WinFast TV 2000XP deluxe met rare strepen :?

Pagina: 1
Acties:

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:01

Maxow

Hidden Sound System

Topicstarter
Hallo,

Sinds vanavond ben ik de (trotse) eigenaar van een WinFast TV2000 XP Deluxe. Nadat ik heb goed heb geinstalleerd etc wilde ik dus tv gaan kijken. Nou liet ik het progsel even een poosje zijn werk doen door zenders te zoeken, maar tot mijn verbazing hadden alle zender dezelfde soort 'strepen' erdoorheen. Voor de rest is het beeld best aardig, dus weinig ruis etc; maar die strepen vind ik toch wel raar.

Er staat een stuk verderop (kamer van m'n broer) een tv die wel goed beeld geeft. (en die zit nog na mij aangesloten op de kabel. Bij hem eindigd de kabel.) Dus het lijkt mij dat het signaal wel sterk genoeg is.

Ik heb een ASUS A7N8X mobo, draai windowsXP engels prof met sp1 en voor de rest moet je even het linkje in m'n sig volgen.

Screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/atlantlan/ruis.jpg

• tkorrel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
op welke codering heb je het progsel staan ???
het kan zijn dat als het progsel niet op de juiste pal staat dat er
ruis of zelfs helemaal geen beeld tevoorschijn komt ....

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

Topicstarter
ik kan die instellingen niet veranderen.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:52

GaMeOvEr

Is een hork.

Ziet er erg uit als interferentie van iets anders. :)

Aannames zijn fataal.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Dat jouw broer zn tv het goed doet wil niets zeggen, misschien is jouw TV tuner wel gevoeliger voor storingen enzo :)

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

Topicstarter
hmm, is het mogelijk dat het komt doordat ik m'n cpu heb geocced? Ik heb hem namelijk net teruggeklokt en het begint er nu al veel meer op te lijken :?

Verwijderd

Lijkt me niet echt logisch, aangezien de Nforce2 de PCI-bus op 33 MHz heeft gelockt, overclocken moet dus niks uitmaken

• VonAalscht
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 14:34

VonAalscht

Raaaar

Ik heb dezelfde kaart, en bij sommige zenders heb ik hetzelfde probleem, is echt een signaal sterkte/zwakte probleem :)

Probeer anders eens aan je kabel aansluiting (COAX) te morrelen ?

[ Voor 23% gewijzigd door VonAalscht op 23-12-2003 23:50 ]

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

Topicstarter
aan de COAX kabel morrelen heeft geen nut, maar serieus, nadat ik m'n CPU heb teruggeklokt (ik had hem van 1570 Mhz naar 2100 Mhz geocced) werkt alles gewoon goed. Dus ik denk toch echt dat dat de oorzaak is.

Verwijderd

Maxow schreef op 24 december 2003 @ 00:23:
aan de COAX kabel morrelen heeft geen nut, maar serieus, nadat ik m'n CPU heb teruggeklokt (ik had hem van 1570 Mhz naar 2100 Mhz geocced) werkt alles gewoon goed. Dus ik denk toch echt dat dat de oorzaak is.
dan klok je hem toch gewoon terug?

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

Als ik jou was zou ik het programme DScaler gebruiken :) Werkt op de meeste kaarten en vaak beter dan de bijgeleverde software.

Ik heb zelf een hauppauge en ik heb ook last van strepen en soms andere vagen dingen, maar daar valt weinig aan te doen :/

-edit-
Kijk eens hoe liev ik ben (8)7) Ik heb het zelfs geuploadt :o

[ Voor 13% gewijzigd door NvE op 24-12-2003 04:03 ]

Ja doe maar.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-07 18:25

lordsnow

I know nothing

Ik heb dezelfde kaart en had hetzelfde probleem.

Opgelost door de TV kaart zover mogelijk van alles weg te plaatsen (dus bij mij in de onderste PCI slot).

Als je je vinger (stevig) op de coax aansluiting drukt achter op de TV kaart, worden de strepen dan minder?

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

Topicstarter
Nee, dat maakt niet uit. Ik heb hem trouwens ook maar in het onderste slot gedaan en de rest omhoog. Hielp wel iets in ieder geval.

(ik zal DScaler eens proberen.)

(even tussen neus en lippen door, welke tuner moet ik instellen bij DScaler. Ik kan nergens vinden wat voor tuner de WinFast TV 2000XP Deluxe heeft :( )

[ Voor 32% gewijzigd door Maxow op 24-12-2003 13:30 ]

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

Maxow schreef op 24 december 2003 @ 13:13:
Nee, dat maakt niet uit. Ik heb hem trouwens ook maar in het onderste slot gedaan en de rest omhoog. Hielp wel iets in ieder geval.

(ik zal DScaler eens proberen.)

(even tussen neus en lippen door, welke tuner moet ik instellen bij DScaler. Ik kan nergens vinden wat voor tuner de WinFast TV 2000XP Deluxe heeft :( )
Uit de faq :
3. Select specify your tuner card, tuner type, processor speed, and preferred default from the dialog box that appears on startup. If your exact card type is not listed then try Standard Card (bt878). The make of tuner should be on the silver box on the card, choose the correct type depending on your region.
Ik zal ook nog even naar de lijst met kaarten die ondersteunt worden zoeken.

Ja doe maar.

Verwijderd

ik zie dat er vandaag nieuwe drivers uit zijn gekomen
heb je die al geprobeerd?

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

Topicstarter
Nieuwe drivers geprobeerd, maar zijn niet bepaald een verbetering. Ik denk dat ik deze kaart terug doe en een Terratec Cinergy 400 TV ga proberen, die heeft ook nog eens stereo TV en zou volgens mensen op GoT beter werken met een zwakker signaal. Daarbij hoop ik ook dat ik bij die kaart WEL m'n cpu kan overklokken, want dit is ronduit vervelend. Als ik tv wil kijken op m'n pc, moet ik eerst m'n cpu terugklokken :( .

Verwijderd

Maxow schreef op 26 december 2003 @ 12:24:
Nieuwe drivers geprobeerd, maar zijn niet bepaald een verbetering. Ik denk dat ik deze kaart terug doe en een Terratec Cinergy 400 TV ga proberen, die heeft ook nog eens stereo TV en zou volgens mensen op GoT beter werken met een zwakker signaal. Daarbij hoop ik ook dat ik bij die kaart WEL m'n cpu kan overklokken, want dit is ronduit vervelend. Als ik tv wil kijken op m'n pc, moet ik eerst m'n cpu terugklokken :( .
die jij nou hebt heeft toch ook stereo:?

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

Topicstarter
dat dacht ik eerst ook, maar het progsel geeft aan dat het allemaal mono is. Staat verder ook nergens dat hij stereo is. De tv-tuner is gewoon mono, maar de s-video en zo zijn wel stereo. En hij heeft stereo FM tuner.

[ Voor 13% gewijzigd door Maxow op 26-12-2003 13:08 ]

Pagina: 1