Vreemde pixel's met GF4 MX440

Pagina: 1
Acties:

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:04
Ik heb sinds 2 weeken en nieuwe pc. Deze bevat een Club3D nVidia GF4 MX440x8 64mb DDR TV-out kaart.
Ik heb ik daar een probleem mee:

Als ik windows opstart (98se en XP geprobeert) krijg ik diverse vreemde pixels in mijn beeld. Deze zijn wit, en ze knipperen heel snel. Ze verdwijnen na ongeveer 5 min.
Als ik mijn pc dan een dag laat aanstaan komen ze weer terug. Het is meestal een rij pixels waar 2 cm tussen zit.
Ik heb echt al van alles geprobeert; andere drivers, windows update's, enz.
Ik haal tevens een hele lage 3dmark score, 3000 punten in 2001se. andere mensen met de zelfde spec's hebben ruim 6000 punten.
Wat kan ik hier aan doen? Gewoon de kaart omruilen.

Nog een screenshotje voor de duidelijk heid:
(hier zie je dus maar 1 pixel, dit komt omdat ze heel snel kniperen en er dus moeilijk een screenshot van te maken is)
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/pixel.JPG

Overige spec's: http://specs.tweak.to/7929

Verwijderd

Zet fastwrites eens in je bios uit en klok je kaart wat onder met het programma Powerstrip. Doet hij het nu nog steeds?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Het kan ook nog zijn dat je monitor dode pixels vertoont.
Heb je hetzelfde probleem met een andere monitor ?
Ik haal tevens een hele lage 3dmark score, 3000 punten in 2001se. andere mensen met de zelfde spec's hebben ruim 6000 punten.
Weet je zeker dat je de DDR-versie hebt en niet de SDR-versie ? :)

[ Voor 50% gewijzigd door Rone op 23-12-2003 15:54 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Videokaart te warm? Alhoewel dat een beetje onwaarschijnlijk lijkt als je PC net is opgestart.

Geheugen brak: als je een andere resolutie kiest verdwijnen ze dan.

Kabel naar monitor brak: andere kabel testen.

Het lijkt me geen software probleem.

• GormSuil
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-10-2021
Geheugen brak: als je een andere resolutie kiest verdwijnen ze dan.
.
Sterker nog, de (mijn) ervaring leert dat de afwijkingen onder een lagere resolutie groter worden! Onder dos/bios zijn het dan hele karakterblokken.

Pentium IV 2.8E/ ASUS P4P800 / 2x256MB PC3200 / Saphire RADEON 9800/ Maxtor 80 Gb 7200 rpm/LIAN-Li PC60 & ToPower 350W

Verwijderd

ik denk niet dat het aan de monitor of videokaart ligt. Als dat het geval zou zijn, zou je er geen screenshots van kunnen maken.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 16:00:
ik denk niet dat het aan de monitor of videokaart ligt. Als dat het geval zou zijn, zou je er geen screenshots van kunnen maken.
Goeie opmerking, dacht ik zelf niet eens aan |:( :P

Maar goed, die 3000 punten in 3DMark2001SE komt waarschijnlijk omdat je de SDR-versie hebt... :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Brokencore
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 15:46:
Zet fastwrites eens in je bios uit en klok je kaart wat onder met het programma Powerstrip. Doet hij het nu nog steeds?
Fastwrites stonden al uit in het bios, dus daar ligt het niet aan.
Ik heb de kaart niet overgeclokt. Als ik hem onderklok kunnen ze dat dan ook zien als ik hem alsnog terug breng? Dat ik niet mijn garantie kwijt ben.
r00n187 schreef op 23 december 2003 @ 15:53:

Weet je zeker dat je de DDR-versie hebt en niet de SDR-versie ? :)
Op de factuur staat duidelijk ddr. Maar kan ik dit ook met een programmatje testen?
GormSuil schreef op 23 december 2003 @ 15:58:
[...]

Sterker nog, de (mijn) ervaring leert dat de afwijkingen onder een lagere resolutie groter worden! Onder dos/bios zijn het dan hele karakterblokken.
Ik draai nu even 800x600 is kijken of het dan ook komt. Ik zal bij de volgende re-boot ook even op het bios letten.

• Brokencore
Ik ben weer verder wezen expirimenteren. Als ik zo pixel op mijn scherm heb staan, en er met een ander venster der heen ga krijg ik het volgende effect:

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/nog vaager.JPG
(Linker zijkant van Acrobat Reader)

Verder schoken WMF's ook. Avi's (divx) doen het wel gewoon.

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:57

BoAC

Memento mori

BHZ-Robert schreef op 24 december 2003 @ 10:11:
Ik ben weer verder wezen expirimenteren. Als ik zo pixel op mijn scherm heb staan, en er met een ander venster der heen ga krijg ik het volgende effect:

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/nog vaager.JPG
(Linker zijkant van Acrobat Reader)

Verder schoken WMF's ook. Avi's (divx) doen het wel gewoon.
Als je het venster dan beweegt wijzigen dan de posities van die punten (in dat gedeelte van het scherm)?
Lijkt mij dat er een geheugenbank op je video-kaart kapot is.

• Brokencore
Als ze bijvoorbeeld in een internet venster staan, gaan ze mee als ik scrol. Maar als ze dan buiten beeld komen, en ik dan weer terug scrol zijn ze wel weg.

Verwijderd

ik heb wel eens zoiets gehad (het leek erop). Leken net druppels die naar beneden liepen. Alleen bij bepaalde kleuren trouwens. Vols mij heb ik dat toen verholpen door de TV-out uit te zetten oid. Je zou het kunnen proberen... :?

• Brokencore
De TV-out staat hier niet aan.

Ik had toenet bij de windows screensaver (XP-logo) ook 3 vreemde pixels staan. Deze gingen steeds met het logo mee. Maar als ik met de muis beweeg, en dan de screensaver weer start zijn ze weer weg.

En het lijkt er op dat ze steeds vaker/meer verschijnen.

En heeft er iemand ook nog een manier om erachter te komen wat voor geheugen mijn videokaart heeft?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Het lijkt een beetje op het probleem in Pixels op scherm (ook by een Bootup)

Verder niets meer van gehoord, maar daar dachten we ook aan het geheugen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Ja, de nummers op de chipjes in Google gooien (en kort door de bocht: het T-x nummer is het aantal ns).

Dergelijke problemen komen door videokaart geheugen en bustimings. Zet AGP op 66MHz, fastwrites uit en check je temperaturen/spanningen.
Pagina: 1