verborgen partitie zichtbaar maken

Pagina: 1
Acties:
  • 1.764 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ajmwegman
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-06-2023
Hoi,

Ik ben hier met een sky computer bezig, maar daar zit een restore funtie op een apparte partitie vd harde schijf. Deze WAS bereikbaar met de F10 toets.

Kan ik deze partitie zichtbaar maken of die F10 restore weer terug krijgen??

wie kan mij weer op weg helpen

vriendelijke groeten

michael

• Joppy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-03 22:18

Joppy

Ajuparaplu!

Met TweakUI kun je partities verbergen. Misschien dus ook weer tevoorschijn toveren?
Anders moet je eens in Fdisk kijken of deze patitie op hidden staat.

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Met Partition Magic zie je al je partities en kan je ze naar behoren indelen.
Volgens mij zijn er wel ergens trial versies van te downloaden. Moet je anders even kijken op download.com daar zal wel iets gelijks op staan.

• ajmwegman
waar haal ik fdisk vandaan in xp.....

• ajmwegman
gevonden... maar fdisk geeft hem alleen aan als non-dor partitie

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

In XP? Ga eens met rechter muis op deze computer klikken, en vervolgens beheren (manage) Dan de diskmanager (geloof ik zit achter een 98 bak)

Daar kun je drive letters toe weizen.

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:53

pistole

Frutter

computer management...
Four schreef op 23 december 2003 @ 14:26:
In XP? Ga eens met rechter muis op deze computer klikken, en vervolgens beheren (manage) Dan de diskmanager (geloof ik zit achter een 98 bak)

Daar kun je drive letters toe weizen.
potverdrie, net te laat ;)

[ Voor 66% gewijzigd door pistole op 23-12-2003 14:27 ]

Ik frut, dus ik epibreer

• ajmwegman
haha bijna gevonden.. nu nog een drive letter toewijzen... (ik hoef niet die partitie te formateren toch?)

• ajmwegman
het is nog niet gelukt... die schijf heeft alleen een naam geen drive letter.... hoe wijs ik die dan toe??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je zou kunnen proberen de partitie type te wijzigen met behulp van ptedit.exe :)
Check hier voor een lijst: http://www.powerquest.com/support/primus/id4279.cfm

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-03 13:55

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Ik zit met precies hetzelfde probleem. De bootgegevens stonden waarschijnlijk op de c: schijf maar die zijn bij mij nu weg door een format. Ik zal het eens proberen met partitionmagic, maar ja ik heb geen breedban dus ik ben nog wel even bezig met die link waar jij het hebt over ptedit.exe kan ik niet vinden

Modbreak: gebruik aub voortaan het edit-knopje in plaats van om in een korte tijd achter elkaar te posten. Dat komt alleen maar storend over en wordt ook gezien als het omhoogkicken van een topic. Het laatste is alleen toegestaan wanneer een topic uit de topiclist is weggezakt. Ik heb de volgende twee berichten verwijderd en hierin toegevoegd.

edit1:
Is het mogelijk om via boot.ini of een of ander scriptje weer toegang te krijgen tot de f10 functie. Lijkt me wel mogelijk namelijk. want het gaat er bij mij om dat hij weer die recovery partitie laadt en alles restored

edit2:
Ik zie trouwens dat ze bij mijn systeem geen DISE maar Stanby System recovery hebben gebruikt. Ook vermelden ze op hun site dat als de MBR is gewijzigd je op geen enkele manier de restore functie kan benaderen. HELP

[ Voor 59% gewijzigd door BalusC op 27-12-2003 09:35 ]

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2025
Je zou het misschien kunnen proberen met een andere bootloader die de gegevens in de bootsector van die verborgen partitie kan chainloaden (grub of lilo of zo...) want het lijkt me dat er eerst ook een soort van bootloader inzat die de mogelijk had te booten van die verborgen partitie.

Ik heb er voor de rest niet zoveel verstand van, maar je zou er eens op kunnen zoeken?
Pagina: 1