Toon posts:

[Delphi 6] Helpbutton in een dialog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een formulier waarbij ik de instellingen BorderStyle=bsDialog opgegeven heb. Bij de BorderIcons heb ik o.a. biHelp op true gezet. Nu verschijnt er zo'n helpbutton in de titelbalk van het programma. Als ik op de button klik verandert mijn muis in een pijltje-met-vraagteken.

Nu wil ik echter dat als ik op de helpbutton druk de HTMLhelp-file direct wordt aangeroepen op de juiste pagina, zonder eerst wat aan te klikken. Ik krijg dit echter met geen mogelijkheid voor elkaar. Weten jullie iets?

Verwijderd

Er was toch een bepaald event in dat getriggerd word als er met een 'help cursor' is geklicked...

Anders zou je bij je gewoon OnClick event moeten kijken of er met Help is geklikked of niet. :X

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Met welke Delphi versie werk je en op welke manier heb je de html help in je applicatie aan de praat gekregen?

Het component regelt het zelf en ook Application.OnHelp wordt aangeroepen.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Verwijderd

Topicstarter
Met HTMLHelpAPI van Eric Grange. Je kunt dit component vinden op Torry.net. Ik vindt het HTMLHelp ondersteuning in Delphi heel beroerd. Ik snap niet dat ze dat nu (nog) niet gemoderniseerd hebben.

Ik werk overigens in Delphi 6.

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Dan heb je je niet goed laten informeren. Ik kon je het component niet vinden op Torry.net, maar wel op de Delphi Super Pages. Het is ook niet echt een component, maar meer een vertaling van de HTML Help API en een Demo.

Sinds D6 heeft Delphi juist zijn help framework zo aangepast dat elke willekeurig help systeem ingepluged kan worden. Het is een kwestie van een enkele unit toevoegen aan je applicatie en de html help werkt op dezelfde manier als de winhelp.

Als je een kant en klaare oplossing zoekt zou ik eens kijken naar de volgende urls:
- http://www.torry.net/vcl/vcltools/help/sphtmlhelp.zip
- http://www.torry.net/vcl/vcltools/help/htmlhelpdemo.zip

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher