Toon posts:

Outlook zonder Exchange

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien kunnen jullie mij hier op goede ideeen brengen.

We werken met exchange 2000 en Outlook 2000. Omdat we veel problemen hebben met Exchange en dit programma eigenlijk ook niet echt nodig hebben willen we het gaan verwijderen.
Omdat we Webmail niet prettig vinden werken geniet het gebruik van popmail in combinatie met Outlook de voorkeur.
Alleen hoe kunnen we dit het beste aanpakken?
Hoe krijgen we de postbussen zonder Exchange toch centraal op de server?
Hoe kan je het pad veranderen waarnaar Outlook verwijst. M.a.w. hoe kan je er voor zorgen dat *pst niet lokaal wordt neergezet.

Alvast bedankt voor je info

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 19:38:
Misschien kunnen jullie mij hier op goede ideeen brengen.

We werken met exchange 2000 en Outlook 2000. Omdat we veel problemen hebben met Exchange en dit programma eigenlijk ook niet echt nodig hebben willen we het gaan verwijderen.
Omdat we Webmail niet prettig vinden werken geniet het gebruik van popmail in combinatie met Outlook de voorkeur.
Alleen hoe kunnen we dit het beste aanpakken?
Hoe krijgen we de postbussen zonder Exchange toch centraal op de server?
Hoe kan je het pad veranderen waarnaar Outlook verwijst. M.a.w. hoe kan je er voor zorgen dat *pst niet lokaal wordt neergezet.

Alvast bedankt voor je info
Dit kun je op zoveel manieren regelen. Er zijn een aantal belangrijke vragen, die de keuze kunnen bepalen. Gebruiken jullie ook een centrale agenda? Zo niet, wordt de keuze al een stuk eenvoudiger. Willen jullie de mail toch op de server opslaan (zoals in Exchange, maar dan in een minder logge mailserver) of liever inderdaad elke aparte pop box aanmaken. Dit laatste vergt meer tijd om alle PC's te organiseren (Voor elke gebruiker inderdaad .pst bestanden aanmaken en lokatie aanpassen)

Als je alles gewoon centraal in de mailserver op wilt slaan, moet je zoeken naar een willekeurige IMAP4 mailserver. Deze kun je makkelijk genoeg vinden met behulp van Google, maar Kerio Mailserver is er bijvoorbeeld eentje.

Mocht dat niet zijn wat je zoekt kun je met deze mailserver OOK webmail gebruiken (hoeft niet) en je kunt hier OOK gebruik maken van de gewone POP manier. (Maar er zijn legio mailservers, die dit kunnen hoor) De PST bestanden kun je gewoon via mailinstellingen in Outlook op een lokatie op het netwerk zetten. In Outlook XP zit dat bijv. onder Tools, E-mail Accounts, View or Change existing e-mail accounts, New Outlook data file. Gewoon een lokatie op het netwerk kiezen en klaar :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat een keurig uitgebreid antwoord zeg. Bedankt!
Omdat ik toch alle pc's langs moet (ook voor allerlei andere aanpassingen) lijkt mij de beste optie omde *.pst lokatie te wijzigen en laten verwijzen naar de server. Ik zoek me alleen suf in Outlook 2000 om dit pad te kunnen veranderen. Weet iemand dit?
Gaat dit trouwens werken?
Het enige wat we willen is post kunnen verzenden en ontvangen d.m.v roaming profiles op verschillende clients

Verwijderd

De verwijzing naar een *.pst bestand in outlook wijzigen kan niet via outlook zelf. Als je je *.pst files op een share van een server wil zetten kan je het beste het bestand op de gewenste plek zetten (dus de oude verplaatsen oid), daarna zal outlook klagen over dat ie de pst file niet kan vinden en je vragen waar die staat. Zoek die file op en je bent klaar.

Voor nieuwe gebruikers kan je dit het beste via active directory policies regelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 20:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je truc werkt!
Bedankt!