[Sound Forge 7.0] Ruis van LP af halen

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-02 10:35

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
Ik ben bezig om een groot aantal LP's van mijn vader op cd te zetten. Alleen nu zit ik met het probleem dat er ook nog redelijk wat ruis met de muziek meekomt. Hoe filter ik dit er nu uit ?? Ik heb hier gezocht en zie alleen een paar oplossingen die je met Cooledit kan doen en die heb ik dus niet.

Er zit een optie in Sound Forge die Vinyl Restoration heet ik dacht dat het dat was maar ik krijg het er niet mee voor elkaar. Verder heb ik ook nog wat andere filters/effecten gebruikt maar volgens mij krijg ik alleen maar meer ruis.

Mijn vraag is dus hoe filter ik de ruis uit de muziek?

Verwijderd

Heb je internet???

zo ja dan kun je hier een 30-day trial downloaden

http://www.adobe.com/spec...audition/syntrillium.html

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ruis filteren is erg moeilijk. Ruis is meestal een willekeurig golvenpatroon dwars door de muziek heen. Alle frequenties komen evenveel voor. Als je dit wilt filteren, dan filter je dus eigenlijk altijd het muziekzignaal mee.

De best hoorbare ruis zijn de hoge tonen. Als je alleen deze ruis filtert, dan verlies je wat hoge tonen van de muziek, maar voor je oren heb je een bak minder ruis.

Je kunt met Cooledit iets anders doen, maar dit hoeft niet te helpen: neem een stukje stilte op, inclusief ruis. Hiervan maak je een profiel, zodat je met behulp van cooledit de ruis wat selectiever van de muziek kunt scheiden.

/inkopper: cd kopen (of de minder legale weg..) is minder werk.

Siditamentis astuentis pactum.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 21:38

Phydomir

Dennis

Waarom zou je hetgene wat een plaat vaak mooier maakt dan een cd willen weg halen???

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Varienaja schreef op 24 december 2003 @ 13:35:

/inkopper: cd kopen (of de minder legale weg..) is minder werk.
Ik heb genoeg platen die je never nooit op CD of MP3 gaat vinden ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-02 10:35

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
Phydomir schreef op 24 december 2003 @ 14:30:
Waarom zou je hetgene wat een plaat vaak mooier maakt dan een cd willen weg halen???
Nou ik vindt ruis nou niet hetgeen waar platen mooier van worden. Ik wil de muziek gewoon op CD hebben omdat een Platen speler nou eenmaal niet zo mooi staat midden in je kamer.

Jammer dat het niet kan met SoundForge zal ik eens op zoek gaan naar CoolEdit.

offtopic:
Nu snap ik waarom ik niet veel vond door te zoeken naar cooledit. Het heet nu Adobe Audition

[ Voor 12% gewijzigd door TwoR op 25-12-2003 12:46 ]

Pagina: 1