The "real" Champ will always be The Champ
Met de Intel NIC's heb ik al veel teveel problemen gehad. Vooral als je "speciale" hardware hebt.
(TV-kaart, monster sound MX200)
Kan ik echt afraden.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Verwijderd
Mijn 3C509B kan goed overweg met zijn grotere broer de 3C905TX in mijn router (draait linux)
Greetz,
Verwijderd
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Maar waar neem je kabel abbo?
Als je bij chello aansluiting neemt dan leveren zij een 3com netwerkkaart aansluiting kost dan wel iets meer maar goedkoper dan in de winkel.
F.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
dit is niet waar, ik speel veel online via de kabel en merk wel verschil als dit met een 3com kaartje gebeurd...veel minder packetlossVoor de kabelmodem is elke el cheapo 10mbit kaart voldoende
Verder zit er in dat zelfde systeem ook een 3c 509B en die werkt dus ook prima samen met een cheapo kaartje. Over het LAN (winbond iets) en intern dus ook.
Ik heb trouwens een kabel abbo bij chello/a2000 en die kwamen met een cheapo Digital kaartje aanzetten (op de beurs gezien voor een tientje), en toen ik die erin propte wou m'n hele pc niet booten. Dus zorg dat je al een kaartje in huis hebt.
(hier een AMD, SMC, Xircom, 3com en Intel aan de kabelmodem gehad en nooit enig verschil gemerkt, altijd te langzaam
Maakt ie je elke dag vroeg wakker ofzo??Ben je lekker klaar mee op een zondag morgen.
Je mobo moet het wel ondersteunen.
Byteripper.
Verwijderd
kan beter een dlink networkkit kopen krijg je 2 nics 100mb en een 5 poort switch!!! voor 100$
verschillende tests hebben uitgewezen dat dlink even snel is als 3com of intel
Verwijderd
Fatal Error --> sorry dan heb ik het even verkeerd in die lege grijze massa opgeslagen. Je hebt gelijk! sorryxmike: de Intel was het snelst, maar de redactie raadde de 3Com en SMC kaarten aan.
Verwijderd
geef ff wat meer info plz !
supersnel....doet het net zo goed als die veel te dure 3com die onze kabelboer door onze maag heeft gesplitst.
oh ja...dit kaartje had de beste install die ik ooit had..in windows zonder problemen en ook in linux perfect
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Verwijderd
Bij de internetaansluiting wordt de netwerk kaart voor de kabel modem meegeleverd (3com).
Jij hebt nog nodig:
2 x 3C905C TX (3com 10/100 MB) fl. 150,= (MYCOM-Eindhoven)
1 x crosswire UTP kabel ( 2 tientjes)
Installeren en het werkt perfect.
effe tcp/ip instellen (als je niet weet hoe, mail maar ff.)
Dus voor ca. fl. 330,= heb je een lekker snel 100mb netwerk. (voor 2 systemen, wil je er een 3de systeem bij knopen dan heb je een HUB nodig van een paar tientjes.)
Je kan natuurlijk ook een NIC kopen van het merk TARGET of zo maar dan ben je wel enkele uren kwijt om goede drivers te vinden.
Die netwerk kaartjes die de CPU ontlasten zijn er ook van 3com. Hier moet dan de PX processor op zitten. Deze zijn geloof ik wel een stuk duurder.
[MYC]CBS.
Iemand al ervaring mee?
Schijnt incompatible voeding te hebben. Is dat makkelijk te vervangen door bijv. een adapter?
Het is nl. een hub met een interne switch tussen het 10 en 100mbit segment, er wordt dus niet op alle poorten geswitched, maar alleen tussen de twee segmenten.
zo een switch heeft elke dual-speed hub waar 10 en 100 mbit tegelijk op gebruikt kunnen worden.
Verwijderd