Probleem met diskette station

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-07 16:26
Het probleem is het diskette station! Als ik een opstartdiskette erin doet dan leest hij hem wel, maar zodra er iets opgestart moet worden, dus hij kijkt wat er moet gebeuren, maar meer ook niet, hij start nooit door op de diskette! Ik heb andere diskette stations geprobeerd, maar dat hielp ook niet! Andere opstartdiskettes helpen ook niet :(. Kan iemand mij helpen?

Moederboard: MSI 6163-AV
Proc: 500 Celeron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Ga naar je BIOS en check je Boot-Sequence :) handige volgorde is A: / HDD-0 / CDROM of A: / CDROM / HDD0 bijvoorbeeld.

[ Voor 46% gewijzigd door Remy op 23-12-2003 14:34 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:19

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Al eens in je BIOS gekeken? Daar kun je namelijk instellen in welke volgorde in van welk medium dat de computer mag opstarten
edit:
Modjes zijn sneller

[ Voor 12% gewijzigd door Maasluip op 23-12-2003 14:35 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Hoe zijn je biosinstellingen? Heb je die wel zodanig ingesteld dat hij bij het booten EERST naar je floppydrive zoekt en daarna pas naar je HDD?

Maar wat doet hij verder?
Geeft hij foutmeldingen?
Of blijft je pc gewoon hangen zonder verder iets te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvk
Boot volgorde staat juist goed, want hij gaat als eerst lezen van floppy, maar zodra hij dat gaat doen, slaat de disk vast ofzo... hij leest niet meer verder en dat heeft die bij alle opstartdiskettes en ook bij andere floppy drives! En ik zie ook geen foutmeldingen! Hij piept wel een korte keer als je de computer aanzet en ook een keer als die aan het detecten is van het IDE gebeuren en als die de boot volgorde aan het controleren is! Is er iets fout?

[ Voor 34% gewijzigd door ajvk op 23-12-2003 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

En als je het floppy aanroept in windows op die computer zie je dan wel de bestanden ?

Brand het lichtje van het floppy eventjes als die opstart na de POST ?

[ Voor 32% gewijzigd door Facer op 23-12-2003 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvk
Er staat nog geen windows op! Ik wil graag eerst de bios updaten!

Kan het ook aan de voeding liggen er zit een 350w voeding in, maar daar kan het toch niet aan liggen?

[ Voor 45% gewijzigd door ajvk op 23-12-2003 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ajvk schreef op 23 december 2003 @ 14:39:
Boot volgorde staat juist goed
Heb je dat in de BIOS gecontroleerd?
want hij gaat als eerst lezen van floppy
Doet mijn PC ook maar die start echt eerst van CD en dan van HD op
Hij piept wel een korte keer als je de computer aanzet
Dat is volkomen normaal
als die de boot volgorde aan het controleren is!
Hoe weet je dat hij de boot volgorde controleert? (eigenlijk: wat bedoel je hiermee? Hij kijkt of hij kan booten van een device en maar controleert niet de volgorde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvk
Laten we het zo zeggen, ik heb de boot volgorde aangepast gelijk naar C booten, maar dan begint de floppydisk ontzettend te ratelen! Wat kan er mis zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

ajvk schreef op 23 december 2003 @ 15:35:
Laten we het zo zeggen, ik heb de boot volgorde aangepast gelijk naar C booten, maar dan begint de floppydisk ontzettend te ratelen! Wat kan er mis zijn?
Heh?

Je wil toch booten van diskette? Ean moet je toch echt wel zeggen dat hij eerst moet booten op A.

Volgens mij is het verder normaal datje floppydisk geluid begint te maken tijdens het booten.
Maar ontzettend ratelen lijkt me niet goed. Zit er dan ook een diskette in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Heb je de flatcable wel goed aangesloten?
edit:
je hebt toch niet de flatcable van de floppy in de connector van de HD geprutst? :+ Niet lachen! Heb ik al eens gezien bij iemand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvk
mdeen schreef op 23 december 2003 @ 15:39:
Heb je de flatcable wel goed aangesloten?
edit:
je hebt toch niet de flatcable van de floppy in de connector van de HD geprutst? :+ Niet lachen! Heb ik al eens gezien bij iemand
Neeh die kabel zit wel goed, maar waarom begint die floppy disk zo te ratelen en doet de computer verder niks? (Nu spreek ik wel ff niet over een opstartdiskette, maar gewoon zonder diskette, dusz gewoon de computer opstarten) Als hij de gegevens van de bios heeft geladen met het opstarten van de computer en daarna gaat kijken van welk station hij moet booten (cd-rom,flop,hd) Dan begint de floppy drive ontzettend te ratelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Device Manager
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Ik heb meegemaakt dat een floppy kabel een of twee draadjes onderbroken had. De klant kon wel vanuit Windows diskettes lezen en schrijven, maar kon niet van diskette booten.

Dus misschien de moeite waard om een andere kabel te proberen.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvk
Device Manager schreef op 23 december 2003 @ 15:58:
Ik heb meegemaakt dat een floppy kabel een of twee draadjes onderbroken had. De klant kon wel vanuit Windows diskettes lezen en schrijven, maar kon niet van diskette booten.

Dus misschien de moeite waard om een andere kabel te proberen.
Ook al geprobeerd :(, de computer geeft een korte piep, waarna de "normale" piep komt! Is dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvk
WFvN schreef op 23 december 2003 @ 14:35:
Hoe zijn je biosinstellingen? Heb je die wel zodanig ingesteld dat hij bij het booten EERST naar je floppydrive zoekt en daarna pas naar je HDD?

Maar wat doet hij verder?
Geeft hij foutmeldingen?
Of blijft je pc gewoon hangen zonder verder iets te doen?
Juist hij blijft hangen zonder verder iets te doen! Hij gaat kijken of er een opstartdisk inzit, lees hem in, maar dan stopt die (zeg maar op de helft van het inlezen (lampje diskette station blijft branden))!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Je kan je computer ook laten opstarten van af je windows cd ;). Dat scheelt een hoop ellende van die floppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield_1
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-01-2022
Dat ratelen komt doordat je seek floppy drive hebt aanstaan in het bios.

Dat de floppy niet werk heb ik ook wel eens mee gemaakt vaak gaat het om een "aarde" probleem probeer het eens als je de drive los in de kast hebt hangen bijvoorbeeld op de bodem van je kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvk
Anoniem: 91634 schreef op 28 december 2003 @ 15:42:
Je kan je computer ook laten opstarten van af je windows cd ;). Dat scheelt een hoop ellende van die floppen.
Doet die ook niet! Hij leest de cd in, maar dan doet die hetzelfde als de flop! Hij stopt er gewoon mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvk
Garfield_1 schreef op 28 december 2003 @ 17:02:
Dat ratelen komt doordat je seek floppy drive hebt aanstaan in het bios.

Dat de floppy niet werk heb ik ook wel eens mee gemaakt vaak gaat het om een "aarde" probleem probeer het eens als je de drive los in de kast hebt hangen bijvoorbeeld op de bodem van je kast.
Doet die hetzelfde als ik flopdrive in de kast legt! Hij leest in, maar stopt er dan mee en de led blijft branden van de flop drive!
Pagina: 1