[Linux] Vervanging van RAV for Sendmail

Pagina: 1
Acties:

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Over een maand loopt onze licence af. Helaas stopt RAV er definitief mee en kunnen we het niet verlengen. In een mailtje melden ze dat we maar es moesten gaan zoeken naar een vervanger..

Ik ken een hoop anti virus tools, maar geen een die zo'n mooie plugin op sendmail is als RAV. Daarnaast hebben we een mooie config omgeving om RAV, inclusief stats.

Ik ben dus op zoek naar een AV pakket dat alle mail die door Sendmail heengaat scant. Het verdient de voorkeur als het zo'n beetje net zo werkt als RAV.

Iemand tips?

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik gebruik hier Amavis, en dat is goed compatible met vele MTA's. Je moet er dan alleen nog een virus-scanner naast installeren. (Amavis is enkel interface tussen MTA en AV pakket)

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-01 10:44
same here, alleen dan postfix ipv sendmail: postfix + amavis + f-prot. Verder nog spamassassin als spamfilter.

Facebook :: Twitter :: PSN

Verwijderd

Hier draait postfix met amavisd (met spamassassin en clamd).. Amavisd vind ik een super tooltje.. detecteert zelf alle virusscanners die je hebt geinstalled :)

Verwijderd

Wij gebruiken Vexira van http://centralcommand.com als vervanger voor RAV.

Dit hebben wij ondertussen bij een aantal klanten geinstalleerd (voormalig RAV gebruikers) en bevalt erg goed.

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Norman antivirus doet het ook goed met Amavis en Sendmail. Helaas scant norman (nog steeds geen) schijven van het type tmpfs. Ik heb hierover al meerdere malen contact gehad met Norman maar zei zeggen dan het kan, ik zeg van niet. Hier om mijn server werkt het iig niet.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Sophos heeft ook een mooi product in de vorm van PureMessage. Dit pakket bevat naast een antivirus feature ook beveiliging tegen spam en je kunt er corporate policies m.b.t. email mee forceren. Sophos heeft een naam hoog te houden wat betreft corporate antivirus en -spam oplossingen dus wellicht ook wel het bekijken waard lijkt me. Na het invullen van dit formulier kun je trouwens blijkbaar een evaluatieversie downloaden om m zelf uit te proberen ;)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Dank u! Kan je met Amavis ook per gebruiker of - beter - per domein instellen of er gescand moet worden? Dat is wel een voorwaarde!

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Burat schreef op 24 december 2003 @ 12:27:
Dank u! Kan je met Amavis ook per gebruiker of - beter - per domein instellen of er gescand moet worden? Dat is wel een voorwaarde!
Bij een beetje goede mailserver kan je mail wel per domein routen door de server. Exim bijvoorbeeld kan dat wel.
Pagina: 1