Toon posts:

(Bijna!) wireless netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De laatste stap om het draadloze netwerk werkend te krijgen stuit ik op problemen.
Wat heb ik?
- Linksys Wireless Access Point
- Vigor 2200 Router
- Toshiba intern wireless kaart
Het principe van een draadloos netwerk creeeren is als volgt: door middel van een bedraad netwerk het access point (AP) detecteren en configureren en vervolgens met dee draadloze netwerkkaart het AP “vinden”
Deze laatste stap krijg ik dus niet voor elkaar.
De installatie van het AP gaat zonder problemen, ik kan via het bestaande netwerk met de browser toegang krijgen tot het AP. Echter met de draadloze netwerkkaart vind deze wel het netwerk (linksys) maar krijg ik als waarschuwingen te zien:
Unable to communicate with AP.
Please check encryption and IRQ.

Kan het aan het MAC adress liggen, hoe kan ik nu draadloos verbinding krijgen met het AP.

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Nou, misschien moet je een key instellen? Kijk eens op de 'Security' (oid) pagina van je AP. Daar staat meestal wel wat over WEP-keys enzo.

Verwijderd

Topicstarter
chris schreef op 23 december 2003 @ 14:31:
Nou, misschien moet je een key instellen? Kijk eens op de 'Security' (oid) pagina van je AP. Daar staat meestal wel wat over WEP-keys enzo.
dank voor je reactie,
In de beschrijving staat dat de default waarde van de WEP op disabled staat en dat deze dus niet gebruikt hoeft te worden. Ook al vul ik overigens een waarde in kan ik draadloos het AP nog niet vinden

Verwijderd

Is basis moeten een aantal gevens op het AP en de kaart identiek worden ingesteld:

- SSID (op APs soms ESSID genoemd) = je netwerknaam
- WEP (disabled, 64 of 128 bits)
- WEP key
- Mode (Ad-Hoc of Infrastructure)
- Preamble type/length (short, long of auto)

Als dit goed staat aan beide zijden, zouden ze elkaar moeten 'zien'...zo niet, dan heb je een ander probleem...soms kun je een eerste stap doen door alles op je kaart goed in te stellen, behalve dat je de modus op Ad-Hoc zet (terwijl je AP op Infra staat). Als je kaart dan je AP ziet kun je de modus omzetten en zou het moeten babbelen.