Xp install zonder tobo of muis?

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ph3n1x
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-11-2025
Ik heb hier een peecee staan die onder geen geding met een tobo wilt werken.
Er stond eerst win98se op. Na een eenvoudige upgrade naar XP doet het toetsenbord het niet meer in windows XP. Dan ben ik gaan zoeken bij de hardware in t config scherm, en daar staat dan ook nergens een toetsenbord bij. Dan had ik er een ander op aangesloten, opniew opgestart. Als k in windows ben, geeft hij me nog niet eens de melding van.
de pc dan maar weer uitgezet, een ps/2 > usb verloopstukje dr op gezet, en op niew de pc booten.
Nog steeds geen reactie in windows. De muis naar usb gezet, en die deed het wel, ...

Ik vond dat te gek voor woorden, en wou dus een niewe install gaan doen.
Na de hardware controle, krijge je dan te zien wat hij allemaal aan het doen is, tot je op het scherm komt van instaleren, de computer opniew opstarten, ...
Vermits je geen muis hebt in die omgeving moet je met een toestenbord werken.
Nu heb ik al 3 verschillende toetsenborden aangesloten, maar geen enkel wilt werken. Niet als ps/2, niet als usb.

Na hier en daar een topic gelezen te hebben, had ik dan maar een lege schijf in de computer gestoken, en opniew een instal gedaan. Weer kwam ik tot het punt waar je met het toetsenbord moet werken, want dat reageert nog steeds niet.
De bios eens reset, met geen enkele verbetering tot gevolg.
De stroom maar eens afgezet van de pc, een paar minuten gewacht, en opniew opgestart: geen verbetering.
Bios batterij er uit gehaalt, niks verandert er.

Het is een P2 334MHz met 320MB ram dat werkt op een SIS 5598 chipset.

regardless of talent, unles there is desire no one can truly be exeptional

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Kan je wel in de BIOS komen ?
Doet je toetsenbord het wel voordat de installatie start ?

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 22:59
doe een unattended install...
zie: Howto: Windows XP/2000 Unattended Installatie voor meer info.
Ik weet niet of je keyboard het dan wel in windows gaat doen, maar er is een kans.

• ph3n1x
ik kom in de bios, k heb daar ook al meerdere keren met de settings gespeelt, wat ook niet heeft geholpen.

[reactie op Go0s]
Ik kom toch de bios in met een usb tobo, dat zou goed genoeg moeten zijn.
De bios zelf zegt niks over usb tobo support, wel over usb muis support, en die heb ik aanstaan. Mss dat die ook invloed zou hebben op het toetsenbord.
[/reactie op Go0s]

[ Voor 56% gewijzigd door ph3n1x op 23-12-2003 17:16 ]

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Beetje n00b vraag, maar niet onbelangrijk:

Staat je USB-Keyboard support wel aan in bios?

• stylezzz99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
Als je toetsenbord niet aan staat in de bios via usb, dan moet windows die detecteren. Althans zo werkt het bij mij.

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

In de Bios de "Halt on all errors"aanzetten? Mischien zegtb hij iets waar je aan heb of niet :P (No keyboard connected, press f1 to continue 8)7 )

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• ph3n1x
Ik de bios vindt ik niets van halt on errors, het is een packard bell peecee, die een paar kuren heeft: met een muis aan een ps/2 poort wil de muis niet werken, hang dezelfde muis aan een usb poort dan werkt die wel.
Tobo is nog een maatje erger: 4 tobo's geprobeert, maar geen enkel dat op die peecee wilt werken :(
Mijn toetsenbord is een cordless desktop van logitech usb: werkt niet
logitech iTouche usb - ps/2 werkt alleen tijdens de boot zowel usb als ps\2
ibm ps/2 tobo werkt alleen tijdens boot (ik kom er mee de bios in)
Samsung multimedia tobo werkt ook alleen maar tijdens boot, ...

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:40

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Lastig editten zonder muis en kb :P

Kan je via een netwerk er wel remote bij komen ?

Zo ja moet je remote de registry editten en alles wat met muis en kb te maken heeft eruit flikkeren.... Na een herstart gaat hij ze opnieuw detecteren.

Als je een mogelijkheid ziet om SYSPREP op te starten kom je denk ik ook al een aardig eind.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 23:00

random

Lost his marbles

Het is misschien een longshot, maar heb je recentelijk je Itouch software geupgrade? Daar heb ik een tijdje geleden hetzelfde probleem mee gehad, toen ik de nieuwe versie installeerde zonder de oude te deïnstalleren deed mijn toetsenbord ook niets meer.

Ik heb het toen opgelost door op te starten met "last known good configuration", maar aangezien jij al meerdere keren een herstart hebt gegeven weet ik niet hoe je dan een oudere cofiguratie kan terugzetten..

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

• ph3n1x
Ik heb gewoon windowsXP kunnen instaleren, mn admin pw kunnen zetten, en dan een beetje kunnen configgen tot de volgende herstart.Aangezien ik nog geen andere acount had gemaakt moet ik nog steeds een pw geven vooraleer ik in windows terecht kom.
Aangezien dit zonder toetsenbord nogal lastig is, kan ik ook niet in het register gaan editen, ...
Logitechsoftware heb ik nooit erop gezet. Hij werkt nu met het ibm toetsenbord.dat is gewoon een 101/102 keys tobo.

Heeft nog iemand een idee?

(het is de derde peecee hier in huis, gelukkig kan ik nog altijd met mijn pc op het net :Y))

[ Voor 9% gewijzigd door ph3n1x op 03-01-2004 14:29 ]

• ph3n1x
schopje

Pagina: 1