Ik werk nu met ProFTPd, en maak daarmee virtual directory's dmv mount --bind , zodat iedere user gewoon gevangen
kan worden in z'n eigen homedir.
Nu heb ik alleen de volgende probleem, in m'n eigen account, waarbij ik acces wil tot alle user-mappen.
Directory met FTPusers: /home/ftpusers
Mijn directory: /home/ftpusers/pierre
Map in directory die ik mount: /home/ftpusers/pierre/-ftpusers-
Die mount verwijst naar: /home/ftpusers
Als ik nu naar een user map ga is die leeg, als ik kijk in /home/ftpusers/pierre/-ftpusers-/een_user_map.
Kijk ik in /home/ftpusers/een_user_map dan staan daar wel degelijk bestanden in.
Ik was er al eerder achter dat er een kleine protectie zit in mount, waarschijnlijk om ervoor te zorgen dat je niet in een loop kan komen, dus /home/ftpusers/pierre/-ftpusers-/pierre/-ftpusers-/pierre/ enz.
Maar ja, ik wil wel de bestandjes en dir's kunnen zien.
Is dit mogelijk? Of moet ik mezelf bevrijden uit de gevangenis
/ in de ftpusers dir standaard laten komen?
Op GoT geen info, en op google geen info met zoekopdracht
"mount --bind" dieper
"mount --bind" recursive
Ik vind het niet erg als voor de 2e keer een dir opent dat die die leeg weergeeft, zou makkelijk zijn juist. Maar niet dieper als 1 map vind ik toch niet zo leuk
Nu heb ik alleen de volgende probleem, in m'n eigen account, waarbij ik acces wil tot alle user-mappen.
Directory met FTPusers: /home/ftpusers
Mijn directory: /home/ftpusers/pierre
Map in directory die ik mount: /home/ftpusers/pierre/-ftpusers-
Die mount verwijst naar: /home/ftpusers
Als ik nu naar een user map ga is die leeg, als ik kijk in /home/ftpusers/pierre/-ftpusers-/een_user_map.
Kijk ik in /home/ftpusers/een_user_map dan staan daar wel degelijk bestanden in.
Ik was er al eerder achter dat er een kleine protectie zit in mount, waarschijnlijk om ervoor te zorgen dat je niet in een loop kan komen, dus /home/ftpusers/pierre/-ftpusers-/pierre/-ftpusers-/pierre/ enz.
Maar ja, ik wil wel de bestandjes en dir's kunnen zien.
Is dit mogelijk? Of moet ik mezelf bevrijden uit de gevangenis
Op GoT geen info, en op google geen info met zoekopdracht
"mount --bind" dieper
"mount --bind" recursive
Ik vind het niet erg als voor de 2e keer een dir opent dat die die leeg weergeeft, zou makkelijk zijn juist. Maar niet dieper als 1 map vind ik toch niet zo leuk
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)