Toon posts:

HTML vraag. Javascript werkt niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ben zeer n00b in dit, dus niet teveel zagen als ik *domme* dingen vraag aub :)

Dus, na het slottje op dit topic: [rml][ n00b] verjaardags lijst[/rml]

ben ik op zoek gegaan, maar kom er nog steeds niet uit.

We willen dus op onze site, lees *communitie*, jawel, zo'n msn communtie een verjaardagslijst zetten. Maar we hebben dus al ontdekt dat de server van MSN geen java ondersteunt, geen Perl, .... Alleen maar HTML. Dus wordt het een beetje moeilijk.

Maar zou iemand me op weg kunnen helpen ofzo? Heb bij het vorig topic die site doorgenomen, zeer handig... als de server Java ondersteunt, maar MSN server ondersteunt alleen maar HTML bij de communtities.

Ik vraag dus geen scriptrequest, maar gewoon beetje info, of een op weg helping, als je een scriptje klaar liggen hebt, mag dat natuurlijk :) Maar dit is geen request, gewoon een vraag voor op weg te helpen of eventuele info

Thx

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:13

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Dan maak je een javascript waarin een array staat met alle datums en de bijbehorende gebruikers :) Het lastige is dan wel dat je elke member zelf met de hand moet toevoegen.

/edit: ik ga ervan uit dat javascript wel wordt ondersteund, gezien dit werkelijk _niets_ met de server te maken heeft, maar met de browser.

/editedit: Andretjeuuuuuuuuuuuuh! beescht! :P

[ Voor 39% gewijzigd door Thijsmans op 23-12-2003 13:13 ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Gewoon alle verjaardagen in een array gooien. Dan checken aan de hand van het date() object wie er die maand jarig zijn.

Wat heb je al geprobeerd en wat lukt je niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd als zoiets met een array gedaan. En dan als je de pagina aanpast, staat het zoals het moet zijn, maar in het kadertje waar de oplossing moet komen staat dan dat de browser geen Java ondersteunt. En als ik dan pagina opslaan druk, komt er gewoon die hele troep tekst op.

En men browser is IE6.0 en op de site waarvan ik het java script heb, daar werkt het wel.

Maar is er echt niets met HTML? Dat handmatig toevoegen kan geen kwaad

We hebben momentee wel juist 1.000 leden :) maarja, dat wordt dan maar een nachtje doorwerken

edit: <!-- THREE STEPS TO INSTALL ........:

1. Copy the coding into the HEAD of your HTML document
2. Add the onLoad event handler into the BODY tag
3. Put the last coding into the BODY of your HTML document

Dat snap ik niet. Ik gewoon een witte pagina waar ik tekst in kan zetten. Wat moet ik dan doen? :?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2003 13:28 ]

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:13

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Html is een opmaaktaal, geen scripttaal

/edit:
goed, een kleine opzet
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<script type="text/javascript">
var verjaardagen = new Array();
//            dd-mm (dd=datum, mm=maand)
verjaardagen['23-12'] = 'Prammenhanger Andre n00b';

var currentDate = new Date();
var dag = currentDate.getDate();
var maand = currentDate.getMonth()+1;

alert( verjaardagen[ dag+'-'+maand ] );
</script>

[ Voor 79% gewijzigd door Thijsmans op 23-12-2003 13:32 ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

communitie
communtie
communtities

Allemaal in de startpost en allemaal fout. Kom op zeg. Een beetje meer op je taal letten kan echt geen kwaad hoor. Zal ik het dan maar verklappen? Het is: community. Koop eens een Engels-Nederlands en Nederlands-Engels woordenboek en ga ze ook echt gebruiken. Dit is geen flame maar gewoon een serieuze aanbeveling.

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 09:56
Misschien je verjaardagskalender op een andere website hosten die wel webscriptingtalen ondersteund als php perl etc.. en dan op msn includen mbv een iframe..

Verwijderd

Topicstarter
Prammenhanger schreef op 23 december 2003 @ 13:28:
Html is een opmaaktaal, geen scripttaal

/edit:
goed, een kleine opzet
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<script type="text/javascript">
var verjaardagen = new Array();
//            dd-mm (dd=datum, mm=maand)
verjaardagen['23-12'] = 'Prammenhanger Andre n00b';

var currentDate = new Date();
var dag = currentDate.getDate();
var maand = currentDate.getMonth()+1;

alert( verjaardagen[ dag+'-'+maand ] );
</script>
srry dat dit een n00b vraag is. Maar wat moet je daar nu mee doen?? Als ik dat knip en plak komt gewoon die tekst op die pagina. Ik kan HTML aanzetten, maar dat geeft ook niets. Het is gewoon een witte pagina, dan typ ik dat daarin, en dan doe ik opslaan, maar als je dan die pagina opvraagt, krijg je gewoon die tekst te zien..

• creative8500
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Je bent niet een n00b, maar totaal onwetend. Wat mij betreft: ga eerst zelf wat JavaScript leren, want wij gaan het je niet leren. Zoals jij nu te werk gaat is weldegelijk een scriptrequest. Indien je er geen zin in hebt kun je deze feature voor je community maar beter laten voor wat het is.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:55

crisp

Devver

Pixelated

r0bert schreef op 23 december 2003 @ 13:50:
Misschien je verjaardagskalender op een andere website hosten die wel webscriptingtalen ondersteund als php perl etc.. en dan op msn includen mbv een iframe..
Ik denk inderdaad dat dat de enige optie is. Het lijkt mij er namelijk op dat zelfs javascript (alles tussen script-tags) voorzien wordt van entities waardoor je dus de sourcecode te zien krijgt in plaats van dat het script wordt uitgevoerd.
Dergelijke sites ondersteunen gewoon het gebruik van scripts niet...

[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 23-12-2003 14:22 ]

Intentionally left blank

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 19:01
Ik denk zelfs dat MSN Groepen iframes niet ondersteund, dus die optie valt afaik ook af.

Vraag anders of iemand van je 1000-koppige community goed JavaScript kan, als je je ervan hebt verzekert dat JavaScript ondersteund wordt. Maar volgens jou:
Het is gewoon een witte pagina, dan typ ik dat daarin, en dan doe ik opslaan, maar als je dan die pagina opvraagt, krijg je gewoon die tekst te zien..
Dit wil dus zeggen dat het niet kan. Zo simpel is het en nu hoef je niet verder te zoeken.

Maar heb je niet de mogelijkheid bij die MSN Groepen om een gewone kalender er op te zetten en daar de verjaardagen van al je leden op te zetten?

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik een gewone HTML script kopier naar die pagina, dan lukt dat ook niet. Het was van een klok. Dat was een internet pagina met alleen een klok op. En je mocht de code gebruiken, dus ik doe rechterklik dan bron weergeven pakken, en dan dat kopieren naar die witte lege pagina. En dan lukt dat ook niet :?

• creative8500
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 18:18:
Maar als ik een gewone HTML script kopier naar die pagina, dan lukt dat ook niet. Het was van een klok. Dat was een internet pagina met alleen een klok op. En je mocht de code gebruiken, dus ik doe rechterklik dan bron weergeven pakken, en dan dat kopieren naar die witte lege pagina. En dan lukt dat ook niet :?
Dan kun je dus op geen enkele manier bereiken wat je wilt bereiken, aangezien de laatste optie een inline-frame is, en daarvoor moet je HTML kunnen invoegen. DIMMC?

Verwijderd

Topicstarter
Je kan daar wel aanvinken HTML aanzetten. En daarmee lukt het ook niet. Ondersteunen die MSN community's dan echt niets? :?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 11:42:
Je kan daar wel aanvinken HTML aanzetten. En daarmee lukt het ook niet. Ondersteunen die MSN community's dan echt niets? :?
Waarom vraag je niet ergens een eigen stukje web aan? www.koenpje.nl ofzo.

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 19:01
Die MSN community's zijn een gratis dienst, wees dus al blij dàt ze bestaan. Het is waarschijnlijk een veiligheidsissue.

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

Topicstarter
Ja oké, dat wordt dan dus maar gewoon verder doen zoals we bezig zijn, en geen *speciale* dingetjes
Pagina: 1