[win xp] usb apparaten installeren niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-03 10:27

Schonhose

Retro Icoon

Topicstarter
Onder windows XP Home edition worden de drivers van de USB apparaten niet automatisch meer geinstallleerd.

Ik moet via Configuratiescherm, Systeem, Apparaatbeheer telkens de onbekende apparaat aanklikken en bijwerken. Dit is natuurlijk erg lastig.

Probleem is alleen dat ik niet weet hoe ik dit kan oplossen. Gisteren heeft mijn zus de laptop gedeeltelijk omzeep geholpen :X en ik moest een oude windows/system32/config/systeem bestand terug zetten om alles weer aan de praat te krijgen.

Mijn netwerkkaarten werden ook niet meer gedetecteerd, dus die moest ik ook weer installen. Inmiddels werkt alles weer, maar ik zou graag willen dat de USB poorten weer normaal gaan functioneren.

en als dat weer werkt eerst maar een image draaien.....

[ Voor 6% gewijzigd door Schonhose op 29-12-2003 22:12 ]

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Al geprobeerd om de "Universal Serial Bus controllers" weg te gooien en die opnieuw te laten detecteren?

Firmpete on Aerie Peak

Verwijderd

Als je niet weet wat je zus zoal verknoeit heeft, zou ik het complete OS herinstalleren (Lang Leve Ghost btw ;) ... 5 minuutjes werk)

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-03 10:27

Schonhose

Retro Icoon

Topicstarter
FirmPete schreef op 23 december 2003 @ 13:48:
Al geprobeerd om de "Universal Serial Bus controllers" weg te gooien en die opnieuw te laten detecteren?
Done, maar een logitech mouse wordt niet automatisch geinstalleerd

Plug en play is denk ik uitgeschakeld....

Plug & pray services ingeschakeld. Maar nog steeds niet goed..

[ Voor 22% gewijzigd door Schonhose op 23-12-2003 14:11 ]

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Verwijderd

Schonhose schreef op dinsdag 23 december 2003 @ 13:50:
[...]

Done, maar een logitech mouse wordt niet automatisch geinstalleerd

Plug en play is denk ik uitgeschakeld....

Plug & pray services ingeschakeld. Maar nog steeds niet goed..
Ik wil nog even een grote kick geven aan dit topic. Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem, maar dan bij meerdere pc's. ik heb een image gemaakt van 1 pc en deze uitgerold over 10 andere pc's. Als ik een apparaat in me pc doe via usb dan ziet apparaatbeheer het wel, maar xp gaat hem niet automatisch installeren. Dan kan ik wel de drivers laten via apparaatbeheer en werkt het gewoon goed dus dat is opzich niet zo'n probleem. Nu heb ik een oude 56k modem die via de com poort wordt aangesloten en als ik deze aansluit dan ziet heel windows hem niet. Al wil ik hem installeren via configuratiescherm > hardware dan zegt XP dat ik maar 1 apparaat tegelijk mag installeren. Terwijl ik voor de rest niks anders installeer en in apparaatbeheer ook geen uitroeptekens of vraagtekens te vinden zijn. Dit lijkt mij ook te maken hebben met het niet automatisch installeren van XP. Ik heb al naar de services gekeken, maar daar staan de services gewoon aan (pnp en upnp). Ik weet nu echt niet meer wat dit zou kunnen zijn, iemand een idee?

Verwijderd

nog niemand die dit probleem weet op te lossen?
Pagina: 1