Toon posts:

Kapotte Philips DVD brander ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb waarschijnlijk een kapotte DVD brander gekocht. Een Philips DVD+RW-d28. Diegene van wie ik hem heb gekocht heeft me vreselijk genaaid met dit apparaat.

Het volgende is het geval:
Zodra ik hem aansluit wordt hij gewoon herkend in de bios. Windows XP doet er alleen een half uur over om op te starten. Als hij eindelijk is opgestart is de DVD brander niet aan te spreken en loopt windows vast. Ik heb al een firmware upgrade geprobeerd maar het probleem blijft bestaan. Ook heb ik het master/slave gedoe op alle manieren geprobeerd en krijg steeds het bovengenoemde probleem. Gisteren heb ik hem op een windows 2000 systeem geprobeerd en uiteraard hetzelfde probleem.

Weet iemand of er manieren zijn om zo`n apparaat aan de praat te krijgen of heeft iemand hier ervaring mee ? Ik heb gezocht op google en tussen de topics maar daar vind ik niets bruikbaars.

Zo`n DVD brander is net zoals iedere ander cd-rom speler of brander gewoon plug and play of moet je iets installeren voordat hij werkt.

Wie heeft raad ?

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Is dit niet meer iets voor Opslagmedia & I/O Controllers :? :P

En het lijkt er gewoon heel sterk op dat die brander gewoon kapot is. Als-ie correct aangesloten is zou Windows hem op zijn minst gewoon meteen moeten kunnen aanspreken als er gewoon een CDROM inzit ofzo.

[ Voor 61% gewijzigd door Ferdo op 23-12-2003 14:10 ]

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar hoe verplaats ik hem ?

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:43

Dommel

Professioneel Software Sloper

Waarschijnlijk zul je drivers voor je brander moeten installeren om hem fatsoenlijk werkende te krijgen, ervan uitgaande dat die niet kapot is. Is deze wel kapot dan moet je proberen de verkoper hier op aan te spreken en zeggen dat je hebt betaald voor een product wat wel werkt en niet voor iets wat stuk is :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:52

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 14:08:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif

En daar lief vragen aan een modje :)

[ Voor 13% gewijzigd door DinX op 23-12-2003 14:09 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:52
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 14:08:
Dat kan jij niet. Maar heb al een topicreport gedaan. Dat helpen de mods wel. Maar misschien moet je de FAQ eens lezen, dan weet je dat dit hier niet hoort. ;)

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:41

Jaymz

Keep on moving !

LA -> OM :)

[ Voor 30% gewijzigd door Jaymz op 23-12-2003 14:10 ]

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-03 19:12
Ik heb net hetzelfde probleem gehad met een CD-RW die na een tijdje dezelfde ongein uithaalde bij mij. Ook lang opstarten van Windows, 5 minuten goed werken en tot hij de drive in de smiezen kreeg ging alles goed, maar daarna gewoon puur vastlopen.

Ik kan je niks garanderen, maar ik moest in elk geval vervangen :).

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat hij hier niet hoort maar ik kan hem niet verplaatsen

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:52

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 14:10:
Ik weet dat hij hier niet hoort maar ik kan hem niet verplaatsen
offtopic:
hij is al verplaatst
:)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:58

-ET-

Phone Home

Hij is inmiddels verplaatst :P

Maar ontopic. Kent windows wel een driveletter toe aan de drive? Zo niet denk ik dat er toch een groter probleem is. Probeer eens via philips te kijken of hij RMA kan?

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel voor het verplaatsen.

Wat betreft de verkoper. Die stelt zich heel triest op en geeft uiteraard aan dat ik hem gesloopt heb ( hoe doe je dat dan ?) Hij wil hem nog wel opsturen naar fabriek want hij zit in de hardware ( mmmmmh, ja ja). Ik moet dan alleen de verzendkosten weer betalen. Dit alles met een toon waar een vreselijke stanklucht aan hangt. Genaaid dus ! Als ik hem opstuur zie ik hem nooit meer terug.

Verwijderd

Topicstarter
Windows erkend een driveletter nadat hij opgestart is (duurt wel 10 minuten). De Philips website geeft wel aan dat XP hem ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
RMA bij Philips is alleen voor dealers

• Bazer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Bazer

En nou?

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 14:16:
Windows erkend een driveletter nadat hij opgestart is (duurt wel 10 minuten). De Philips website geeft wel aan dat XP hem ondersteund.
Misschien een open deur, maar heb je de master/slave settings gecontroleerd?
Is je IDE kabel goed en goed aangesloten/aangedrukt? (geen knikken e.d.)
Is je voedingconnector goed? Probeer anders een andere.

Probeer als je de mogelijkheid hebt hem eens in een andere pc. Misschien heeft ie een conflict met een ander apparaat (cd-rom of harddisk) op dezelfde IDE connector. Haal dus even alles van je IDE connectoren af behalve je harddisk (die zet je op primary IDE op master) en zet de writer op Secundary IDE op master.

Op deze manier kun je al een heleboel uitsluiten.
Helpt dit allemaal niks dan kun je er vanuit gaan dat je drive kaduuk is.

Vet balen dan dus.
Succes

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 14:22:
RMA bij Philips is alleen voor dealers
offtopic:
Als je een post wilt aanvullen kun je via het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-icoon je post wijzigen. ;)

Anders wordt-ie steeds omhooggekicked in de topiclist, en dat vinden sommige mensen irittant. Het is natuurlijk okee om te reageren op posts van anderen in een nieuw bericht. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ferdo op 23-12-2003 14:28 ]

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

wat heb je er eigenlijk voor betaald, en wat zijn de specs?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Bij ons in de personeelswinkel is er een pallet of 3 verkocht van die type spelers. Dit waren proefmodellen die uit de duurtesten, hitteproeven en valtesten kwamen. Diegenen die t overleefden werden verkocht voor 25 euro, met 1 week garantie. Ik kocht er 3, heb er 2 defecte teruggebracht, en de laatste werkte. Misschien dat de verkoper je zo een blundermodel verkocht heeft ??
(zo'n 50 % werd weer ingeleverd, met de meest gekke problemen)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2003 14:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk heb ik alles al geprobeerd zoals master / slave veranderen . Cd-rom loskoppelen, maar niets helpt.

Het is ook geen voedingsprobleem, want ik werk met een 450 watt voeding.
Ik denk ook niet dat het moederboard (MSI- KT4V) het probleem kan zijn, omdat ik hem gisteren in een andere pc heb gecheckt met hetzelfde probleem.

Ik weet het ook niet meer. Logisch is het allang niet meer. Ik denk zelf dat de vorige eigenaar met de firmware heeft geklooid.

Verwijderd

Topicstarter
Shit , zou ik een blundermodel hebben. Zou kunnen. het is trouwens een Dell, maar op de brander zelf staat Philips.

Het heeft me wel € 65,50 gekost incl verzenden. Via Marktplaats.

ik heb wel meer gekocht via Marktplaats en eigenlijk gaat het altijd goed. Helaas verzieken dit soort trieste figuren het vertrouwen wat je moet hebben om via Marktplaats te handelen.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 14:40:
Shit , zou ik een blundermodel hebben. Zou kunnen. het is trouwens een Dell, maar op de brander zelf staat Philips.

Het heeft me wel € 65,50 gekost incl verzenden. Via Marktplaats.

ik heb wel meer gekocht via Marktplaats en eigenlijk gaat het altijd goed. Helaas verzieken dit soort trieste figuren het vertrouwen wat je moet hebben om via Marktplaats te handelen.
Dit is natuurlijk meteen het risico van online kopen.

Voor een paar tientjes meer had je een nieuw exemplaar gehad, en als je dan gezeur had kan je tenminste garantie claimen.

Zoals al eerder gezegt, gebruik eens de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop in plaats van een nieuwe post.

[ Voor 11% gewijzigd door Gunner op 23-12-2003 14:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gunner,

Ik heb je bericht gezien om anders te reageren. Ik denk dat ik de reden wel snap maar dan kom ik weer in mijn eigen verhaal terecht en kan ik hem alleen aanvullen. Straks heb ik een boek vol geschreven . Is dat de bedoeling ?

Wat betreft dat kopen op Marktplaats. Je hebt uiteraard gelijk. Zeker als het misgaat. Toch jammer. Ik besef dat je totaal geen rechten hebt als je dingen niet in een winkel koopt. Normen en waarden van mensen die iets verkopen of kopen zijn in een winkel ook iets duidelijker dan in een e-mail bericht. Maar ja, het heeft ook wel iets om koopjes te zoeken en je voordeel hieruit te halen. Alleen wat ik al zei : Tot dat het een keer mis gaat.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 15:03:
Wat betreft dat kopen op Marktplaats. Je hebt uiteraard gelijk. Zeker als het misgaat. Toch jammer. Ik besef dat je totaal geen rechten hebt als je dingen niet in een winkel koopt. Normen en waarden van mensen die iets verkopen of kopen zijn in een winkel ook iets duidelijker dan in een e-mail bericht. Maar ja, het heeft ook wel iets om koopjes te zoeken en je voordeel hieruit te halen. Alleen wat ik al zei : Tot dat het een keer mis gaat.
Je slaat zelf de spijker op de kop. Zelf zat ik laatst te kijken voor een 2ehands pc voor een kennis. Het probleem is dan, als dat ding niet goed is/niet werkt, komen ze altijd bij mij terecht omdat IK het geleverd heb. Daar pas ik dus voor.

Om even on-topic te gaan; probeer wat met Philips te regelen ofzo, anders heb je denk ik botte pech :/

Verwijderd

Topicstarter
gunner

Ik schuif het ook onder de noemer botte pech. Soms moet het je overkomen.

Ik heb trouwens ergens gelezen dat dit type brander ( DVD+RW-D28) een NEC brander is. Weet jij of iemand of dit klopt en hoe je erachter komt welk type NEC brander je dan hebt. Misschien kan ik eens proberen een heel andere firmware erop te zetten. Slopen kan ik hem toch niet meer.
Pagina: 1