Toon posts:

[XP] Wachtwoord XP automatisch gewijzigd*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

mijn wachtwoord om in te loggen onder Win Xp is ineens veranderd.
Het ene moment zit ik nog fijn op mijn laptop te werken, maar na een keer opnieuw starten geeft hij aan dat het ingevoerde wachtwoord verkeerd is (caps-lock staat niet aan!). Wel is de gebruikersnaam exact hetzelfde. Alleen het wachtwoord is dus om de een of andere vage reden automatisch gewijzigd.

Wie o wie weet hoe ik nu nog windows in kan komen? Ik kan XP wel gewoon opnieuw installeren, maar er staan belangrijke documenten op de schijf. Er staat nu een NL versie op, en ik heb een engelse XP cd. Kan ik deze gewoon over mijn huidige systeem overschrijven, zonder dat de documenten verloren gaan??
Het is ook goed als ik in Xp kan komen, dan kan ik de documenten op de andere computer zetten en Xp eventueel opnieuw installeren.

Ik heb geen opstartdiskette o.i.d. omdat er op mijn laptop geen floppy-drive zit.

Alvast bedankt,

Thomas

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 20:19

Pogostokje

* twiet *

Wachtwoorden wijzigen nooit automatisch.... probeer je niet via ons te leren hoe je toegang kan krijgen tot een laptop die niet van jou is?

Afijn, probeer eens in te loggen met de lokale administrator die bij installatie is aangemaakt.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Heb je geen administrator account waarmee je erin kan komen? Het lijkt me niet dat daarvan ook het password ineens gewijzigd is.

Als je je documenten graag wil redden zou je ook Knoppix kunnen gebruiken om ze over te zetten naar een andere pc :)

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Laptop zei je? Staat niet per ongeluk je numlock aan, dat wil je ook nog wel eens neppen met al die gecombineerde toetsen. Of de layout fout?
Typ even je password in het veld waar je username hoort, dan kan je in ieder geval zien of de input klopt.

• mexwall
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09-2025
Inloggen als administrator is een optie. Tijdens het opstarten twee maal op Ctrl+Alt+Del drukken, dan bij gebruiker administrator invullen en bij wachtwoord het wachtwoord ingeven(mits je dit hebt). Je hebt nu alle rechten in XP en kan dus ook de bestanden veiligstellen.

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:54

BeaM-R

Powerrrrr

Er staat nu een NL versie op, en ik heb een engelse XP cd.
:z

[ Voor 12% gewijzigd door BeaM-R op 23-12-2003 20:08 ]

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Verwijderd

Topicstarter
Het is zeer zeker mijn eigen laptop.
Ik heb hem via mijn vorige opleiding aangeschaft. Die hebben ook alles erop gezet (winxp etc), daarom heb ik er ook geen CD van. Ik heb dus wel een originele CD van de andere computer.

Inloggen via de amdinistrator lukt ook niet. Caplock en Numlock staan beide niet aan.

KAn ik gewoon via dat knoppix in de computer als ie niet is aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
oh ja, inloggen als administrator kan niet, dat hebben ze allemaal op de school ingesteld en daar heb ik dus het paswoord niet van!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:16
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 20:22:
oh ja, inloggen als administrator kan niet, dat hebben ze allemaal op de school ingesteld en daar heb ik dus het paswoord niet van!
Je zegt dat het je eigen laptop is en toch is alles geblocked ?! Denk dat bij mij deze installatie er al direct van af lag ...

-

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

tblacker,

Welkom op GoT :)

Op GoT hebben we een aantal regeltjes opgesteld waaraan een topic moet voldoen. Hiermee ben je ook akkoord gegaan toen je jezelf registreerd, maar ik vat ze nog eventjes kort samen:
  • Doe zelf eerst moeite voordat je een topic opent. Probeer zelf eventjes wat uit, en zoek op Google en op de GoT. Neem even op in je topic start wat je dan gevonden hebt - hiermee voorkom je dat mensen allerlei dingen gaan voorstellen die jij al lang geprobeert hebt.
  • Kies een duidelijke topic titel die je probleem omschrijft. In jouw geval is je probleem dat je in Windows wilt komen. Denk ook aan forum specifieke eisen - in Windows Operated Systems is het bv. policy om je OS tussen vierkante haakjes te zetten - ik pas jouw topic titel daar nog even voor aan.
  • Geef in je topic duidelijk aan wat je probleem is, en geef zo veel mogelijk relevante informatie.
Lees bovenstaande tips nog eventjes door - en pas je topic op die punten nog even aan. Verder veel plezier op GoT :)

• G33rt
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 20:22:
dan ga je dat subiet navragen bij school. het is jouw eigendom, dus je dient volledige toegang te hebben :)

weet je zeker dat je niet een of andere geblokkeerd melding krijgt op xp home? boot dan eens in safe mod en probeer dan in te loggen als administrator zonder password :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gezocht op google en bij windows.com maar kwam daar niet tot een bevredigend antwoord.
Ook heb ik al bij diverse kennisen geinformeerd, maar die konden mij ook niet verder helpen.

Verwijderd

Topicstarter
weet je wat het probleem is met navragen op school: het is momenteel kerstvakantie en de school gaat half januari pas weer open.

Voor die tijd moet ik al in mijn laptop staan omdat er belangrijke documenten op de schijf staan die in de vakantie nodig heb.

Vandaar dus mijn vraag.

• Swindle
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-04 12:53
Juicy schreef op 23 december 2003 @ 20:36:
[...]

Je zegt dat het je eigen laptop is en toch is alles geblocked ?! Denk dat bij mij deze installatie er al direct van af lag ...
Inderdaad. Even nieuwe install er opzetten. Bestanden veilig stellen (belangrijke documenten heb je natuurlijk zowiezo allang een keer gebackuped :P)

En oude install er af halen..

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik dus gewoon een een engelse Xp over de NL xp heen zetten met behoud van mijn documenten?

Als dat kan ben ik allang gered!

• G33rt
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 21:34:
Kan ik dus gewoon een een engelse Xp over de NL xp heen zetten met behoud van mijn documenten?

Als dat kan ben ik allang gered!
als ze maar op een andere partitie staan dan je windows dan wel

[ Voor 4% gewijzigd door G33rt op 23-12-2003 21:41 ]

Verwijderd

Ik heb er nog nooit van gehoord dat een wachtwoord vanzelf veranderd is in xp of 2000 oid.

Als ik jouw was zou ik booten van een norton cd om te kijken of er misschien geen vaag virus opstaat die dat soort dingen veranderd als je inlogt, of iets van spyware ofzo.

Als je echt safe wilt zijn kan je de xp cd erin stoppen, daarvan booten en dan naar de map toe waar je bestanden staan, let wel je kan niet in alle mappen een heleboel zijn beveiligd. Probeer te redden wat je kan redden maak een andere map aan op een andere partitie of als dat niet lukt een map ergens op de c schijf en dan xp opnieuw installen. Niet formateren gewoon systeemherstel doen.

Als je goed zoekt kan je nog wel wat vinden op et net hoe je dit soort problemen grondig kan aanpakken.

Succes....

Verwijderd

Beste tblacker,

voor je aan de gang gaat met het herinstalleren van Windows XP, wil ik je wijzen op het bestaan van de Offline NT Password & Registry Editor.

Hiermee is het mogelijk om wachtwoorden van lokale accounts te resetten (bestaande wachtwoorden krijg je niet te zien, maar je kunt wel een nieuwe invullen). Kan je een hele hoop tijd besparen! Alles wat je nodig hebt is een floppy-drive of cdrom speler, en de mogelijkheid om hiervan te booten.

(een beetje Windows beheerder heeft deze flop/cd in zijn lade liggen).

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kan ook zo'n NT password reset disk gebruiken (te vinden via Google). Is in feite Linux met wat tooltjes. Dat is voor mij een aantal keer een uitkomst geweest (op mijn werk/stage).

Daarmee kan je ook je Administrator password resetten. Weet niet of dit erg legaal is, maar goed, je kan anders toch wel bij je bestanden vanuit Linux.

edit:

Ben te laat.. :(

[ Voor 21% gewijzigd door Expander op 23-12-2003 23:04 ]

Expanding the inexpandable

Pagina: 1