[Mobiel + Java] Via JAR een extern bestand benaderen

Pagina: 1
Acties:

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:40

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Oke lekkere gare titel, maar kan even niet een andere naam verzinnen.

Ik heb een java applicatie geschreven en deze maakt gebruik van een text bestand. In dit tekst bestand staat de data die zichtbaar is als records.

Nu wil ik deze JAR gaan gebruiken op onze afdeling voor een soortemet Knowledge Base. Nu wil ik deze JAR file op onze mobiels neerzetten (die natuurlijk JAVA ondersteuning hebben) en hier vandaan opstarten. Maar nu vroeg ik mij iets af.. is het eigenlijk wel mogelijk dat die JAR die TXT bestand kan benaderen? Het JAR bestand zoekt die TXT bestand gewoon onder zijn eigen "map".

Voor dat ik dit ga testen en klaar ben met de applicatie (zitten nog een paar schoonheids foutjes in namelijk) zou ik dit graag willen weten, anders moet ik iets met GPRS gaan doen.. en das nou net wat we niet willen.

Ps: De JAR word trouwens sowieso wel gebruikt voor op het intranet.

[ Voor 15% gewijzigd door Falcon op 23-12-2003 20:12 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Niemand? :)

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Ehm echt dus gewoon niemand? ..

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Toch wel iemand ;)

Ik krijg altijd een beetje het gevoel alsof er niet zo veel mensen bezig zijn met j2me, dus vandaar denk ik dat er niet zoveel mensen reageren op je vraag :)

Maar goed, wat ik heb begrepen wil je dus vanuit je java programma die textfile met records gaan benaderen. Zoals je misschien zelf ook wel gezien hebt, biedt java zelf geen mogelijkheden om het bestand direct te openen.

Toevallig heb ik wel het volgende voorbeeld uit een boek:

code:
1
Connector.open("file:/myFile.txt");

Maar hier wordt als opmerking bijgegeven dat het alleen werkt op telefoons met een echt bestandssysteem. Deze textfile zou je denk ik wel eventueel kunnen updaten door bijvoorbeeld met infarood een nieuwe file te "uploaden".

Je kunt ook al een textfile meteen met je java applicatie meegeven (in de midlet suite) en hieruit lezen. Het grote nadeel hiervan is uiteraard dat je dit niet kan updaten tenzij je een nieuwe versie van het programma op de telefoon zet.

De laatste en in mijn visie ook de meeste hanteerbare is toch via gprs. Je kunt namelijk ook een connectie maken met een http server waar bijvoorbeeld een simpel zoekscript opstaat die je meteen de beste actuele antwoorden terug geeft. Dit hoeft niet zo'n grote kostenpost te worden, gezien alles tekst is (voor 1000 karakters betaal ik zelf 2,9 cent). Tevens kun je natuurlijk als je al een redelijke knowledge base hebt, dit al meegeven met je applicatie en wat er dan nog bijkomt updaten via gprs.

Nog 2 laatste tips :

1) Als je toch met records gaat beginnen, kijk dan ook eens naar het recordsysteem van j2me zelf (het rms package). Dit is vrij eenvoudig en werkt denk ik beter dan een textfile.

2) Let op dat die textfile niet te groot wordt, want ik kan me voorstellen dat je na verloop van tijd toch steeds meer en meer informatie in die textfile gaat dumpen en telefoons hebben niet zo'n groot geheugen dus dat is nog een reden om voor de server variant te gaan :)

Succes ermee!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:32

Korakal

Up up up!

Ik denk dat dit topic beter in Programming & Webscripting past; het hoort in ieder geval niet in Internet & Telefonie.

Wil je alsjeblieft niet binnen 24 je topic kicken? Zie Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Korakel je hebt gelijk!....excuse moi...

En wat ProgrammerX betreft, je geeft me precies de info die ik nodig had.. en kan je vertellen het werkt :)

Ik zal je even vertellen waarom ik me eigen gebruik.. ipv.. rms package.. dit omdat we een nog simpelere versie wilden hebben en daarnaast heb ik in deze een super makkelijk zoeksysteempje in gebracht die bijvoorbeeld het zelfde werkt als je telefoonboek (je toets alleen de s in en je krijgt de onderwerpen met de S. Ook kun je op categorieen zoeken.

Dit alles in een jar van 25 kb (exclusief de data dus).

Nu is trouwens mijn idee om nog te kijken of de data elke keer via GPRS kan op gehaald word (alleen als er een update natuurlijk of natuurlijk gewoon realtime)

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
The Real Falcon schreef op 25 december 2003 @ 09:11:
Nu is trouwens mijn idee om nog te kijken of de data elke keer via GPRS kan op gehaald word (alleen als er een update natuurlijk of natuurlijk gewoon realtime)
Als je een voorbeeld wil of wat meer informatie over het gebruik van http (grps) dan moet je maar even vragen in deze draad :)

Als je trouwens wil en het mag van je bedrijf, kun je me dan ff dat stukje code posten hoe je die tekst file opent (ik wist alleen in theorie hoe het ging :) ) want ik ben wel niewsgierig :)

Ben zelf ook pas sinds kort begonnen met j2me dus ik weet ook nog niet alles ;)

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
ProgrammerX schreef op 25 december 2003 @ 20:04:
[...]

Ben zelf ook pas sinds kort begonnen met j2me dus ik weet ook nog niet alles ;)
Believe me, ik ook nog LANG niet! :)..

Pagina: 1