Toon posts:

Windows Messenger Crashes

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem dat mij Windows Messenger (MSN) steeds crashed. het is steeds een paar sec en dan doet ie het weer. en dat is heel frustrerend.

Ik heb op GoT gezocht maar daar kon ik geen oplossing vinden
Ik heb ook gegoogled maar ook zonder resultaat.
Ik heb Win XP sp1 + de laatste autopatcher
Oh en ook wel handig Windows Messenger 4.7.2009
Het is ook geen spy ware of een videokaart driver bug.

wie oh wie kan mij helpen want ik wordt er helemaal lijp van en ik wil geen msn 5 of 6

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
En wat wordt er voor error gegeven? Waar heb je naar gezocht? Met "ik heb gezocht" schieten we niets op, je queries zijn juist wezelijk :)

Verwijderd

Download eens MSN Messenger 6.1 en installeer die, wie weet?

Verwijderd

waarom wil je geen nieuwere versie van msn :?

Verwijderd

Versie 6.1 wil TS dus niet. Waar heb je precies op gezocht? En welke programma's heb je allemaal open staan?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2003 21:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb gezocht met msn crashes, windows messeger freezes. maar bij google stonden er in de hits niet veel bruikebare dingen.

En bij msn 6 doet ie dat niet maar ja ik wil gewoon de ouwe windows messenger 4.7, want dat msn 6 vind ik maar vervelend.

• G33rt
wie oh wie kan mij helpen want ik wordt er helemaal lijp van en ik wil geen msn 5 of 6
je zult wel moeten ivm het nieuwe protocol hoor :)

tevens kan je ook nog Windows Messenger 5 downloaden, die verschilt niet wezenlijk van 4. Tevens is MSN Messenger 5 ook niet erg, beiden ondersteunen wel het nieuwe protocol :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

winxp heeft toch de eigen windows messenger (buiten msn messenger dus..).

die draait buiten msn messenger om (dus een 6.1 variant), welke bedoel je dus nu?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• G33rt
KarreMania schreef op 23 december 2003 @ 21:10:
winxp heeft toch de eigen windows messenger (buiten msn messenger dus..).

die draait buiten msn messenger om (dus een 6.1 variant), welke bedoel je dus nu?
het gaat hier duidelijk om Windows Messenger 4.7. Echter, de Windows Messenger serie is stopgezet na versie 5.nogwat, die nog wel werkt op het nieuwe protocol :)

de TS zegt dat hij juist geen MSN 5.x of 6.x wil

[ Voor 6% gewijzigd door G33rt op 23-12-2003 21:11 ]

• Swindle
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-04 12:53
Je kan het beste gewoon een nieuwe versie van MSN installeren, MSN versie 5 heeft alles wat je nodig zal hebben.

Je kan MSN 6 trouwens gewoon helemaal down tweaken, als het programma bijvoorbeeld te zwaar of druk voor je is.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

G33rt schreef op 23 december 2003 @ 21:11:
[...]

het gaat hier duidelijk om Windows Messenger 4.7. Echter, de Windows Messenger serie is stopgezet na versie 5.nogwat, die nog wel werkt op het nieuwe protocol :)

de TS zegt dat hij juist geen MSN 5.x of 6.x wil
daarom zeg ik ook, gebruik de winxp standaard messenger. Die werkt gewoon op het nieuwe netwerk, maar denk dat er verwarring hier is mbt windows/msn messenger.

lekker duidelijk.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• G33rt
KarreMania schreef op 23 december 2003 @ 21:14:
[...]

daarom zeg ik ook, gebruik de winxp standaard messenger. Die werkt gewoon op het nieuwe netwerk, maar denk dat er verwarring hier is mbt windows/msn messenger.

lekker duidelijk.
die werkt NIET, want dat is Windows Messenger 4.7

Wat je nodig heb is een van de volgende opties:

• Windows Messenger 5.x
• MSN Messenger 5.x
• MSN Messenger 6.x

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
G33rt schreef op 23 december 2003 @ 21:17:
[...]

die werkt NIET, want dat is Windows Messenger 4.7

Wat je nodig heb is een van de volgende opties:

• Windows Messenger 5.x
• MSN Messenger 5.x
• MSN Messenger 6.x
Want? 4.7 werkt hier perfect, is ook de laatste versie volgens Windows Update.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb windows messenger 4.7.2009 altijd probleemloos gedraaid, en windows messenger 5 is opzich ook prima alleen zit daar de funtie voor je e mail (via hotmail) niet meer in zover ik weet kan die alleen maar via MS Exchange. En aangezien hotmail dat niet is.

En ik kwam er achter dat het probleem zich begon voor te doen nadat ik msn 6 ( voor webcam) ernaast ging draaien. Want ik had net Win XP opnieuw geinstalled dus daar zou het niet aan kunnen liggen want bij mijn ouwe installatie ging het wel gewoon prima msn 6.x naast wm 4.7.2009.

Verwijderd

offtopic:
kijk aub EERST naar je tekst voor je hem plaatst, hij zit vol met spelfouten of je laat letters weg. en ook naar de helderheid van je tekst, wij moeten in 1 ruk kunnen begrijpen waar je over praat

ik zelf heb 4.7 en 6.1 naast mekaar draaien. geen probleem hoor. wat is er nu erg aan 6.1? je kan bijna alles wat 6.1 anders maakt dan 4.7 uitzetten behalve de "look" zelf....

als jij Xp overnieuw installeert neemt hij 4.7.0053 of zo (weet niet precies uit de hoofd) en dan moet je hem nog upgraden naar 4.7.2009 of van messenger zelf downloaden en als je dat niet doet zal je geregeld van het net afdonderen ja.....

waarom installeerde je Xp over je oude installatie heen? waarom gebruik je 6.x voor het cammen terwijl dat ook in de 4.7 aanwezig is of een extra beter werkend plugin om te kunnen cammen te downen is?

maar nogmaals kort en krachtig antwoord waarom je 6.1 niet zou willen gebruiken?

(ik vraag dit omdat ik denk dat je foute vooroordelen over 6.1 hebt.... )

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 02:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ohh ik wist niet dat er plugins bestonden dat je met de 4.7.2009 ook kunt cammen, want in de changelog stond dat de webcam frutsels eruit gehaald waren.

En waarom ik MSN 6.x niet wil is omdat ik em lelijk vind met al die rare kleur en die layout vind ik ook niet mooi.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

Het is heel simpel. Microsoft heeft nog niet zo heel lang geleden alle oude versies van MSN en Windows Messenger (versies voor 5.x) geblokkeerd op hun MSN netwerk. Dit is wellicht het probleem.

Profile

Verwijderd

Topicstarter
Nou dan heb ik geluk op een een of andere manier want ik heb het zojuist op mijn server gebprobeerd en daar doet ie het prima

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik kan eigenlijk nergens de Webcam plugin voor WM 4.7.2009 vinden

Verwijderd

op messenger service net staan 2 tegenstrijdige berichten namelijk het volgende:

Windows 98/ME/2000/XP
Als je Windows 98, Windows ME, Windows 2000 of Windows XP gebruikt, moet je MSN Messenger 5.0 of hoger uitvoeren. Klik op Help en kies Info in het hoofdvenster om je versie van MSN Messenger te controleren.

Windows Messenger
Als je Windows XP gebruikt, moet je Windows Messenger 4.7.2000 of hoger uitvoeren.

Klik op Help en kies Info in het hoofdvenster om je versie van Windows Messenger te controleren.

er staat dus dat je niet lager dan 5.xx kan gebruiken en dan staat er dat je wel 4.7 kan gebruiken

anyways ik kan de plugin voor logitech webcam ook niet meer vinden; het is weggehaald van de messenger service.net het is hetzelfde plugin die de 6.1 gebruikt

je kan trouwens de look van 6.1 aanpassen naar je eigensmaak kleuren enz.....

Verwijderd

Topicstarter
NOu ik heb het weer aan de praat. ik heb eerst alle updates en service pack weggegooit toen opnieuw van Windows Update gehaald. En dat werkte maar ja ik vond het wel veel werk in verhouding met het probleem. want sp1 reinstallen duurde serieus gewoon een uur.

Maar iig bedankt voor de hulp en tips

Oh en MR TweaK als je die plugin nog een keer tegenkomt zou ik wel graag willen weten waar ik die kan vinden
Pagina: 1