Beginnende Tweaker

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-08 20:03
Om meteen met de deur in huis tevallen: Ik heb een Intel D850EMV2 Moederboard met een 2,4 Ghz FSB 533 processor en 2x256mb 16bitt RD-ram (2x400= 800 effectief).
Ik wil dit moederboord een (beetje) overklocken 8) , maar aangezien die een officieel Intel moederboord is kan dat niet direct. Ik heb wat zitten zoeken op google en vond daar een mogelijkheid: het programma CPUFSB, waardoor je met de PLL het wel mogelijk zou moeten zijn om via windows over te klocken. Dus ik lees de hele FAQ van CPUFSB en zie dat mijn moederboord niet in de standaard lijst staat van het programma en dat ik zo mijn PLL op mijn moederboord moet gaan opzoeken en dan kijken of het ondersteund word door het programma.

Ik heb dus mijn computerkast open geschoerft en heb mijn pll nr gevonden:
PLL merk: ics
PLL nr: 9250-22
Dit nr staat op de website van CPUFSB onder het lijstje:

CPUCooL/CPUFSB does not support the following PLL's because they do not have a System Management Bus connection or the FSB could not be set via System Management Bus. So there is and will be no program that supports these PLL's!!! There is absolutely no chance! :(

Dus deze mogelijkheid is ook afgevallen om mijn pc te gaan opvoeren. Nu is er nog een kans; Ik heb tijdens het zoeken naar de mogelijkheid van CPUFSB tegengekomen dat er ook een mogelijkheid is om een aantal soldeerlipjes aan elkaar te solderen zo alsnog de mogelijkheid heb om te gaan overklocken.

Maar je raad het al, als je opnieuw naar dat ene zoekt wat je toen tegen kwam dan kan je dat nu niet meer vinden. Ik heb al een paar avonden zitten zoeken maar zonder resultaat. Nu kom ik hier vragen of jullie mijn wat informatie en tips over deze mogelijkheid kunnen geven. En eventueel nog een andere mogelijkheid.

[Updated spec's]

Verwijderd

Is het een intel desktop board toevallig? Die hebben namelijk zo goed als geen overclock mogelijkheden.

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

grimson

domeingrommer

Dit zijn inderdaad (ik vind kantoor) Intel Desktop Boards. Retestabiel maar geen overclockmogelijkheden (in Bios dan)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit heeft niks met Processors, Mobo's & Geheugen van doen, eerder met Die-Hard Overclocking & Cooling :) Maar omdat je aldaar het antwoord reeds in meervoud hebt ontvangen is een move richting DOC overbodig.
Bios niet veranderbaar
Bios niet veranderbaar (2)

't Is gewoon niet mogelijk, punt :)

Omstreden oplossing: koop een ander mobo :Y)

Dit topic is gesloten.