Dan toch maar WC ( in een Plexi case )

Pagina: 1
Acties:

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-02 17:08
Na al +- 2 jaar twijfelen aan de aankoop van een wc set is de tijd dan toch aangebroken .. ik vind namelijk dat als je begint aan wc dat je het wel meteen goed moet doen en niet zo'n miezerig kut setje moet kopen *Kuche Aquarius Kuche* :r

Gebrek aan geld heeft me dit zo lang doen duren ... niet dat ik nu breed zit ( eigenlijk in de min sta ) heb ik het toch maar gedaan omdat ik (*&%^)* wordt van die Aero 7+ .. ik heb deze cooler nog een beetje gemod ik heb een ledfan gepakt en er 4 uv ledjes in gesoldeerd en daarna de fan er tussen uit gehaald, waarna ik de overgebleven buitenkant van de fan tussen het koelblok en fan heb geplaatst. echter heeft deze heeft zijn beste tijd gehad .. hij zit binnen no-time VOL met stof en hij begint lichtjes te ratelen zodat ie op sommige snelheden een rot geluid maakt...

Samen met mijn 8 andere fannen en mijn 2500+ en 9800 pro heb ik mijn 2e voeding in 2 jaar om zeep geholpen .. de qtec 450 die ik nu heb heeft het een jaar uit gehouden, en net nu hij voorzien is van een plexi behuiznig en een hele hoop UV gele cable mesh begeeft dat kut ding het ... de voltage's schommelen met name de v core wat stabiliteit niet met zich mee brengt en de 5v is aan het einde van zijn latijn ( de voeding gaat zelfs een hoge pieptoon geven op het moment dat mijn vcore boven de 1.85 v komt )

Ik draai nu al een half jaar op 11x200@ 1.8V maar daarvoor heb ik mijn corsair 2x 512 xms 3200 LL niet gekocht natuurlijk... op deze snelheden is de koeling nog aan te horen maar als ik echter een spelletje gaat spelen moeten de fannen toch wat meer juice hebben en heeft meer herrie tot zijn gevolg ...

Wat heb ik nu ?

A7N8X Deluxe met een papst van 4x4 op me NB en een koellichaam op me SB
xp 2500+ XPMW 0331 met Gemodde Aero 7+
2x 512 Corsair XMS LL platinum
HIS Excalibur 9800 Pro Met zalman HP80
Qtec 450 met uv cablemesh plexi cover en 1 ledfan en 1 uv fan
dit alles in een UV blauwe plexi case van sunbeam

wat wil ik berijken ? een stillere maar snellere pc, nu eerst de cpu strax ook de videokaart incl eventuele voltmods.

goed ik heb het volgende besteld bij de tweakstore man B) :

Afbeeldingslocatie: http://www.t1anime.com/bestelling.JPG

+ de True control 550 van antec .. dat wordt meteen al weer dat plaatje slopen ( wat je er bij krijgt om je fannen te regelen en de voltages te verhogen ) want ik heb geen 5 1/4e plaats over .. :X

ik weet dat het zagen wordt om die rad er in te krijgen .. vind ik niet zo erg alleen weet ik nog niet zo goed waar ik wat wil hebben en of dat wel kan in deze kast ...

Afbeeldingslocatie: http://www.sunbeamtech.com/new/products/acrylic/images/UV-CASE.gif

deze kast dus ..

Ik wil het als volgt gaan inrichten :

eerst zonder NB en GPU blokken ...

Afbeeldingslocatie: http://www.t1anime.com/opstelling.JPG

en dan later.. in maart ofzo zoiets ... >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.t1anime.com/opstelling2.JPG

Ik heb die radiator als laatste aangesloten op het plaatje en niet als eerste omdat ik anders door de knullige constructie van me kast me deur niet meer kan openen omdat dan me slang van me CPU naar RAD dan te kort is zoals het nu staat kan ik nog me zijpaneel loshalen zonder dat ik me slangen helemaal zou moeten onkoppelen oid ... ik weet niet of dit performance verlies gaat kosten en of het uit maakt voor het pompje ... :?

verder heb ik nog geen idee hoe ik die airplex ga inbouwen in me zijpaneel omdat ik zo 123 geen schroefgaten heb gesignaleerd( iemand een airplex die me wat maten kan geven ??? ).. ik dacht aan zo'n soort constructie :

Afbeeldingslocatie: http://www.t1anime.com/airplex.JPG

Verder denk ik er over na om een voltmod ofzow te doen op me N8X maar ben er nog niet zeker van of het me veel gaat helpen de fsb's en de mhzen omhoog te krijgen. ( iemand ervaring met het modden van een niet rev 2 N8X ? ) ik kan dan ook nog wel koelblokjes op de mosfets enzo gaan doen maar ik weet niet of het wel de moeite waard is met een niet rev2 :( .. ik heb geen budget meer over om een NF te kopen ofzow .. daar komt nog eens bij dat ik erg blij met dit bordje ben en die extra nic komt ook regelmatig nog van pas komt..

PS binnekort pix ... even netjes aan geforce 666 vragen of ik de nieuwe digicam mag lenen O-)

Ben ik zo goed bezig of zie ik wat over het hoofd ?? :) alle op of aanmerkingen zijn welkom !!

EN ik ben vergeten [WC-OC] voor me topictitel te zetten :/

[ Voor 5% gewijzigd door Maku op 23-12-2003 15:35 . Reden: [b]bold[/b] ]

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
word leuk hou eens op de hoogte met pics etc >:)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:25

Epsilon

Goed bezig

MAAR, neem echt wat meer dan 1 meter slang ;)

2 meter is wel voldoende, maar met 1 meter ga je het echt niet redden :)

edit:

nm, ik was weerscheel ;)

Waarom dat je niet meteen je videocard en NB onderhanden neemt vraag ik me alleen wel af.

[ Voor 33% gewijzigd door Epsilon op 23-12-2003 15:20 ]

• Maku
Epsilon schreef op 23 december 2003 @ 14:25:
Goed bezig

MAAR, neem echt wat meer dan 1 meter slang ;)

2 meter is wel voldoende, maar met 1 meter ga je het echt niet redden :)
Ik heb 2 meter genomen :)

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-01 23:56

geforce666

a.k.a Jan (nl)

we krijgen de spullen hopelijk woensdag binnen.
dan ga ik naar maku toe en maak ik wel een zooi pics (en ook nog van de mijne , want heb ook met maku meebesteld :D)

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-01 23:56

geforce666

a.k.a Jan (nl)

Maku schreef op 23 december 2003 @ 14:30:
[...]

Ik heb 2 meter genomen :)
staat een beetje raar aangegeven in het foto'tje :)

Verwijderd

Waar blijven die foto's nou?
Sinds je de spullen binnen hebt ben je niet meer online geweest, hoop dat er niet iets mis is gegaan :X

• Maku
OK update !!! Ik was gister niet thuis ( ik zat in noord holland kerst te vieren ) dus heb een daggie over moeten slaan ...

Maar me spullen zijn binnen en DAMN WAT WAREN DIE SLANGEN DIK :X

Me radiator bleek toch wat groter te zijn in het echt dan verwacht en gaat dus niet echt realaxed passen zoals ik het wilde .. na een hele avond te hebben zitten kloten zijn we er achter gekomen dat we de radiator het beste in de bodem kunnen bevestigen ...

Geforce heeft wel de digicam mee genomen maar we hadden geen batta's !! 8)7 |:(

mischien kan mito de digicam mee nemen ?? ... O-)

PS het reservoir hebben we helemaal bovenin de kast geplaatst ... want lager in die kast kon niet omdat het voorste afdek plaatje iets groter dan 5 1/4e was zodat het netjes voor in geschoven kon worden ( waar ik dus geen ruimte had ) ... nu zitten de hd's een beetje knullig ( ben ik nog niet tevreden over ) en kan ik mijn 5 1/4e bay van me antec niet meer kwijt en me knopjes voor me 6 ccfls ... daar moet ik dus weer even wat op gaan vinden ... mischien bouw ik dat wel in de zijkant van me kast ... weet nog niet

1 ding weet ik wel het wordt dremelen !!!

Ohja 1 ding wil ik nog even kwijt dat rbx blok moet echt gelapt worden want de finisch is echt :r en omdat ie te smal is om op de anticrushblokkies op je cpu te rusten krijg je er nieuwe bij die 1 te laag zijn en 2 NIET VAN DIE KUTSTIKERTJES TE VERWIJDEREN ZIJN !!! arg ... ... er zat geen gebruiksaanwijzing bij en er zaten ook geen speedflow gevalletjes bij die ik bij alle reviews wel had gezien .. ps ik heb ook een L30 gekregen ipv de hydor l20 omdat me flow gehalveerd zou worden als ik mijn setup zo wilde doen als mijn 2e foto met NB en GPU blok er bij ... echter is ie niet zo veel groter en maakt ie geen herrie ... ...

maar helaaas na het aansluiten van het zooitje kwamen we er achter dat de aansluitingen van de rad niet goed afsloten ( had ik al verwacht want ik had geen teflon tape gebruikt want dat had ik niet in huis liggen ) ... ( ik heb nu wel teflon gekregen van me pa ) .. ok ik ga aan de slag mischien pics vandaag ... en anders een update :)

• Maku
dubbelpost

[ Voor 100% gewijzigd door Maku op 26-12-2003 13:10 ]

Verwijderd

NB waterkoelen op dat bord is nogal een probleem aangezien er niet veel blokken op die NB passen (de gaten zitten niet op de gebruikelijke plaatsen rondom de NB) van de A7N en A7V borden.

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 21:51
Het is beter als de 2x fans lucht uit de radiator zuigt ipv door de radiator blaast.
Je wilt dat het warme lucht zo snel mogelijk uit de radiator wordt verplaatst.

• Maku
Hier dan de update .. het zit in me kassie .. maar wel HEEEEEEEEEL KRAP .. ik heb gewoon me aansluiting van me sata stekker moeten halveren .. me deur kan nog wel dicht maar ik moet nog een paar dingen doen eer dat kan ...

ik erger me alleen aan een aantal dingen .. die pomp is heel stil alleen als ie in aanraking met me kast komt gaat me kast resoneren .. hij staat nu op een stapeltje bubbeltjesplastic wat dit verhelpt ... ik heb vet lang lopen kutten om me reservoir vast te zetten .. je kan die schroefjes er maar een mm in draaien waardoor ie heel knullig uit komt ( ik heb de schoefjes moeten afknippen om m er in te krijgen ( kast heeft dikke wanden ) ) zit nu net aan vast .

verder is de kast eigenlijk te klein .. ik kan mijn voedingskabels niet meer wegwerken en er slingeren 3 ccfl inverters door me kast .. ik heb dan ook 8 molex stekkers nodig om alles aan te sluiten ... 2x fan bus 2x HD 1x dvd speler 1x dvd writer 1x 3 inverters ( gesoldeerd zodat ze maar 1 molex nodig hebben ) en een radeon 9800 pro .. ik stik dus van de kabels en die slangen van me wc set nemen enorm veel ruimte in .. :(

me kast is wel heerlijk stil zelfs met die 2 papst op 12v ... hoor ze echt amper .. ik draai nu op 2360 mhz op 1.9v idle temp is 28 graden en stressed 33 me kamertemp is ongeveer 20 graden :) daar ben ik wel tevreden over ... alleen lust me cpu een heel erg slokkie en heeft eigenlijk niet genoeg aan 1.9 .. tijd voor een voltmod maar ik weet niet of ik de nerves heb om het te doen .. iig het geld even niet en GEEN ZIN om me mobo weer uit me kast te halen heb in totaal met dremelen er zo'n 12 uur over gedaan om me voeding te vervangen en wc in te bouwen ...

en sorry mensen geen pic's Mito is vandaag niet langs geweesd .....mischien dat geforce binnekort nog kan zondag ofzow .. dan moeten we toch aan het school project werken ;) ( best klote zelf geen digicam hebben :( )

• Maku
Kakaroto schreef op 26 december 2003 @ 13:41:
Het is beter als de 2x fans lucht uit de radiator zuigt ipv door de radiator blaast.
Je wilt dat het warme lucht zo snel mogelijk uit de radiator wordt verplaatst.
das wel een goed idee alleen moet ik eerst eventjes een aantal schoeven halen om ze redelijk mee vast te zetten en het is vrij lastig me fannen vervangen als ze aan de onderkant zitten aangezien me pc nog amper te vertillen is en niet meer op ze zij kan ( gaat de lucht uit me reservoir weer me systeem in )
Pagina: 1