[Webcam] Vanaf andere pc beelden bekijken / Service

Pagina: 1
Acties:
  • 746 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Siliakus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 12:48
Allen,

na veel GoT-ten en googlen ben ik er nog steeds niet uit. Ik ben op zoek naar een programma welke als service op een pc draait en via welke ik vanaf een andere pc via een 'beheer-programma' op elk gewenst moment beelden op kan vragen.

Enige waar ik wat over kon vinden waren mogelijkheden om continu te streamen (en deze stream eventueel op te slaan), de webcam als motionsensor te gebruiken of zelfs als IR camera!

ps. dit is gewoon om thuis mee te spelen, ik ga er geen dingen mee doen waarmee privacy etc geschonden gaat worden; het is puur voor de weet.

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:59
Kan je dit niet met een extra MSN account?

Anders kan je evt met VNC je PC overnemen en het streamen aanzetten.

Waarom moet het perse als service draaien?

[ Voor 17% gewijzigd door brokenp op 23-12-2003 16:52 ]

• Siliakus
Dat is nou juist de uitdaging :>

Met VNC de pc overnemen vereist dat VNC/Terminal Service/Symantec PC Anywhere etc geinstalleerd is en is bovendien erg omslachtig.

Een extra msn account betekend dat ik naar die andere computer toe moet, de pc aanzetten, msn aanzetten en dan een stream starten - beetje omslachtig dus.

Het meest ideale zou dan dus de service zijn via welke een timershot gemaakt zou kunnen worden.

(In Micorosoft Power Toys zit een programmatje dat heet Webcam Timershot en daarmee kan je om elk te bepalen interval een 'shot' maken en deze naar een locatie saven - ideale zou zijn dat ik Timershot zou kunnen triggeren en deze de image naar mijn computer verstuurd?)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
OH --> SA :)

• Siliakus
O ja sorry, ik wist het niet zeker. Een search op webcam leverde ~gelijk aantal hits in OH als in SA op :D

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

in de resource kit zit een progje om alle programma's als service te laten draaien.

alleen je zit met de output van je webcam hoe je dat gaat streamen ? als je een windows 2k 2k3 server hebt kan je media services gebruiken om bv een avi te streamen via win-media player. als je dat op je internet gateway bereikbaar maakt (dus poort openzet van je firewall) kan je gewoon erop in "home"

intern zou dat kunnen zijn http://pc-naam/media.avi (mbv win media player)
extern is dat http://12.12.12.12:12345/media.avi ofzo (:1234 is de poort die je opgeeft)

anders moet je iets zoeken zoals shoutcast ? ofzo die media kan streamen

Tja vanalles

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 17:44
www.webcamxp.com

dit progje kan alles wat jij wilt, zit ook een webservertje ingebouwd waarmee je de cam kan bekijken (eventueel met password natuurlijk). Heeft ook motion detection en een gallery functie.

Ik neem aan dat als je de betreffende pc van buitenaf kunt benaderen dat er ook een webservertje op kan draaien?

Wat ook kan, is dat dit progje je een mailtje stuurt als er iets gebeurt (incl foto).

ook streamen via web werkt prima.

nou ja, alles dus!

• Siliakus
jaaaaaaa geweldig! Daar kan ik me goed mee uitleven. Bedankt!
Pagina: 1