Toon posts:

Net "gepakt" voor Overnetgebruik door uni Nijmegen!

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg net het volgende mailtje binnen van de helpdesk van mijn universiteit (universiteit Nijmegen), waar ik een kabelverbinding in mijn studentenhuis bij heb.

Geachte heer/mevrouw,

De helpdesk van het UCI (Universitair Centrum Informatievoorziening), welke ook als helpdesk voor uw Interkabel@KUN aansluiting fungeert, heeft een melding ontvangen dat uw computer op dit moment verantwoordelijk is voor de verspreiding van materiaal waarop copyright rust. Dit is illegaal en dus ook strafbaar.

Zoals u zult begrijpen is dit voor u, noch voor ons, een wenselijke situatie. Wij willen u dan ook verzoeken maatregelen te nemen ten einde de verspreiding van dit materiaal te stoppen.

Als eerste verzoeken wij u om contact met de helpdesk op te nemen om te bevestigen dat u op de hoogte bent van het probleem. U kunt hiervoor 24 uur per dag, 7 dagen in de week, terecht op telefoonnummer #########. Vermeld bij de helpdesk dat u belt voor incident nummer ########. Dit is het nummer waarmee uw klacht bij de helpdesk is geregistreerd.

Onze helpdeskmedewerkers zullen u graag met raad en daad te woord staan om dit probleem zo snel en eenvoudig mogelijk op te lossen.

Materiaal waarop copyright rust zijn: films(DivX, AVI, MPG), muziek(WMA, MP3), softwarepakketten(ZIP, ISO, EXE). Meestal wordt dit op uw computer ontdekt doordat u het aanbiedt via programma’s als: Kazzaa (lite), WinMX, eDonkey, eMule, Gnutella, etc. Het is dan ook verboden om materiaal waarop copyright rust te verspreiden via deze programma’s. U mag deze programma’s wel gebruiken voor verspreiding van materiaal waarop geen copyright rust.

!!! Wij verzoeken u met klem om het materiaal binnen 4 dagen te verwijderen ten einde het probleem op te lossen.

Als u het probleem heeft opgelost neemt u nogmaals contact op met de helpdesk en meldt het probleem bij hen af. Zij zullen u eventueel nog een paar vragen stellen over het probleem. Als zij ook akkoord zijn met sluiting van het probleem wordt het definitief afgemeld.

Wij willen u er nogmaals, ten overvloede, op wijzen dat het verspreiden van materiaal waarop copyright rust strafbaar kan zijn. Wij vertrouwen er dan ook op dat u alle mogelijke stappen onderneemt dit te voorkomen. Uiteraard kunt u ten alle tijden contact opnemen met onze helpdesk. Wij staan graag voor u klaar!

Met vriendelijke groet,

De Interkabel@KUN Helpdesk

Moet ik nou gaan freaken? Ik heb alle P2P programma's maar uitgezet (Kazaa en Overnet), en ik heb een mailtje teruggestuurd dat ik op de hoogte ben van het probleem en dat ik de programma's uitgezet heb. Ik vraag me toch af hoe ze me hebben kunnen traceren... Is er misschien een mede student met hetzelfde probleem? Andere Interkabel@KUN gebruikers bijvoorbeeld?

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-02 12:56
Ik vraag me vooral af of ze kunnen zien of jouw divx files inderdaad gecopyrighte films zijn, en geen familiefilm of zo... en of je de mp3's niet gewoon zelf met je band hebt opgenomen... Erg suf om bestandsformaten met copyrights te verwarren...

Verwijderd

Ze kunnen toch makkelijk een sniffe rlos laten op eht netwerk en kijken welke poorten worden gebruikt.
Aan de hand van de poorten kunnen ze zien of je het programma gebruikt of niet..
en ja, alles is te traceren dus......

• Bazer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Bazer

En nou?

Het lijkt mij een redelijk standaard mailtje dat waarschijnlijk gestuurd is aan meer gebruikers van hetzelfde netwerk.
Aangezien ze niet noemen welke programma's je daadwerkelijk gebruikt (overnet staat er bijv. niet bij) lijkt het me een bericht om de mensen aan het schrikken te maken.
Als jij je pc redelijk beveiligt hebt mbv firewall e.d. moeten ze zelf illegale methodes toepassen om op jouw pc te kunnen kijken.

Ik zou er niet zoveel waarde aan hechten.
Maar dat is mijn mening.

(dataverbruik kunnen ze natuurlijk wel meten, daarom nemen ze waarschijnlijk aan dat je shared)

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

Verwijderd

Niet freaken (ze kunnen je nog altijd geen rechtzaak aandoen hoor) zet wel die P2P progsels af. En gebruik FTP, dat is al een stuk minder controleerbaar.

Voor de rest niet al te veel van aan trekken :)

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-02 14:29
ze hebben gewoon een mailtje gekregen van universal of paramount..die scannen p2p netwerken en mailen dan de abuse afdelingen van je provider.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:03

bonzz.netninja

Niente baffi

bij ons werkt het het zelfde, zodra er een klacht is van iemand gaat die naar het UUNET cert buro en die zoekt dan heel gemakkelijk uit wie en waar het was, en dan nemen ze ook contact met je op

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

En gebruik FTP, dat is al een stuk minder controleerbaar.
Ja tuurlijk joh. De ftp get's (en put's) gaan gewoon zo over de lijn. Incl. de filenames e.d.
Hartstikke goed advies ja...

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:41

Largo

Donderdraak

Tja, ik neem aan dat je niet echt legaal bezig was, maar om nu te gaan freaken omdat die landverraders van de KUN meteen bang worden als ze een dreigbriefje van de RIAA krijgen......

De KUN hoeft wettelijk gezien geen informatie te verstrekken aan andere instanties, dus ik denk dat je je persoonlijk geen zorgen hoeft te maken.
bonzz.netninja schreef op 23 december 2003 @ 15:33:
bij ons werkt het het zelfde, zodra er een klacht is van iemand gaat die naar het UUNET cert buro en die zoekt dan heel gemakkelijk uit wie en waar het was, en dan nemen ze ook contact met je op
en dan?

[ Voor 34% gewijzigd door Largo op 23-12-2003 15:37 ]

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

m3gA schreef op 23 december 2003 @ 15:30:
ze hebben gewoon een mailtje gekregen van universal of paramount..die scannen p2p netwerken en mailen dan de abuse afdelingen van je provider.
Kan kloppen. Een maat van me heeft een soortgelijk mailtje gehad van zijn provider, @home.
Er stonden echt heel specifieke dingen in die echt alleen op zijn situatie van toepassing waren.

Bijvoorbeeld een verwijzing naar Symantec over het feit dat hij een illegale ISO van Norton Antivirus 2004 deelde.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
Zou overstappen op Bittorrent helpen? Of is dat net zo makkelijk te traceren als Overnet e.d.? Hoe dan ook, ik ga voorlopig maar even helemaal niks meer sharen (ook geen "legale" bestanden), ik zal waarschijnlijk wel in de gaten gehouden worden en heb geen zin om echt gezeik te krijgen waarbij ik bijvoorbeeld een boete moet betalen en/of mijn pc moet inleveren.

• m3gA
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 15:44:
Zou overstappen op Bittorrent helpen? Of is dat net zo makkelijk te traceren als Overnet e.d.? Hoe dan ook, ik ga voorlopig maar even helemaal niks meer sharen (ook geen "legale" bestanden), ik zal waarschijnlijk wel in de gaten gehouden worden en heb geen zin om echt gezeik te krijgen waarbij ik bijvoorbeeld een boete moet betalen en/of mijn pc moet inleveren.
bittorrent wordt ook gemonitord.. je kunt het beste dan iets draaien als Peerguardian is een soort firewall dat dit soort bedrijven tegenhoudt. .maar echt 100% wordt het nooit..en het programma gebruikt een hoop cpu.

Verwijderd

m3gA schreef op 23 december 2003 @ 15:49:
[...]

bittorrent wordt ook gemonitord.. je kunt het beste dan iets draaien als Peerguardian is een soort firewall dat dit soort bedrijven tegenhoudt. .maar echt 100% wordt het nooit..en het programma gebruikt een hoop cpu.
Ik heb net ff scriptje gedownload en aangepast, die hele peerguardian lijst wordt nu netjes via m'n shorewall blacklist geweerd. Scheelt hoop ik al een boel.

Verwijderd

Das nou klote.. ennuh hoe gaat dat nou aflopen verder als ge doorzet ? rechterlijke stappen ?

• m3gA
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 15:57:
Das nou klote.. ennuh hoe gaat dat nou aflopen verder als ge doorzet ? rechterlijke stappen ?
je bent gek..verder als dreigementen gaat het toch niet.

Verwijderd

Topicstarter
Shiiaaat! Wat een gedoe zeg, zelfs Bittorrent wordt gemonitored! Maar goed dat ik in het verleden zoveel gedownload heb (denk dat ik 80% nog niet beluisted of bekeken heb), kan ik tenminste even vooruit :Y)

Verwijderd

m3gA schreef op 23 december 2003 @ 15:59:
[...]

je bent gek..verder als dreigementen gaat het toch niet.
Ej we gaan niet zitten flame'n he ;)

Ik weet niet hoe dat bij jullie op scholen gaat. Gelukkig dat de mail zoals meeste Nederlanders is ;) grote bek maar niets daar :+

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:41
Hoeveel scheelt het eigenlijk in snelheid als je FTP over VPN gebruikt? Lijkt me wel handig, op de ftp server gewoon ook een VPN server en iedereen die wil downloaden connect eerst gewoon naar die VPN en dan over VPN naar die FTP. Of zou dit teveel CPU kracht kosten van de server of haal je dan maar weinig kBps door encryptie?

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 10:45

bille

Don't call me Buff

pff... ik denk dat je mazzel hebt dat je eerst een mailtje krijgt met het vriendelijke verzoek om ermee te stoppen. Zeker als je ook daadwerkelijk illegale sjit op je compu hebt staan. Voor hetzelfde geldt komt er binnenkort weer zo'n team op de Uni langs die toevallig jou gaat controlleren.

Beter afschermen dus :D ...removable HD erin + NTFS op hoogst mogelijke beveiliging.

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• m3gA
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 16:00:
Shiiaaat! Wat een gedoe zeg, zelfs Bittorrent wordt gemonitored! Maar goed dat ik in het verleden zoveel gedownload heb (denk dat ik 80% nog niet beluisted of bekeken heb), kan ik tenminste even vooruit :Y)
ze zijn beter op de hoogte als de gemiddelde tweaker van alles op p2p gebied.. deze bedrijven sturen een brief naar je isp waarin ze waarschuwen voor gerechtelijke stappen (bangmakerij) en ze vragen om je identiteit..deze mag je isp verder niet vrijgeven vanwege de privacywetgeving in nederland.. (alleen via de rechter..en zover ik weet is dat nog nooit gebeurd in nederland) hoe je isp er zelf mee omgaat dat kan verschillen..maar meestal blijft het bij een waarschuwing. Bittorrent wordt wel niet zoveel gemonitord als edonkey netwerk en kazaa.. maar ik zie ze toch regelmatig in mijn peerguardian logs voorbij komen..

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-02 13:27
Het zijn inderdaad van die bedrijven zoals paramount. Die sturen een brief naar de abuse afdeling van jouw provider. Een hoop providers sturen jou dan die waarschuwingsmail of laten je gebeld worden.

Zoals hierboven werd gemeld is dat geen landverraad. IK weet zelfs bijna 100% zeker dat in de algemene voorwaarden van jouw provider staat dat het verboden is om copyrighted materiaal te delen. Bovendien is het ook nog eens verboden door de nederlandse wet. Je provider zou dus _in theorie_ het recht hebben om je compleet af te sluiten vanwege het overtreden van de algemene voorwaarden.

Ik zou dus zeggen, zie het als een service dat ze je dit melden, en niet afwachten totdat ze een gerechtelijk bevel krijgen en je gegevens dus door moeten spelen, of je in een keer dicht zetten.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 15:34:
[...]

Ja tuurlijk joh. De ftp get's (en put's) gaan gewoon zo over de lijn. Incl. de filenames e.d.
Ooit van encryptie gehoord :O

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:28
Je weet echt zeker dat dit mailtje serieus is? Heb je bijvoorbeeld al gebeld naar 'de' helpdesk (dus het nr van je helpdesk opzoeken, niet het nummer van de mail)? Want wie zegt dat dit niet gewoon een goeie grap is, en de desbetreffende helpdesk helemaal suf gebeld wordt met mensen die melden dat ze van 'het' probleem afweten.

Verwijderd

Ik heb voor de lol is even een tellertje gezet op de drops die ik doe aan de hand van de PeerGuardian lijst, ze komen toch regelmatig langs moet ik zeggen :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mvanrijnen/mrtg/pharlap-p2pbllist-day.png
Hits per 5 minuten

Verwijderd

Ik zou me er niet extreem druk over maken... en als je dan toch spul wilt hebben (mits je een laptop hebt) loop even de b-faculteit van de kun in :)

Maar ik denk niet dat ze met gerechtelijke stappen gaan komen voor wat mp3's, of je moet echt ik weet niet hoeveel op een 100mbit delen en dat doelbewust rondverspreiden.

Wat dacht je van al die studentenflats dan, hogeveld enzo? 10mbit, en daar gaat heel wat aan troep overheen. Nooit echt klachten van hun gehoord :)

Verwijderd

Is dit scannen wel legaal,is dit geen inbreuk op je privacy?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 12:28:
Is dit scannen wel legaal,is dit geen inbreuk op je privacy?
Gelovens mij gebruiken ze zelf ook de clients edonkey, emule, bittorrent etc., dan zoeken ze een film en gaan die downloaden. Vanaf dat moment is er verbinding met jouw en kunnen ze simpel via netstat achter de ipnummers komen die die film aanbieden, is dus niet echt scannen.

Dat PeerGuardian programma (of zoals ik het heb gedaan, de lijst van PG gebruiken icm iptables) zorgt ervoor dat hun geen connectie met jouw krijgen en dus ook niet jouw IP te zien krijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2003 12:31 ]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Fidai schreef op 23 december 2003 @ 16:03:
Hoeveel scheelt het eigenlijk in snelheid als je FTP over VPN gebruikt? Lijkt me wel handig, op de ftp server gewoon ook een VPN server en iedereen die wil downloaden connect eerst gewoon naar die VPN en dan over VPN naar die FTP. Of zou dit teveel CPU kracht kosten van de server of haal je dan maar weinig kBps door encryptie?
Kijk eens naar Secure FTP. Dan hoef je niet met VPN te klooien.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 12:30:
Dat PeerGuardian programma (of zoals ik het heb gedaan, de lijst van PG gebruiken icm iptables) zorgt ervoor dat hun geen connectie met jouw krijgen en dus ook niet jouw IP te zien krijgen.
Jouw IPA hebben ze al, anders hadden ze geen verbinding met jouw kunnen (proberen te) maken.

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-02 16:40

Brons

Fail!

Zet een firewall op en block de hele range van je uni.

Ik vraag me af of ze dit wel mogen doen? Is dit geen inbreuk op je privacy ofzo?
Ik zou iig wel ff naar de helpdesk bellen en vragen of ze dit wel mogen ;).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 15:34:
[...]

dan heb je ook nog zoiets als tls/ssl ftp's als ze dat kunnen checken vindt ik dat knap, ik maak hier zelf gebruik van en een 168bits code breek je niet zo maar ff

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 14:43
* Grijns is ook kabel gebruiker van uni in nijmegen.

Na wat kletsen met vriendelijke helpdesker is mij uitgelegd dat deze mailtjes verzonden worden naar aanleiding van klachten door de gebruikelijke anti-warez instanties ( MPAA, RIAA, etc )

dus: Proggies uit & aanmelden bij je plaatselijke fxp board of nieuws groep. :)

De uni is niet actief je verkeer op warez ed aan het scannen.

[ Voor 12% gewijzigd door Grijns op 25-12-2003 21:28 ]

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Tsja, een tijdje geleden ook zo'n meeltje gehad van de provider.
Tijdstip en file stonden duidelijk vermeld.
Zover ik kon nagaan, had ik de desbetreffende file net aangezet te downloaden met bittorrent, en waren de heren riaa en/of mpiaa, gewoon aan het downloaden op die file.

En dan komen gelijk 2 nadelen van bittorrent naar voren mbt het "gepakt worden":
Je ip-adres staat gewoon in het bittorrent programma waar je mee werkt (in mijn geval azureus)
Je begint meteen al met uploaden en dus aan te bieden.

Zou je alleen downloaden en niet aanbieden dan zit je aan de legale kant van de lijn. (dit is tevens de ondergang van elk p2p netwerk, maar ik ga hier even uit van je eigen veiligheid)

Verwijderd

Downloaden is legaal maar sharen illegaal. Ze scannen dus ook niet je computer, ze kijken alleen naar wat je aanbied. Als je iets dl via p2p wordt het ook meteen aangeboden via het netwerk. Ze kunnen heel simpel zien wie de bestanden shared door ze zelf te dl waardoor een connectie met alle pc's met die bestanden gemaakt word. Door alle shares op te sporen en de mensen (hun ISP's) met dit soort brieven te bestoken proberen ze de shares weg te krijgen waardoor het p2p netwerk valt. Tsja en dan wordt dl wel iets lastiger.

Zoals al vermeld het verspreiden van dit materiaal is waarschijnlijk ook niet toegestaan door je ISP zelf, dus hun zouden je kunnen afsluiten als ze teveel klachten krijgen van bijv. paramount. Vriend van mij kreeg ook een brief van @home vanwege het aanbieden van 8 Mile via direct connect. Volgens mij worden vooral films in de gaten gehouden.

Maargoed ik verspreid geen materiaal, ik dl het alleen, dus maak me nergens druk om :).

Verwijderd

Staat de software langer als 24 uur op je machine, dan ben je illegaal. Wat ze u hebben is ws een moment opname :P

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Get!em schreef op 01 juni 2004 @ 11:11:
En dan komen gelijk 2 nadelen van bittorrent naar voren mbt het "gepakt worden":
Je ip-adres staat gewoon in het bittorrent programma waar je mee werkt (in mijn geval azureus)
Je begint meteen al met uploaden en dus aan te bieden.

Zou je alleen downloaden en niet aanbieden dan zit je aan de legale kant van de lijn. (dit is tevens de ondergang van elk p2p netwerk, maar ik ga hier even uit van je eigen veiligheid)
Ik weet niet of die MP/RIAA geen email sturen als je niet upload met BT.
En een Kazaa client kun je natuurlijk ook zo modificeren dat het IP adres in de client zelf staat.

• Ook
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Geinig, maar om daar nou een half jaar oud topic voor op te graven, ik weet het niet :)

Wees consequent, maar niet altijd

• m3gA
Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 11:34:
Staat de software langer als 24 uur op je machine, dan ben je illegaal. Wat ze u hebben is ws een moment opname :P
dat 24 uur verhaal is onzin het mag gewoon niet.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ook schreef op 01 juni 2004 @ 11:37:
[...]

Geinig, maar om daar nou een half jaar oud topic voor op te graven, ik weet het niet :)
Hmm, was ook niet direct bedoeld om op te graven. Tviel me alleen op dat ze nu weer actiever 'lijken' te zijn. Binnen 1 week van nog 4 vrienden gehoord dat ze een waarschuwing hebben gehad. En in mijn geval komt een volgende waarschuwing niet meer......
Weet dus gewoon waar je mee bezig bent. (en ik wist dat wel, en heb nu een waarschuwing aan mn broek)

Verwijderd

m3gA schreef op 01 juni 2004 @ 11:40:
[...]

dat 24 uur verhaal is onzin het mag gewoon niet.
hai, da's gedoogbeleid, en een gedoogbeleid is iets heel anders dan dat het niet mag. vraag maar aan donner :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 15:30:
Niet freaken (ze kunnen je nog altijd geen rechtzaak aandoen hoor) zet wel die P2P progsels af. En gebruik FTP, dat is al een stuk minder controleerbaar.

Voor de rest niet al te veel van aan trekken :)
Ik zou juist extra gaan downloaden, maar dan wel via de proxie-proxy
eerst zou ik een locale proxie van de school zelf gebruiken om je IP data verkeer te masken en daarna een proxie uit zwiterland.)wetgeving'

Verwijderd

Zet gewoon het delen van bestanden uit, et voilá!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-02 06:29

LyP0

it is I , you worst nightmare

kun je wel nog irc gebruiken om te downen zonder dat ze je kunne traceren ? of gaat dat ook al niet meer ? als dit zo is ben ik binne kort genaait . denk niet dat @home t leuk vind als er per mnd omgeveer al 120 gig copyrigted shit word gedownt ( aleen al door 1 persoon :X )

ik voel me lekkaah !!!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
voorozver ik weet hebben ze bij bittorrent zogenaamde trackers.

dit zijn hubs/nodes/of weet ik het hoe het werkt, van de RIAA ... die bijhouden wie wat downloadt... zo doende hebben ze dus je ip adres.. goed, bij instanties aangesloten bij bijvoorbeeld surfnet is dat vrij irritant, want die krijgen gewoon een mailtje naar abuse@domein gezonden (ip range..) en moeten wel optreden, want daar is het netwerk niet voor bedoeld.. .... (lees de AV er maar op na ;) )

maar goed.... het is klote en knaken.. maja, gewoon iets anders verzinnen ;)

• Vigi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05-2025
jij krijgt een mailtje om te zeggen dat je niet mag
hier in belgië, in Leuven waar je ook kabel hebt via de informatica dienst v/d universiteit worden gewoon alle poorten van alle filesharing progjes geblokt. Er zijn natuurlijk alternatieven maar ze maken je het echt nie gemakkelijk ;(

een mailtje is dus zo erg nog niet

Real eyes, Real lies, Realize

• pisart
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 16:00:
Heb je nog iets van gehoord, nog een mailtje ofzo gehad?

Verwijderd

LyP0 schreef op 01 juni 2004 @ 21:49:
kun je wel nog irc gebruiken om te downen zonder dat ze je kunne traceren ? of gaat dat ook al niet meer ? als dit zo is ben ik binne kort genaait . denk niet dat @home t leuk vind als er per mnd omgeveer al 120 gig copyrigted shit word gedownt ( aleen al door 1 persoon :X )
Nogmaals, downloaden is niet strafbaar... Bij mIRC dl je van een bot en verspreid je zelf niks. Hier kunnen ze niks aan doen. Het p2p netwerk is waar je moet oppassen. Bijv bij:

Kazaa
Emule
Overnet
Bittorrent
Direct Connect
Etc.

Verwijderd

Hoe kun je nou veilig downloaden?
Ik gebruik zelf bittorrent. Zijn hier ook progjes voor die de upload helemaal stoppen? Ik gebruik nu burst maar daar kan ik het niet helemaal stoppen (10 kb/s min).
Vond het wel een leuk medium dat bittorrent.
En van news groups is dit wel veilig?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 08:47 ]

Verwijderd

Bij newsgroups wordt het al 10x zo lastig, dan hebben ze de serverlogs nodig van de betreffende server. En wanneer je upload via een payserver dan wordt over het algemeen alle info eruit gehaald, ip-header e.d. Dus dat is redelijk veilig.

Verwijderd

Downloaden zonder uploaden kan bij newsgroups mIRC en FTP's zover ik weet. Veilig uploaden gaat zover ik weet alleen via payservers naar newsgroups, echter hier krijg je "niks" voor terug en is het dus niet interessant voor meeste mensen. Echter deze "scenes" zoals ze wel genoemd worden willen niet ondergaan aan succes net zoals napster kazaa etc. Deze zijn dus wat geslotener. Er zal wat meer moeite voor gedaan moeten worden om hier wat weg te halen. Succes 8)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
komakeef schreef op 01 juni 2004 @ 21:51:
voorozver ik weet hebben ze bij bittorrent zogenaamde trackers.

dit zijn hubs/nodes/of weet ik het hoe het werkt, van de RIAA ... die bijhouden wie wat downloadt...
Die trackers zijn niet van de RIAA, maar van 'gewone' mensen. De RIAA monitored ze alleen (jammer genoeg).
Pagina: 1