Toon posts:

Router: Dropped packets

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel via het internet via multiplayer het spelletje MOHAA, nu merk ik af en toe dat ie packets laat vallen, sinds ik de commando "showdrop 1" heb gebruikt ik krijg dan de hele tijd te zien in mijn console scherm:

Server IP:port:dropped 1 packets at 1956 <-- het laatste getal is altijd anders..

ik denk dat dit aan mijn router ligt, echter deed alles het een week geleden nog goed, heb ook nog geprobeerd om de ports te redirecten maar dat heeft ook niet geholpen...

Mijn router is een Draytek Vigor2200E en ik gebruik Windows XP en m'n firewall is Zone Alarm...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2003 17:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 17:30:
Ik speel via het internet via multiplayer het spelletje MOHAA, nu merk ik af en toe dat ie packets laat vallen, sinds ik de commando "showdrop 1" heb gebruikt ik krijg dan de hele tijd te zien in mijn console scherm:

Server IP:port:dropped 1 packets at 1956 <-- het laatste getal is altijd anders..
195.4.18.33:12203:Dropped 1 packets at 6274

ik denk dat dit aan mijn router ligt, echter deed alles het een week geleden nog goed, heb ook nog geprobeerd om de ports te redirecten maar dat heeft ook niet geholpen...

Mijn router is een Draytek Vigor2200E en ik gebruik Windows XP en m'n firewall is Zone Alarm...

Weet iemand misschien hoe ik dit probleem kan oplossen?

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-11 11:13
heb je het probleem ook als je zonealarm uit zet ?

Verwijderd

Topicstarter
yep ook als zonealarm uitstaat

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:00
Niet van het 1 of ander, maar vind je het hinderlijk?
Merk je dat je echt lag hebt?

Bij bijna elk spel verliest die her en der een pakketje over internet en om dan achterlopen/extra lag te voorkomen gebruiken ze het UDP protocol (dus niet als die niet is aangekomen WEER een pakketje sturen zoals TCP/IP zou doen)

Verwijderd

Topicstarter
nou ja, m'n ping is tussen de 50 en 80, das wel normaal, maar ik merk wel dat het beeld gewoon echt traag gaat, ik vind het dus wel hinderlijk...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2003 17:49 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
WTF ?

Waarom een draytek router en daarnaast nog een firewall ? zitten je buren ook achter die draytek ?

Want anders heb je toch geen firewall nodig op je pc. Tenzijn het om een laptop gaat die regelmatig in een ander netwerkzit.

Wat heb je trouwens voor verbinding want die 2200E is niet de snelste draytek die er is. Ik weet niet wat er aan filters in staat maar dat kan ook wel schelen. Zet eventueel logging achtige dingen eens uit in je router. (des te meer taken des te langzamer de router)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 17:48:
nou ja, m'n ping is tussen de 50 en 80, das wel normaal, maar ik merk wel dat het beeld gewoon echt traag gaat, ik vind het dus wel hinderlijk...
ligt eerder aam je video kaart lijkt me. als ik een hoge ping heb en/of packet loss gaat de game echt niet langzamer lopen

btw vond je het nodig om te schoppen binnen 4 minuten ? :/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2003 19:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee hoor, want bij single player doet-ie 't wel goed hoor... en ik heb ook al een spyware-scan en virusscan gedaan...

nou ik draai een firewall op m'n pc omdat de firewall van m'n router niet geconfigureerd is :)

heb Wanadoo Broadband Basic 64 kb/s volgens wanadoo , maar haal ik werkelijkheid maar 55 kb/s :)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2003 19:56 ]

Verwijderd

raymonvdm schreef op 23 december 2003 @ 19:00:
WTF ?

Waarom een draytek router en daarnaast nog een firewall ? zitten je buren ook achter die draytek ?

Want anders heb je toch geen firewall nodig op je pc. Tenzijn het om een laptop gaat die regelmatig in een ander netwerkzit.

Wat heb je trouwens voor verbinding want die 2200E is niet de snelste draytek die er is. Ik weet niet wat er aan filters in staat maar dat kan ook wel schelen. Zet eventueel logging achtige dingen eens uit in je router. (des te meer taken des te langzamer de router)
Ehhhmmm....niet dat ik nog een host-based firewall gebruik voor achter m'n Draytek, maar dat wil niet zeggen dat het niet handig kan zijn (op een host-based fw kun je nl. per applicatie bep. verkeer blocken; zowel in als out)......

Ik zou me kunnen voorstellen dat je niet blij bent als Windows Media Player data verstuurt naar suckinginfo.microsoft.com

Dus overbodig is het zeker niet.....buiten het feit dat het off-topic is.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:05

Predator

Suffers from split brain

Je hoeft je topic niet na 4 minuten omhoog te schoppen hoor :P

Na 24uurtjes zonder reactie is al vroeg genoeg.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
hehe, dat was niet mijn bedoeling om em omhoog te schoppen, er zaten wat foutjes in m´n tekst :), maarre ff on-topic kan iemand me nou helpen??
Pagina: 1