 mbit haal.
Ik heb ook in de brief gemeld dat ik er van uitga dat ik met terugwerkende kracht het abbo geld van een 1024/512 ga betalen :)

[ Voor 5% gewijzigd door boots op 25-12-2003 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Net maar eens even met de Demon helldesk gebeld.
Volgens de medewerker aldaar zat ik aangesloten op een NRP waar problemen mee bekend waren, en zou dit duren totdat BBNed meer mensen gaat migreren naar andere NRP's.

Na een beetje doorzeuren toch voor elkaar gekregen dat er een call is aangemaakt en ze naar de lijn gaan kijken. Als dit probleem echt met die NRP problemen te maken heeft dan zouden veel meer mensen het probleem moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Dan lijkt het mij duidelijk een geval van "Wij kunnen te weinig bandbreedte leveren in bepaalde gebieden dus geef maar door aan de klant als dit binnenkomt dat het aan de klant zelf ligt" -probleem :(

Kan toch in mijn ogen aan niets anders liggen. Zeker omdat het op bepaalde tijdstippen wel en niet kan. Probeer anders eens mensen in de buurt te strikken die ook Demon hebben of internet via BBNet ( /BabyXL? ) om te bekijken of die hetzelfde probleem hebben. Mocht dat zo zijn dan heeft Demon een probleem en kan je dit openbaar maken (T.Net Frontpag ;))
Ik heb hier en daar al veel meer mensen erover gehoord moet je eens op demon.nl.mopper kijken in de nieuwsgroepen daar staan nog veel meer mensen als ik, die klagen over het zelfde probleem.
Één van die mensen zegt ook dat het de laatste 2 weken nog trager is geworden, klopt precies. Ik zelf hang namelijk nu ook rond de 90-100 kb/s. Sommige hebben gehoord dat het om gevoelige info gaat en dat er daarom niet over wordt gecommuniceerd :( .
Één van die mensen heeft het ook naar de consumentenbond gestuurd etc. wat ik zeer goed vind want demon wil geen geld crediteren niets. En die helpdesk figuren maar roepen zal de KPN wel zijn ja right, zoveel mensen met dit probleem en geen duidelijke communicatie. Als dit zo door gaat, tweakdsl her I come ;)
Afwachten dus maar weer.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Sorry hoor, maar dat is echt weer zo'n opmerking van niks. Ze maken reclame met "GEEN DATALIMIET", leveren een verbinding waarmee 80GB in principe binnen 24 uur te downloaden is, en kijken dan vreemd op als mensen veel downloaden.

ISP's moeten eens ophouden met dat FUP geneuzel en een datalimiet vermelden en ervoor zorgen dat hun netwerk daar op berekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 00:22:
[...]

Sorry hoor, maar dat is echt weer zo'n opmerking van niks. Ze maken reclame met "GEEN DATALIMIET", leveren een verbinding waarmee 80GB in principe binnen 24 uur te downloaden is, en kijken dan vreemd op als mensen veel downloaden.

ISP's moeten eens ophouden met dat FUP geneuzel en een datalimiet vermelden en ervoor zorgen dat hun netwerk daar op berekend is.
offtopic:
Ik weet niet of je het door hebt maar dit topic gaat over mensen die momenteel problemen hebben met hun demon verbinding en die elkaar misschien kunnen helpen hiermee. Jouw mening over datalimieten etc. zoals al eerder aangekaart zijn hier niet gewenst dat moet je maar in demon gebruikerservaringen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:20
PHEW, een lotgenoot.

Ik heb het sinds afgelopen week OOK! Het enige wat ik weet is dat ze de software van de centrales hebben geupdate, voor de rest niets.

Speedtest was voorheen ook altijd 210 t/m 220 aan toe! en nu een slordige 120 t/m 145. (ja, wat loop je nou te eikelen, das nog steeds 100x sneller dan mijn 56k modem hoor ik al, nee, dit is een achteruitgang van meer dan 25% !!!)

Opzich, 1 a 2 dagen, kan gebeuren. Maar dit is al een hele week! Mooiste is nog dat ik binnenkort die upgrade krijg naar 8Mbit/1Mbit en als ik dan ga zitten klagen van "ik krijg maar 4Mbit effectief" dat ze het zo af kunnen schuiven naar de lengte van de kabel ( +/- 491 Meter, gezien op cistron.nl ) of iets dergelijks, terwijl het een combinatie is van een slechte upgrade en de lengte!

Deze topic heeft me wel even over het drempeltje geholpen om te gaan mailen naar demon, had gehoopt dat er iets tijdelijks aan de hand was, maar het komt dus al vaker voor.

/me Linux-TUX WAS een grote fan van Demon, is nu wel achter zijn oren gaan krabben en geeft het voordeel van de twijfel tot het antwoord van de helpdesk
offtopic:
Het lijkt wel alsof alleen de oude garde die dus ook die verhoging krijgt van 512kb upload naar 1024kb er alleen last van, een paar andere die gelijk die nieuwe abo vormen hadden aangeschaft, 2Mbit/1Mbit, die hebben nergens last van :| best weird

[ Voor 12% gewijzigd door LinuX-TUX op 10-01-2004 19:43 . Reden: Constatering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-11-2024
Leuk draadje over Demon

Ik twijfel ernstig of ik nou wel of niet zal overstappen van Chello naar Demon.
Die 49,95/mnd vind ik te hoog worden, gezien de goedkopere alternatieven.

Bij mij staat de computer echt niet 24/7 te downloaden, dus als de snelheid niet te gek laag wordt, zal 't me een zorg zijn.
Maar de verbinding moet wel stabiel zijn! Heb geen zin om steeds gezeik te hebben.

Iemand met ervaring met 1024/320 DSL Express van Demon die mij een adviesje kan geven?

Het alternatief zou zijn XS4ALL Lite... maar da's wel weer gelijk een stap terug.
Al vind ik het nog niet eens zo'n gek idee... die 5GB limiet haal ik toch niet :)
Maar ja... je hebt altijd nog ca. 75,= opstartkosten (zelfs met de gratis-modem-actie)

[ Voor 8% gewijzigd door AxiMaxi op 10-01-2004 17:16 . Reden: opstartkosten ]

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

AxiMaxi schreef op 10 januari 2004 @ 17:15:

[..]

Iemand met ervaring met 1024/320 DSL Express van Demon die mij een adviesje kan geven?
Correctie: 1024/512.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Demon gaat a.s. donderdag 4 NRP's (2,6,10 en 12 (of 2,6,12 en 15?) als ik het goed heb) migreren naar de nieuwe Cisco 10k apparatuur, waarmee als het goed is deze problemen tot het verleden moeten behoren (voor de mensen die zijn aangesloten op de betreffende NRP's)

[ Voor 7% gewijzigd door SambalBij op 13-01-2004 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
Inderdaad net ook gelezen in support, helaas zit ik op nrp-05 en heb ik geen mailtje gehad. Ben benieuwd wanneer deze gaat gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:27
Die nrp's bij demon zijn overloaded, kortom, je kan nogwel ff wachten tot het probleem gefixt is. Niet alleen demon heeft dat probleem. Probleem ligt bij bbned.
Wordt wel opgelost, maar kost tijd...

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

backtobasix schreef op 14 januari 2004 @ 12:27:
Die nrp's bij demon zijn overloaded, kortom, je kan nogwel ff wachten tot het probleem gefixt is. Niet alleen demon heeft dat probleem. Probleem ligt bij bbned.
Wordt wel opgelost, maar kost tijd...

Greetz
Ben blij met Cistron die zelf op ATM nivo afneemt en het niet door BBned laat doen zoals alle andere providers. Cistron zijn er geen nrp problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Woei!!
Vanmorgen overgezet van NRP06 naar de 10k, en nu weer een strakke 790KB/sec :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 14:32:
[...]

Ben blij met Cistron die zelf op ATM nivo afneemt en het niet door BBned laat doen zoals alle andere providers. Cistron zijn er geen nrp problemen :)
Bij demon ook niet meer binnenkort :)....mocht er problemen zijn...dan zijn het 10K CisCo probz...hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 09:01
Ben ik ff blij met me cistron, die zijn tenminste eerlijk tegen hun klanten als ze performance problemen hebben.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Ik ben net als OPERATIONS hierboven weer blij want mijn verbinding is ook weer als vanouds na de upadte van vanmorgen! hehe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
dubbelpost :(

[ Voor 95% gewijzigd door Beamer op 15-01-2004 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
mhr-zip schreef op 15 januari 2004 @ 16:18:
Ben ik ff blij met me cistron, die zijn tenminste eerlijk tegen hun klanten als ze performance problemen hebben.
Demon heeft vrij uitgebreide info gegeven waarom het niet goed ging... Dus wat je loopt te mopperen is mij een raadsel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 15:33

ralfbosz

xm create bosz -c

neographikal schreef op 15 januari 2004 @ 19:04:
[...]

Demon heeft vrij uitgebreide info gegeven waarom het niet goed ging... Dus wat je loopt te mopperen is mij een raadsel :/
Yep, gewoon een finger status@info.demon.nl en je weet precies wat er was/is.

Heel handig en ook vanaf andere netwerken te benaderen in tegenstelling tot sommige (kabel)providers.

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Toch raar dat mensen in nieuwsgoepen mensen daar over klagen. Vroeger poste de nog wel eens medewerkers van Demon maar dat gebeurd ook nauwlijks meer. Tis wel in dat opzicht minder geworden bj Demon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
[...]

Ja dan ben jij een uitzondering heel veel mense hadden mijn probleem en dus NUL communicatie, als je weet hoeveel contact ik met deom heb gehad en maar domme uitwegen zoeken....Je hebt of heel veel geluk gehad of je kletst uit je nek, want ik hoorde namelijk van weer andere dat demon niet mocht zeggen hoezo de verbindingen zo traag waren omdat dat gevoelige info was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben gisteren inderdaad gemigreerd naar een 10k NRP. (nr. 06).
En de snelheid is weer als vanouds. Net boven de 200Kb/s.

Thank god!!.

Nu maar hopen dat de lang beloofde upgrade (na al bijna een half jaar...) ook snel en zonder problemen zal verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tforce
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-07-2022
Probleem is bij mij ook opgelost, ik zat op NRP 02.
Nu zit ik op 10K-01, goeie down-/upstream, alleen me conn/min is altijd nog rond de 500-600.
Terwijl ik andere gebruikers soms hoor dat ze over de 1000 hebben? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

[...]

Dat heeft Demon mij uiteindelijk ook gegeven, maar liefst twee dagen voor de migratie, omdat ik maar weer eens belde hoe het er mee stond.

In eerste instantie werd gemeld dat er wat problemen bekend waren met o.a. NRP06, maar dat werd later weer stelselmatig ontkend door iedereen die ik verder sprak. En toen ze er bij de helpdesk lucht van kregen dat ik een modem gebruikte wat door Demon niet wordt ondersteund, was het probleem van mijn vertraging ook direct gevonden...

Schijnbaar bestaat de helldesk van Demon uit een club leugenaars die de klant de schuld geven terwijl ze dondersgoed weten dat de problemen bij Demon zelf liggen.

Ik denk overigens niet dat de helpdesk daar zelf voor kiest, maar dat ze dat van de hogere PHB's opgelegd krijgen, gezien de volgende posting van Jim Segrave (een Demon medewerker) in demon.nl.support:
Newsgroups: demon.nl.support
Subject: Re: Continous story NRP's
Date: Tue, 13 Jan 2004 16:43:36 +0000 (UTC)
Message-ID: <bu177o$cnh$1@allium-ursunum.demon.nl>

As you can see from other messages in this thread, work is being done
to address capacity problems, starting on Thursday. Demon staff have
obligations of commercial confidence to our suppliers, so in many
cases we have not been able to comment directly on queries from
customers.
As you may guess, a lot of planning is needed for this sort
of work, which is why some customers have been told some time ago that
their problems probably would not be solved before mid-January, but
have not been told what the problem was nor how it would be solved.
It
is expected that the migration of customers will address many, but not
all of the reported problems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Ik heb een 1024/512 account. (max downloadsnelheid is dus ongeveer 109 kB/s)

Op dit moment download ik een bestand met 60 kB/s. Verder download of upload ik helemaal niet. Dat betekent dat ik nog 40 kB/s van mn download snelheid 'over' heb. Is het normaal dat, wanneer ik 60% van m'n bandbreedte gebuik, dat ik dan al latency's tot m'n gateway heb van een halve seconde of meer?

Ik zit trouwens op een 10k en het is geen Windows-probleem (ik gebruik geen Windows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
terabyte schreef op 16 januari 2004 @ 11:27:
Ik zit trouwens op een 10k en het is geen Windows-probleem (ik gebruik geen Windows)
Hier ook op 10K
offtopic:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Jan 16 2004 om 11:57:55 UTC+0100)

Download : 219.9 KByte/sec
Upload : 93.7 KByte/sec
Connection : 1,036.0 Conn/min

Files downloaden gaat ook goed, 215 tot 220KB

2Mbit abbo trouwens

[ Voor 3% gewijzigd door Chutney op 16-01-2004 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52
nou ik zit dus op de NRP 05 en heb net even een test gedaan op www.speedtest.nl

BEDROEVEND !

down: 46 Kb/s
up: 3.0 kB/s (ja drie)

ik heb een 1024/512 Abbonnement al sinds april 2003, nooit geen problemen gehad tot afgelopen kerstvakantie, verbinding viel soms plotseling weg, en slechte downloadsnelheden. Ik ping nu zelfs gameservers meer dan 500ms !

netjes demon/bbned :(

Hopelijk fixen ze snel die NRP 05 want dit is net een brakke ISDN lijn.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnenkort overstappen op Demon, maar ik heb een paar vragen.
1 - Zijn alle problemen qwa snelheid opgelost als de cisco routers zijn vervangen
door die nieuwe.
2 - En als Demon neem kom ik dan op de "oude" nrp's te zitten of op de "nieuwe"
10K.

Ik zit op deze centrale aangesloten:
Korte naam: | Rd-C
Lange naam: | Ridderkerk-Centrum
Adres: | Willemstraat 257
Postcode: | 2983ET
Plaatsnaam: | RIDDERKERK
CGB: | 180400
Netnr: | 0180
Regio: | Rotterdam-Europoort
District: | Rt

Ik moet het van BBned weten want BaByXL/Tiscaliwholesale is niet te krijgen.

ADSL netwerken beschikbaarheid:
BaByXL: | Niet beschikbaar
BBned: | Beschikbaar
ADSL van KPN: | Beschikbaar
Versatel: | Niet beschikbaar

Ik heb deze informatie van http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm
(Leuk om te weten de afstand tot de centrale word geschat op 895 meter )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 17:45

Robtimus

me Robtimus no like you

Welke afstand is dat? Volgens dat kaartje, of boven?

Bij mij staat daarboven "De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is onbekend." Volgens het kaartje is het 3.1km.

Als ik echter de postcode check op www.cistron.nl doe staat er echter "De lengte van je telefoonlijn is ongeveer 1994 meter. Op deze lijn zijn alle diensten leverbaar. Je bent aangesloten op centrale "'s-Hertogenbosch-Deuteren"." De centrale is gelijk.

* Robtimus verwacht binnen 2 weken de oplevering

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet volgens het kaartje maar de shatting voor de lengte van de kabel

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:20
Ik vond het toch even de moeite waard om te melden.
Ik had ook de beknopte download snelheid en heb er toen ook maar werk van gemaakt. Ik vond dat de "help/support desk" van demon relatief snel reageerde (binnen 5 werkdagen) en gaven mij de opdracht om wat info te geven over de setup thuis en een batchfile te draaien. Deze deed de volgende dingen:

* netstat -an
* ftp bestandje van 16MB downloaden
* ftp bestandje van 16MB weer uploaden
* allemaal exporteren naar een FTPLOG

Nouja, als ze dat zo graag willen, netjes gedaan en het logbestandje en de extra informatie over de setup terug gestuurd, diezelfde dag nog kreeg ik een mailtje terug dat ze het inderdaad wel een langzame connectie vonden.
Ze zouden er zo snel mogelijk naar kijken!

Geen week later ben ik achter de nieuwe 10K router gezet _/-\o_
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
20 Januari 2004:
[root@gidelux sbin]# ./traceroute 194.165.94.1
traceroute to 194.165.94.1 (194.165.94.1), 30 hops max, 38 byte packets
 1  * * *
 2  bbned-demon-nrp-05.router.nl.demon.net (212.238.152.1)  21.047 ms  19.696 ms  19.866 ms
 3  ams3-core-1-ge-0-2-0-0.router.nl.demon.net (213.222.28.126)  19.945 ms  19.785 ms  19.934 ms
 4  ams2-border-1-ge-0-0-0-0.router.nl.demon.net (213.222.31.201)  19.969 ms  19.858 ms  23.967 ms
 5  gb-10-0-0.saams.nl.easynet.net (195.69.144.137)  103.957 ms  23.588 ms  27.949 ms
 6  ns0.easynet.nl (194.165.94.1)  19.898 ms  19.571 ms  19.885 ms
[root@gidelux sbin]# 

22 Januari 2004:
[root@gidelux sbin]# ./traceroute 194.165.94.1
traceroute to 194.165.94.1 (194.165.94.1), 30 hops max, 38 byte packets
 1  * * *
 2  bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net (212.238.152.1)  19.458 ms  17.579 ms  19.942 ms
 3  ams3-core-1-ge-0-2-0-0.router.nl.demon.net (213.222.28.126)  20.188 ms  19.773 ms  19.977 ms
 4  ams2-border-1-ge-0-0-0-0.router.nl.demon.net (213.222.31.201)  19.971 ms  19.823 ms  20.117 ms
 5  gb-10-0-0.saams.nl.easynet.net (195.69.144.137)  19.888 ms  19.730 ms  19.976 ms
 6  ns0.easynet.nl (194.165.94.1)  20.067 ms  19.939 ms  19.908 ms
[root@gidelux sbin]#

Mijn mening over demon is niet echt veranderd, vind dat ze serieuzer met problemen omspringen als andere providers en ben nog steeds tevreden :Y)
offtopic:
Ik heb al eerder gereageerd dat ik hetzelfde probleem had, alleen ik heb niet gelijk die middag een mailtje gestuurd naar de helpdesk. Misschien waren ze inderdaad al van plan om de Centrale Rotterdam-Holy over te plaatsen en is de snelle reactie toeval. Eerlijk gezegt maakt het me geen R**T uit, ben blij dat ik weer de goede snelheid heb en zit nu te w88 op de upgrade naar 8M/1M :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de geinstreseerde
> Betreft de snelheids problemen:
> 1 - Zijn alle problemen qua snelheid opgelost als de Cisco routers
> zijn vervangen door die nieuwe.

Welke problemen bedoelt u? Op dit moment zijn er problemen met ruimte in de telefoon centrales.

> 2 - Worden alle nrp's vervangen voor de nieuwe Cisco 10K routers, of
> alleen de nrp's met een capaciteit te kort.

Het gaat om te weinig sipstiften.

> 3 - Mochten niet alle nrp's worden vervangen kom ik dan op de \"oude\"
> nrp's
> te zitten of op de \"nieuwe\" 10K Cisco routers.

Op dit moment zijn er genoeg routers, het gaat om te weinig sipstiften, als er daarnaast routers nodig zijn, dan installeren ze die ook. Maar wij houden hier geen lijst bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie last van packetloss?

ik heb hier om de uur dat er een packet weg is, verder haal ik wel 800kb per seconde, maar als de verbiniding eve 4sec weg is is ook niet fijn?

ben ik de enigste?
Pagina: 1