Toon posts:

Norton Multicast onder Win2k Adv. Server?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiesmiddags allemaal,

Ik heb zojuist op mn werk een windows 2000 advanced server geinstalleerd, die ik voor meerdere dingen wil gebruiken, daarover heb ik verder geen vragen:)

Nu wil ik onder andere op die pc een aantal ghosts zetten van verschillende besturingssystemen, en deze dan via het netwerk beschikbaar maken.

Het gehele idee was om als er een nieuwe pc gebouwd was, deze te booten via WinPE en dan over het netwerk die ghost binnen te halen en te installeren..

Na enig rondkijken en googlen kom ik toch uit op Norton Ghost, namelijk Ghost32 en Norton Multicast..

Ik heb met norton ghost zelf wel ervaring, dus dat is niet het probleem, maar ik wil graag weten of ik norton multicast gewoon onder win2k kan installeren, en of die ghost32 gewoon te draaien is onder windows PE, zodat ik dan met ghost32 een connectie kan maken met die multicast server, en zo heel easy elk besturingssysteem via het netwerk kan overpompen..

Hopelijk heeft een van jullie hier ervaring mee, zo ja, zou je kunnen bevestigen dat ik daadwerkelijk norton enterprise of norton corporate moet aanschaffen, en gewoon onder win2k kan installeren?

Alvast bedankt:)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

waarom zet je niet gewoon een RIS server op. (btw winy2k advanced heeft alleen clustering en 4 cpu's support als voordeel)

Ook kun je waarschijnlijk de ghost server als trail opzetten en dan proberen?

[ Voor 27% gewijzigd door mutsje op 23-12-2003 15:31 ]

Verwijderd

ja, dat kan. Je kunt ook op de client een Norton bootpartitie maken. Je kunt dan met een druk op de knop vanaf de server een client laten rebooten waarna het image wordt teruggezet. Zie de handleiding van Ghost Enterprise

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier om compleet nieuwe pc's, met varierende hardware. Ik weet hoe je met sysprep e.d. images van OSsen kunt maken zonder drivers en key, en die worden ook gebruikt op nieuwe systemen met elke keer (althans, meestal) varierende hardware.
Dus ene keer een asus mobo, dan een geforce kaartje, dan een ati kaartje, vanalles.. Het idee was dus om er een bootflop in te gooien, en dan gewoon een universele img erop te pompen, rebooten, key invoeren en klaar..

• brummers
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:36
als het veel pc zijn gebruik altiris deployment solution

gebruiken wij op het werk ook PXE ondersteuning pc op afstand volledig beheren software installeren over nemen configureren en blazen.

http://www.altiris.com

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen