[JSP] Gegevens opvragen uit een oracle database

Pagina: 1
Acties:

• Hutje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-08-2005
Hallo,

Op mijn stageplek ben ik sinds enkele weken JSP aan het bekijken, en ben nu al een tijdje bezig een database koppeling te maken. Ik maak hiervoor gebruik van oracle, en het testen gebeurd gelijk op intranet. Ik heb echter het probleem dat ik iedere keer weer met een interne serverfout 500 te maken krijg. Ik kan niet bekijken welke fout het precies is, omdat ik geen rechten heb om bij de opties te komen
Andere JSP files van anderen op dezelfde server werken wel, en ook die weten de fout niet.. Wie kan hulp bieden.. Ik zal het gedeelte met de code hieronder posten...
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<%! String userid
String pass
%>

<% 
Class.forName("oracle.jdbc.driver.OracleDriver");
Connection con = DriverManager.getConnection("jdbc:oracle:thin:@<webserver>:<poortnummer>:<SID>",
                                             "<user>", "<pass>");
Statement stmt = con.createStatement();

String sqlqry = "SELECT * FROM LOGIN";

ResultSet rs = stmt.executeQuery(sqlqry);

While (rs.next())   {
    userid = rs.getString("USERNAME");
    pass = rs.getString("PASSWORD");
}

rs.close();
%>

<%=userid%>
<BR>
<%=pass%>

<% stmt.close();
con.close(); 
%>

Ik heb reeds vele berichten bekeken hier op tweakers, op java.sun.com en op google gezocht, alsmede ook collega's gevraagd naar oplossingen. We komen er echter niet achter..

[ Voor 14% gewijzigd door curry684 op 23-12-2003 14:36 . Reden: layout + codetags ]

Life is like a box 'o chocolates...

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

code:
1
While
ik hoop dat je daar wel while met een kleine letter hebt staan...

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

drm schreef op 23 december 2003 @ 14:35:
[...]

ik hoop dat je daar wel while met een kleine letter hebt staan...
Daar zal ie toch wel netter op knallen? :?

Overigens zie ik nergens error handling staan, dus als createStatement niet lukt toevallig krijg ook een nullptr-exception (wat best een 500 error op zal leveren).

Professionele website nodig?

• Hutje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-08-2005
Ja, sorry... Zal fout gegaan zijn met kleine beetjes veranderen van de code voordat ie online geknalt werd.. Heb ook een try/ catch container erin gezet (try voor de Class.forName en catch achter het while statement)... Helpt helaas niet, maar dat had ik al verwacht..

We hebben op de opleiding in sneltreinvaart java gehad, en nooit jsp, dus het wil nog niet zo best.. Het gaat in eerste instantie om het weergegeven van de gegevens uit de DB, en in dit geval doe ik dat met de <%= (op aanraden van een collega)

Life is like a box 'o chocolates...