[AOEGold] Doet het hier wel en daar niet

Pagina: 1
Acties:

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:21
Ik heb net Age of Empires Gold uit de budget bak gevist en wilde deze natuurlijk even uittesten. Bij mijn systeem werkt het voor geen meter. Zodra ik de disk erin stop, duurt het een hele tijd voordat de computer erachter komt dat er geen CD-Rom in zit. Ik draai Windows XP (zonder Service Packs) en met alle 'essentiele update's' die maar beschikbaar zijn op Windowsupdate. Verder voldoe ik ruim aan de gestelde eisen (2x Athlon XP 2400+ met een Asus A7M266-D, gedetailleerde specs: zie sig). Ik ben terug geweest naar de winkel, daar draaide hij wel (een wat ouder bakkie met Windows 98) en vreemd genoeg ook op mijn vaders PC (die draaid ook Windows XP, met alle updates behalve SP1, en Athlon XP 2200+ op een K7S6A). Volgens de vereisten moet hij ook gewoon op Windows XP werken.

Ik heb geen idee wat het kan zijn, ik denk in de richting van de drivers van de CD-brander (ik heb een Plextor 12 speed brander, mijn vader een Plextor 40 speed brander, beide gewone IDE-branders). Wat zou het zijn?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:11
Wissel de cd spelers even om en je weet het :)

Verder, probeer patches te installeren..
Share op, de pc die het wél doet, de cd speler en probeer vervolgens te installere

• Brent
SyS_ErroR schreef op 23 december 2003 @ 19:15:
Wissel de cd spelers even om en je weet het :)

Verder, probeer patches te installeren..
Share op, de pc die het wél doet, de cd speler en probeer vervolgens te installere
Patches instaleren zo lastig als het spel er nog niet op staat :)
Die andere oplossingen wil ik wel proberen, maar die wil ik eigenlijk als noodoplossong bewaren. Het zo toch ook gewoon zo moeten werken. Ik heb namelijk nog nooit van dit soort problemen gehad met mijn huidige brandertje.

• Brent
Bij mij zus (Windows XP eveneens) deed het spel ook ook prima. Ik heb nu de CD-brander van mijn zus in mijn systeem gezet en dan doet het het ook goed. Als ik de plextor bij mijn zus inbouw, heb ik hetzelfde probleem. Het zijn dus of de standaard drivers die bij Windows XP zitten, of de unit zelf... Ik denk de laatste eigenlijk...

Verwijderd

Als een cd-rom speler al wat ouder wordt, is het voor hem moeilijker om cd's te lezen. Dit heeft met de lens te maken. Soms is hij gewoon vies, maar meestal is hij gewoon te oud. Die budget cd can AoE, is waarschijlijk zo goedkoop mogelijk gebrand, waardoor je cd-rom speler er moeite mee heeft. Probeer eens een eigen gebrand cd-tje er in te stoppen en kijk ff of die wel gewoon gelezen wordt. Zo niet, zou ik gewoon een nieuwe cd-rom speler kopen. Die dingen zijn tegenwoordig toch niet zo duur meer.