Ik weet niet of de topictitle wel goed gekozen is, maar wist niet echt hoe het beter te zeggen viel.
Ik maak een website over filminformatie. Nou heb ik op movies.php gezegd dat de titels van de films in de database worden uitgelezen en op de pagina worden gezet.
Er wordt er een link van gemaakt die dan een popupvenster moet openen als je erop klikt. In die link wordt het film_id meegegeven zodat in die popup dan d.m.v. een sqlcommando de filminfo komt te staan die hoort bij de film met het meegegeven film_id.
Dit werkt in zijn eigen pagina movies.php en moviepopup.php. Maar die movies.php wordt geinclude in index.php. Als ik movies.php bekijk in de browser, dan werkt het wel goed, maar bekijk ik 't vanuit index.php, dan wordt er niets in de popup weergegeven.
Komt iemand wijs uit mijn probleem of weet die precies waarom het niet werkt wanneer het gedaan wordt vanuit index.php ??
Heb de echo-regel een paar enters gegeven, anders vernaggelt die GoT's layout
Ik maak een website over filminformatie. Nou heb ik op movies.php gezegd dat de titels van de films in de database worden uitgelezen en op de pagina worden gezet.
Er wordt er een link van gemaakt die dan een popupvenster moet openen als je erop klikt. In die link wordt het film_id meegegeven zodat in die popup dan d.m.v. een sqlcommando de filminfo komt te staan die hoort bij de film met het meegegeven film_id.
Dit werkt in zijn eigen pagina movies.php en moviepopup.php. Maar die movies.php wordt geinclude in index.php. Als ik movies.php bekijk in de browser, dan werkt het wel goed, maar bekijk ik 't vanuit index.php, dan wordt er niets in de popup weergegeven.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| Inhoud movies.php <?php include('connectMysql_tomsdb.php'); echo" <table width=\"600\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">"; $query="SELECT film_id, film_titel FROM films" or die ( mysql_error() ); $result=mysql_query($query) or die ( mysql_error() ); while ($row = mysql_fetch_row($result)){ echo" <tr> <td width=\"30\">- </td> <td width=\"570\"><a href=\"javascript:void(0)\" onClick=\"window.open ('moviepopup.php?id=$row[0]','','toolbar=no,status=no, directories=no,menubar=no,scrollbars=no,location=no,width=400, height=500')\">$row[1]</a></td> </tr>"; } echo" </table> "; ?> |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Inhoud moviepopup.php <?php include('connectMysql_tomsdb.php'); $query="SELECT film_info FROM films WHERE film_id = '$id'" or die ( mysql_error() ); $result=mysql_query($query) or die ( mysql_error() ); while ($row = mysql_fetch_row($result)){ echo"$row[0]"; } ?> |
Komt iemand wijs uit mijn probleem of weet die precies waarom het niet werkt wanneer het gedaan wordt vanuit index.php ??
Heb de echo-regel een paar enters gegeven, anders vernaggelt die GoT's layout