Vraagje over de FAQ

Pagina: 1
Acties:

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Er staat---> "Even een nootje voor de ongewetenden onder ons: wanneer je een dynamische volume uit de ene 2K/XP systeem in een andere 2K/XP systeem hangt, dan wil het weleens voordoen dat de schijf niet zonder meer volledig benaderd kan worden. Dat kan zich ook voordoen wanneer je meerdere dynamische volumes op één schijf hebt en Win2K/XP herinstalleert. De oplossing is simpel: je dient de volume opnieuw te importeren via de schijfbeheer. Dit geldt trouwens ook voor SoftwareRAID arrays, waarvan een of meer schijven uit de array is "verdwenen"."

Mijn ervaring was altijd dat moderne HD's plug & play waren, maar ik heb nu al twee keer dat ik niet meer op een schijf kan sinds een formatering v. windhoos.

Ik draai winXP prof en krijg mijn Quantum Fireball niet meer aan de praat sinds ik weer XP erop heb gezet. Ik zie em wel in schijfbeheer en mijn BIOS en er verschijnen nergens error's. Totdat ik em daadwerkelijk aanklik in de verkenner. "D:\ is niet toegankelijk. Bestand of map is beschadigd of onleesbaar." verschijnt er dan.

Dat 'importeren van de schijf via schijfbeheer' zie ik niet staan in schijfbeheer. En kan dat zonder formatteren? Veel topics die ik in de search vindt eindigen met formateren, en dat wil niet want ik heb data op die HD staan die ik wil recoveren.

Ik heb het al via command prompt d.m.v. diskpart geprobeerd maar dan wil ie de relevante disk niet selecteren en daar loop ik dus ook vast.

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat 'importeren van de schijf via schijfbeheer' zie ik niet staan in schijfbeheer.
Staat er überhaupt een dynamische volume op de harddisk :?

Anyway, check je Fireball eens met chkdsk /f en eventueel met het tooltje van de fabrikant. Het lijkt er gewoon op dat het bestandssysteem verneukt is of eventueel toch de schijf itself.

• koekeeghan
Ik zie inderdaad niet staan dat ie dynamisch is. Ik lees alleen net wel datr er bij bestandssysteem 'geen' staat. Das foute boel neem ik aan. Het was gewoon een NTFS schijf. Is er een manier om dit te herstellen zonder formateren?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat dus gewoon in de FAQ van dit subforum, nota bene bij hetzelfde gedeelte als waar je de copypaste vandaan hebt B)

• koekeeghan
Ik heb met CHKDSK D: /F geprobeerd de file table te herstellen maar dan geeft ie een error;"Kan versie en status van volume niet vaststellen. CHKDSK afgebroken.".

Het is de tweede HD die ik niet meer aan de praat krijg na een herinstallatie van windhoos :( . Ik ga effe kijken of ik een diagnmostisch tooltje van Quantum kan vinden.

• koekeeghan
Nou ik heb geprobeerd met Maxblast 3 (het tooltje van Maxtor/Quantum) iets te doen, maar ik moet zeggen dat de mogelijkheden wel erg summier zijn.

CHKDSK en DISKPART werkt helaas ook niet. Is het mogelijk CHKDSK vanaf een bootdiskette te draaien en is dat zinvol?

Die HD moet in orde zijn want hij deed het prima. Mijn nieuwe 160Gb Seagate had onlangs een vergelijkbaar probleem HD onbereikbaar ?!?!?. Die is denk ik helaas wel defect want daar krijg ik een S.M.A.R.T. foutmelding van. Die ga ik terugsturen.

Maar deze Quantum moet ok zijn. De MBR herstellen d.m.v. chkdsk is niet gelukt, kan dat nog op een andere manier? En is er een manier om te zien dat daar ook iets mis mee is?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waarom doe je niet gewoon wat datarecovery om vervolgens de HDD in te ruilen? Probeer GetDataBack enzo :)

• koekeeghan
Nou daar was ik mee bezig. Ik heb al een heleboel proggies geprobeerd. Eigenlijk werken de meeste erg slecht. De enige die snel én goed werkte bij mij was Stellar Phoenix Fat & NTFS. Maar aangezien ik niet meer op de schijf kan kunnen die proggie het ook niet gaat dat dus niet.

En als ik dat doe dan werkt mijn schijf nog steeds niet en ik wil em toch echt weer gaan gebruiken.

• koekeeghan
Ik heb net effe Getdataback geprobeerd en vooralsnog scant die de schijf wel :P
Maar dan zit ik nog steeds met het probleem dat de schijf zo niet te gebruiken is.

Pagina: 1