Toon posts:

Diginote 2.4 Ghz P4 + SiS 650M <-- OpenGL drivers?

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goed, kheb een mooi laptopje gekocht, dacht ik..
Specs :

p4 2.4 Ghz
265 MB RAM
40 gb hd
SiS 650M videokaart 64MB

Nu blijkt dat er totaal geen boeiende spellen op draaien, wat ik juist wel had gedacht, is toch een nette config?
Diablo II draait alleen in de 2d mode, Call of Duty start niet eens op, Medal of Honour crasht als je een level opent.

Ffies de engine log checken, staat er dat dat SiS ding 128 mb geheugen heeft :S:S

Ik de winkel gebeld, zeggen zij dat in de bios het shared geheugen ook op 128 gezet moet worden. Is gedaan, maar helpt ook niet.

De nieuwste drivers van www.sis.com gedownload (versie 2.21) maar ook dit wil niet helpen!

DirectX 9.0b staat erop, WinXP heeft de laatste updates binnen.. wat vergeet ik ?

Of is het gewoon niet mogelijk om OpenGL erop te draaien? (volgens SiS moet dit wel kunnen namelijk)

Please, Help!

Verwijderd

Misschien komt het omdat er directx 9 opstaat en de videokaart dat niet ondersteunt?
Heb er ook neit veel verstand van maar kan wel volgens mij :) .

Verwijderd

Dit is geen échte videokaart. Hij neemt onder andere nu 128MB van je RAM weg (effectief 128 over latend voor windows E.D. Zit je al beneden de eisen voor veel dingen). ALS hij al 3D doet, zal het slechts basis rendering zijn, hooguit DirectX 8, met een hoop dingen softwarematig.

Mijn 3jaar oude Celeron 800 laptop met 8MB Shared trident (niet lachen, ik mocht niet zelf kiezen, was een krijgertje), kan ook alleen maar Direct 3D aan.

En dan heb je natuurlijk óók nog het punt dat SiS eerder bekend staat voor de slechte grafische kaarten. Leuk voor office use, maar voor spellen moet je ECHT geen SiS hebben. Nog liever een "ouwe" GeForce 2MX 200. En ja, die is sloom.

Verwijderd

Topicstarter
Crap.. dus ik zit nu gwoon vast aan deze chip?

Khad gehoopt dat t wel met drivers of utils te verhelpen was.. Ook op de site van SiS staat dat de transfer zo snel is, en daarom 3d applicaties makkelijk kan handelen.

Weet er niemand een tip ? :?

Verwijderd

Een fabrikant zal altijd zeggen dat z'n chips supersnel zijn, en dat zijn ze HEUS ook wel (tenminste, SiS maakt goeie processorchipsets, memory controllers en dat soort gebeuren), zeker als je het gaat vergelijken met iets... Antieks...

Een optie is om de winkel te bellen dat je er toch niet tevreden mee bent, leg maar uit wat je verwachtte (heb je geen echte PC trouwens?), en dat dat het niet is... Msschien kun je geld terug krijgen of iets in deze trend kopen:

http://www.computer-land....&prodid=4031&back=listall

Vergeef me de link naar een expliciete winkel, maar ik kon niks anders vinden.

Ik denk dat ik ZELFS jou niet hoef te vertellen dat een ATI Radeon 9600 snel is. Zeker voor een laptop.

Hier heel GoT topic eraan geweid met zeer veel posts eraan geweid:

Jewel Brilliant 2785 met Radeon M10

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, oke, ik zal eens ff informeren bij die winkel (mikro electro)

Die Jewel ziet er wel heel intressant uit ja :)

iig tnx voor je info..

beetje jammer van deze miskoop. Want dat is het, heb ik het idee.

Verwijderd

Topicstarter
(wanhopig) *schopje*

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:15
Aan gedacht om eens extra geheugen te proberen zodat je spellen ook daadwerkelijk genoeg hebben? Want als je nu 256 hebt en je spel wil 256 dan kan dat niet omdat je 256 - (videogeheugen) = 128-192 mb vrij hebt.

Misschien helpt dit met bepaalde geheugen vretende schijven een beetje..

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
lijkt mij dat die kaart wel OpenGL aan moet kunnen, mijn 5/6 jaar ouwe SiS 6326 4MB AGP heb ik zelfs eens OpenGL aan de praat gekregen. onspeelbaar maar toch...
Ik dacht trouwens dat het videodeel van de sis 650 gebaseerd was op de SiS 315, een vrij buggy kaartje... lijkt mij dat er wel wat te tweaken valt :)

ik zoek even verder... :)

gevonden uit een Asus laptop review:
Because the D1 is aimed more towards the business / corporate environment, its video card is not one aimed into the gaming market like a GeForce Go or Radeon Mobility solution. We did some game testing though, in order to discover exactly what kind of gaming performance the D1's SiS 650m video subsystem delivered.

Again, rather than relying on benchmarks that would undoubtedly give a skewed performance level we fired up some various games to get an overall look at the gaming picture. We attached a mouse for gaming but kept the D1's standard keyboard to see how it'd work in a gaming environment.

We ran through Starcraft, Quake III, Unreal Tournament, Half-Life, and Warcraft III. Starcraft (as might be expected) is completely playable and performs well, as does Quake 3—at lower resolutions. In Q3A the choice is basically between bit depth and high detail, and 1024x768 is only going to be playable if you set everything else for minimum levels.

Unreal Tournament runs similarly, though that game depends more on CPU then video, so the visual settings do not constrain the game's performance as much. Again, performance is acceptable and stutter-free at lower resolutions / bit depths. Half-Life runs very smoothly (being based on the older Quake II engine puts it much more within the realm of the 650m's capabilities). Warcraft III is playable, but really only responds well with detail settings and resolution minimized—though turning off fog will drastically speed gameplay on certain maps.
mijn tips:

- Drivers updaten (www.sis.com ;)) hmm die had je dus al...
- Het geheugen in debios instellen op een mb of 32, want 128 mb is natuurlijk onzin.

[ Voor 111% gewijzigd door unfor op 27-12-2003 03:08 ]

Pagina: 1