[winxp] dvd/cd stations lezen maar 1 keer

Pagina: 1
Acties:

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-05 11:11
Ik heb sinds een tijdje een raar probleem.
Ik heb winxp, 1 dvd speler, 1 brander, 2 virtuele dvd spelers(Daemon tools). Als ik met 1 van de 4 stations heb gewerkt(dvd/cd gelezen). Dan kan ik geen enkele dvd/cd speler meer gebruiken. Na een herstart werken ze wel weer. Als ik egeinschappen op vraag>> hardware >> eigenschappen >>volumes>>invullen kies Dan krijg ik in dat samenvattings scherm wel de gegeven van de aanwezige dvd/cd. Er staan geen problemen bij de apparaten.("dit apparaat werkt correct".
Ik heb nergens een oplossing kunnen vinden(search, google, windows-help). Om nu al weer een nieuwe configuratie er op te zetten vindt ik wel heel erg vlug(net 1,5 maand oud). Weet iemand een oplossing?

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-05 19:42

Godjira

To infinity and beyond!

Wellicht een probleem in je BIOS of aan je Deamon Tools. Voer eens een BIOS update uit en haal Deamon Tools eens van je PC af.

Profile

• Scorpion1984
Heb ik al geprobeerd, en het lijkt me ook sterk, aangezien ik de deamon tools al een half jaar bij installaties installeer. Ook doet deze met alleen het gebruiken van de hardware matige dvd/cd spelers.

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03-2025
Heb volgens mij zelfde probleem, gebeurt meestal als ik DVD aan het branden ben dat zowel gewone interne cd-rom lezers als virtueele niet vernieuwen qua informatie

er word dus nix weergegeven, net of er nix in de lade zit.

Ook ik heb hier sinds kort pas last van

• Scorpion1984
*schop*

• Scorpion1984
nou ik heb het weer opnieuw hoor, de eerste keer is het in een keer plotseling verdwenen maar nu doet hij het wwer op niuew niet meer.
(zie topic-start-post)

[edit]
Hij kan de schijf ook weer lezen als ik de user afmeld en weer opnieuw aanmeld.

[ Voor 23% gewijzigd door Scorpion1984 op 10-03-2004 22:01 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En terug open na overleg :)

• Scorpion1984
mmh het lijkt wel of niemand een oplossing weet voor dit ontiegelijk irritante probleem

Verwijderd

Scorpion1984 schreef op 13 maart 2004 @ 15:59:
mmh het lijkt wel of niemand een oplossing weet voor dit ontiegelijk irritante probleem
Noem het toeval, ik weet het niet, maar ik heb vorige week net 2 onafhankelijke pc's onder handen gehad die exact hetzelfde hadden. Na een uur zoeken heb ik het opgegeven en op beiden opnieuw het OS opgezet.

Ging in dit geval 2x over een W2K.

Heel irritant, en zeker omdat het systemen waren die al maanden goed werkten, waar niets speciaal bij geinstalleerd was, en die dus ineens dat probleem begonnen geven.

Verder werkten ze nog steeds goed. Ook geen virussen of andere rommel op gevonden. En in beide gevallen was het probleem tijdelijk op te lossen door af te melden en terug in te loggen, zonder echt te rebooten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 18:06 ]

• Scorpion1984
Jah weet het, erg irritant, toch maar eens windows opnieuw installen dan. Had er niet echt zin in omdat dat een beetje een teringkarwei bij mij is(beetje veel software te installeren). Nouja, dan maar weer eens een half middagje voor uittrekken.
Pagina: 1