Rare foutmelding videokaart driver

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:58

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Na het deïnstalleren van de nForce drivers kon ik Windows niet meer in. Na wat gezoek bleek het aan de videokaartdrivers te liggen. Vervolgens ging ik dus via de VGA-modus in Windows XP en installeerde de Omega 3.9 drivers.

Sindsdien krijg ik elke keer als ik naar de beeldschermeigenschappen wil de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.demon.nl/foutmelding.jpg

En ja, ik heb toch echt de Windows 2000/XP drivers gedownload aangezien ik XP draai. Windows heeft ook gewoon de Omega drivers geladen en niet het standaard VGA stuurprogramma zoals deze foutmelding beweert.

Verder is er trouwens niets aan de hand met de drivers, alle games werken gewoon normaal.

Ik heb nog de ATI Removal Utility geprobeerd, maar dat hielp helaas niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 23-12-2003 18:25 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

heb je de drivers van je mobo ook weer opnieuw geinstalleerd ?

als je de omega eraf gooit en dan : http://www.driverheaven.net/cleaner/ ff probeerd.
dan opnieuw installeren.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
chucky666 schreef op 23 december 2003 @ 18:29:
heb je de drivers van je mobo ook weer opnieuw geinstalleerd ?

als je de omega eraf gooit en dan : http://www.driverheaven.net/cleaner/ ff probeerd.
dan opnieuw installeren.
De nForce drivers had ik weer terug gezet, aangezien ik dacht dat het misschien daar mee te maken had. Maar het maakt geen verschil.

Voor de rest werken de drivers dus perfect, ook een spel als C&C:Generals draait heerlijk. Dus wat dat betreft is er geen enkel probleem.

Ik zal die cleaner binnenkort eens proberen, heb nu net een uur zitten kloten en nu even geen zin om nog meer te kloten... :)

[ Voor 21% gewijzigd door Wildfire op 23-12-2003 18:44 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Nou, zojuist even de Cleaner van DriverHeaven geprobeerd - volgens de methode zoals weergegeven in de readme.

Resultaat: na het cleanen start ik weer op en kom ik niet in Windows terecht, er gebeurt niets op het scherm.

Opstarten via veilige modus: zelfde resultaat.

Opstarten via VGA-modus: werkt. Drivers geïnstalleerd en daarna normaal opgestart. En toen weer die foutmelding over dat het systeem met het standaard VGA stuurprogramma zou zijn gestart.

Ik heb geen zin in verder gekloot... ik ga nu diverse zaakjes backuppen en daarna gooi ik de C-partitie leeg voor een nieuwe install van Windows XP - dat kan toch geen kwaad.

Cya l8tr guys and girls... eer Windows XP weer up and running is in de staat die ik wil, is het alweer gauw enkele uren verder... :)

[ Voor 26% gewijzigd door Wildfire op 26-12-2003 16:59 ]

Verwijderd

formatje zou ik in zo'n geval doen

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 22:22:
formatje zou ik in zo'n geval doen
Wat ik dus al zei te gaan doen...

Ben nu bijna klaar met alles opnieuw inrichten. Nog wat tweakprogramma's draaien, Norton Systemworks 2004 erop mikken en dan nog m'n virusscanner.

Daarna nog een goede sessie met Diskeeper voor een goede defrag van de schijf en het is weer gaan met die banaan.

Als alles klaar is draai ik meteen een Ghost-backup ervan... voor de toekomst, mocht het nodig zijn... :)

Maar dan nog, blijft de vraag -het zou immers ooit nog eens kunnen gebeuren- wat er nou precies aan de hand was dat ik die foutmelding kreeg...

Pagina: 1