"Het kerstverhaal is ontstaan door buitenaardse invloeden"

Pagina: 1
Acties:
  • 923 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 00:17
Ik wil in dit topic een serieuse discussie houden waarom het kerstverhaal uit de bijbel in feite een gebeurtenis met buitenaardse invloeden is. Ik geef onderstaand een aantal punten waarom ik dat denk.

Ik wil eerst even zeggen dat ik christelijk opgevoed ben. Elke dag na het eten een stukje uit de bijbel lezen en ik las elke avond een dagboek met stukjes levenlessen uit de bijbel, en ik weet de essentie van de bijbel wel. Ik ben zeer gelezen in de bijbel en heb het grondig bestudeerd. Ik ben niet de eerste de beste, want ik ben analytisch (studeer daarom ook informatica, nog 2 maanden en ik ben klaar :)) en zoek verbanden tussen dingen. Ik heb serieus studie gedaan naar mijn vermoeden omtrent de buitenaardse theorie.

Ik denk namelijk dat je de teksten in de bijbel letterlijker moet opvatten dan sommigen denken, en dat het zeker niet allemaal symboliek is. Laat ik maar eens beginnen met de theorie.

Het schijnen hoogenergetische wezens te zijn. We stellen dat de in de bijbel voorkomende aliëns over het volgende beschikken:
- Ze vliegen in lichtgevende schepen
- Ze kunnen teleporteren (als in Star Trek)
- Ze kunnen zweven/vliegen
- Ze stralen licht af
- Ze zijn telepatisch en hebben paranormale krachten

Bij elke regel staat waar je de tekst in de bijbel kunt vinden. De notatie werkt alsvolgt: Matthéüs 2:9-12 betekent: Het boek Matthéüs, hoofdstuk twee vers 9 tot en met vers 12.

Stellingen:

1. De wijzen uit het Oosten zagen een heldere ster en reisden af in die richting. (Matthéüs 2)
Verklaring:
De ster was het moederschip van de aliens die bij Maria bleef vliegen. Daarom reisden de wijzen in de goede richting.

2. Maria was maagd, maar werd bevrucht zonder dat ze gemeenschap heeft gehad. (Matthéüs 1:18, Matthéüs 1:25)
Verklaring:
Ze is in haar slaap ontvoerd, en de aliens hebben een zaadcel in een eicel geimplanteerd. Ze heeft hier niets van gemerkt omdat haar geheugen daaromtrent gewist is.

3. Een engel verscheen in een droom aan Jozef toen hij overwoog de relatie te verbreken omdat Jozef dacht dat Maria vreemd was gegaan (Matthéüs 1:19-25)
Verklaring:
Een engel werd neergebeamd in Jozefs kamer, en vertelde de mededeling.

4. De herders die in het veld de schapen aan het hoeden waren zagen een helder licht neerdalen, een Engel die vertelde dat Jezus was geboren. (Lucas 2:8-20)
Verklaring:
Een dochterschip (ufo) daalde neer, waaruit een alien stapte en de boodschap bracht, óf een engel werd direct neergebeamd nabij de herders.

5. Er verschenen talrijke engelen in de lucht die een lofzang zongen (Lucas 2:13-15)
Verklaring:
Er verschenen dochterschepen in de lucht waaruit het geluid van de zingende aliens klonk, óf de aliens beschikken over vliegvermogens, en vlogen echt in de lucht (wie zegt dat er op andere planeten geen intelligente wezens met vleugels kunnen wonen?)

6. De ster ging de wijzen voor en bleef hangen boven de stal. Aldaar schoten stralen naar beneden (Matthéüs 2:9-12)
Verklaring:
Het moederschip ging de wijzen voor, en ging boven de stal hangen.

Tot zover het kerstverhaal. Maar dat is nog niet alles, het hele nieuwe-testament verhaal schijnt te kloppen in de 'buitenaardse-theorie context'.

7. Jezus en enkele vrienden zijn op een berg, maar de vrienden vallen in slaap. Dan worden ze gewekt door een helder licht: Mozes en Elia staan er. Opeens verschijnt er een lichtende wolk en daaruit komt een stem die zegt dat Jezus Gods Zoon is. Daarna landt de lichtende wolk, Mozes en Elia stappen er in, en de wolk stijgt op naar de hemel (Lucas 9:28-36)
Verklaring:
Het sterrenschip had Mozes en Elia bij zich. Van Elia is bekend dat deze met "een vurig paard en wagen" in de hemel opgenomen was zonder te sterven (2 Koningen 2:11-18), deze had dus zijn lichaam nog. Omdat de vrienden sliepen hebben ze niet gezien hoe Mozes en Elia bij Jezus gekomen waren, maar ze zagen wel dat deze het sterrenschip instapten. Toen werden ze bang, maar Jezus zei dat ze niet bang hoefden te zijn. Hierop steeg het sterrenschip weer op in een baan om de aarde.

8.Jezus zegt: "Mijn koninkrijk is niet van deze wereld" (Johannes 18:36-37)
Verklaring:
Hij bedoelt dat zijn koninkrijk in feite op een andere planeet/dimensie is.

9. Jezus zegt dat er hongersnoden en rampen zullen plaatsvinden. Dan zal er een grote ramp plaatsvinden waarbij er een wereldwijde aardbeving plaatsvindt. Dan zullen de zon en sterren verduisterd worden en de maan zal haar glans niet geven, of bloedrood zijn. (Marcus 13:24, Jesaja 13)
Verklaring:
Jezus voorspelt een asteroïde-inslag. Deze heeft dezelfde gevolgen als hij beschrijft: De lucht wordt verduisterd door het stof.

10. Jezus zegt dat hij terug zal komen naar de aarde op de wolken, en zijn uitverkorenen uit de vier windstreken verzameld worden, van het uiterste der aarde tot het uiterste des hemels (Marcus 13:26)
Verklaring:
Jezus komt terug met het sterrenschip. Uit het sterrenschip zullen, net als de herders op het veld zagen, aliens (engelen) in ufo's de uitverkorenen verzamelen. Dan zullen de uitverkorenen meegaan.

11. Jezus wordt opgewekt uit de dood. Er staat echter een wacht bij de spelonk, de graf, en die voelen een grote aardbeving, en zien een engel des Heren uit de hemel neerdalen en de steen wegwentelen. Jezus blijkt niet meer in de spelonk te liggen. (Matthéüs 28)
Verklaring: Het sterrenschip, of een dochterschip daalt neer, en de wachters renden bang weg. Daaruit stapt een engel (alien) die de vrouwen aanspreekt dat Jezus is opgewekt. De verklaring hoe Jezus weg kon zijn terwijl de spelonk dicht was, is dat Jezus opgebeamd was naar het sterrenschip en daar weer tot leven was gewekt (gereanimeerd).

14. Enkele dagen laten stond Jezus splotseling in het midden van zijn vrienden, terwijl zij dachten dat hij dood was. Ze dachten dat het een geest was, maar ze raakten hem aan.
Verklaring: Hij werd neergebeamd.

15. Jezus voeten verhieven zich van de aarde en Hij steeg op de lucht in. In de lucht werd hij opgenomen in een wolk. (Handelingen 1:9-10)
Verklaring: Jezus leviteerde (mogelijk door een trekstraal), en ging het sterrenschip in.

16. Twee Engelen verschijnen plotseling en zeggen: "Wat ziet gij op naar de hemel? Deze Jezus, die van u opgenomen is naar den hemel, zal op dezelfde wijze wederkomen als gij hem zien varen."
Verklaring: Twee aliëns worden neergebeamd, en zeggen tegen Jezus' vrienden dat Jezus ook weer terug zal komen zoals ze hem weg zagen gaan: in een sterrenschip. Het moet een soort close-encounters of the 3rd kind scene geweest zijn, in elk geval spectaculairder dan er beschreven staat.

Dan rijst nu de vraag: Waarom was Jezus naar planeet aarde gekomen?
Verklaring: In het Oude Testament waren de aliëns eerder op aarde geweest, en wel om het volk Israël te redden uit Egypte. Ze hadden Israël 10 geboden en andere wetten meegegeven, wat lange tijd goed heeft gewerkt. Echter honderden jaren later bleken de wetten te extreem geworden te zijn: Ze werden misbruikt door schriftgeleerden. De tijdslijn moest veranderd worden, en daarom is Jezus er tussen gekomen. En niet alleen dat, hij heeft ook het balans tussen goed en kwaad hersteld op een of andere onverklaarbare manier.

Is het niet interessant dat het zo verklaard kan worden? Is het nu niet veel aannemelijker dat de bijbel geen sprookjesboek is, omdat er gewoon ufo's en allerhande in de huidige tijd verklaarbare zaken in voorkomen? Dit is natuurlijk niet de essentie van het verhaal, dat weet ik. Er zit een diepere boodschap achter, die het leven van mensen kan verbeteren. Maar ik bedoel: Het is toch superinteressant dat alle puzzelstukjes op zijn plaats vallen?

Het is niet een kwestie van geloof, het is een kwestie van analyseren en conclusies trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Mastermind schreef op 23 december 2003 @ 12:40:
Het is niet een kwestie van geloof, het is een kwestie van analyseren en conclusies trekken.
Net als altijd bij jouw topics - waar je vervolgens zelf nooit meer op reageert. Ik kan op dit topics niets anders zeggen dan 'ja, leuk verzonnen maar niet nieuw' maar het is niet meer of minder geloofwaardig dan het originele verhaal, vind je nou zelf ook niet?

Je hebt gelovigen die de bijbel zo letterlijk nemen dat ze alles wat er in staat ook zo opvatten en dan heb je nog UFO-fanaten die eigenlijk hetzelfde doen maar tot een andere conclusie komen. Die gelovigen willen vervolgens God overal in zien en die UFO fanaten willen plotseling overal UFOs in zien. En grappig genoeg eindigen ze meestal met dezelfde opmerking als die van jou hierboven. Het is toch heel duidelijk!? Ja, heel erg..... Er valt gewoon niet over dit soort dingen te discussieren want er is gewoon geen manier om het verder te beargumenteren dan een leuke alternatieve interpretatie waar Mulder van kan dromen.

[ Voor 28% gewijzigd door Christiaan op 23-12-2003 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 00:17
Christiaan schreef op 23 december 2003 @ 12:56:
[...]

Net als altijd bij jouw topics - waar je vervolgens zelf nooit meer op reageert. Ik
Dat is niet waar Christiaan, ik reageer altijd. Maar mijn reacties schijnen dan genegeerd te worden op een of andere manier.
kan op dit topics niets anders zeggen dan 'ja, leuk verzonnen maar niet nieuw' maar het is niet meer of minder geloofwaardig dan het originele verhaal, vind je nou zelf ook niet?
Ik vind het zeker wel geloofwaardiger dan het originele verhaal, omdat dit dichterbij de huidige generatie staat. Met de huidige technieken en alles wat er te komen staat maakt het een stuk geloofwaardiger dan de standaard gereformeerde dogma.

Voor velen is het kerstverhaal een leuk verhaal, maar ze weten niet dat het in feite iets is wat wij ook bij andere planeten in de verre toekomst zouden kunnen doen. Als wij met hoogwaardige technologie bij andere planeten komen waar ze nog geen technologie hebben zien ze onze kunsten ook voor wonderen aan.

Als het verder geen vervolg zou hebben zou ik inderdaad zeggen: Leuke theorie, maar het is wel zeker belangrijk om te weten dat Jezus mogelijk met een sterrenschip terugkomt. Ik vind deze verklaring van mij zeer duidelijk en ik vind dat deze optie zeker serieus genomen mag worden.
Je hebt gelovigen die de bijbel zo letterlijk nemen dat ze alles wat er in staat ook zo opvatten en dan heb je nog UFO-fanaten die eigenlijk hetzelfde doen maar tot een andere conclusie komen. Die gelovigen willen vervolgens God overal in zien en die UFO fanaten willen plotseling overal UFOs in zien. En grappig genoeg eindigen ze meestal met dezelfde opmerking als die van jou hierboven. Het is toch heel duidelijk!? Ja, heel erg..... Er valt gewoon niet over dit soort dingen te discussieren want er is gewoon geen manier om het verder te beargumenteren dan een leuke alternatieve interpretatie waar Mulder van kan dromen.
Er valt wel over te discussieren hoor, tenzij je helemaal star bent. Ik geloof zelf een mengeling van de aliën-theorie en de goddelijke-theorie. Ik heb mijn mening al verscheidene keren bijgeschaafd. Door elkaar argumenten te geven en te luisteren naar andermans argumenten kun je zeker van elkaar leren.

Ik wens dan ook per punt tegenargumenten te hebben, en ook dat de tegenargumenten over het geheel kloppen. Dan wil ik zeker mijn mening bijschaven.

En dit is niet zomaar wat, dit is wat de toekomst brengt, en dat vind ik best belangrijk, dus topic niet sluiten a.u.b.

[ Voor 6% gewijzigd door Mastermind op 23-12-2003 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78092

1. De wijzen uit het Oosten zagen een heldere ster en reisden af in die richting. (Matthéüs 2)
Verklaring:
De ster was het moederschip van de aliens die bij Maria bleef vliegen. Daarom reisden de wijzen in de goede richting.
Een verklaring voor de ster is al reeds gevonden, aan de hand van berekeningen en Babylonische teksten (een zeer astrologische beschaving) is er een verklaring gevonden voor de ster, een verklaring die valt in de regeer periode van Herodes alswel binnen de marge van het geboorte jaar van Jezus. In het jaar 3/2 v. C. schoof Jupiter driekeer langs Regulus, de helderste ster van het sterrebeeld Leeuw, bovendien kruiste Venus in dit jaar ook twee keer Juptiter.

Maar misschien is dit ook al bedacht om Jezus vanaf de geboorte in een goddelijk sfeer te hangen, want Jezus begon pas de predikken rond zijn 30ste (Lucas 3:23), en was daarvoor nog niet de Messias. In Numeri 24:17 staat te lezen "... een ster gaat op uit Jakob..." misschien is daarom ook de ster later bedacht om Jezus goddelijk vanaf de geboorte te laten zijn. Netzoals er met de drie wijzen gebeurt is, de bijbel spreekt namelijk niet van 3 wijzen, noemt geen namen en heeft het ook niet over koningen. 1 van de koningen brengt volgens de overlevering mirre mee, de van het kruis genomen Jezus kreeg ook mirre, door zo'n symbolisch geschenk bij zijn geboorte is een link gelegd voor de geboren Jezus en gekruisigde Jezus.
De ster is daarom ook waarschijnlijk niets meer om Jezus, de profeet(!) een godelijke uitstraling te geven.
2. Maria was maagd, maar werd bevrucht zonder dat ze gemeenschap heeft gehad. (Matthéüs 1:18, Matthéüs 1:25)
Verklaring:
Ze is in haar slaap ontvoerd, en de aliens hebben een zaadcel in een eicel geimplanteerd. Ze heeft hier niets van gemerkt omdat haar geheugen daaromtrent gewist is.
Niemand is maagd waar zij zwanger is:
Jes 7:14 "Zie de maagd zal een kind ontvangen, een zoon zal zij baren"
Ik zal nu gelijk de katholieke kerk onderuit halen want de benaming "maagd" is vertaalt van het Hebreeuwse woord "Alma" -wat geslachtsrijp en rijp voor het huwlijk betekende- naar het Griekse woord "parathenos", dit terwijl "alma" beter vertaald is als "Jonge vrouw". Daarnaast is je bijbelkennis ook niet helemaal accruaat want Maria is bevrucht door een engel die naar haar toegekomen was.
3. Een engel verscheen in een droom aan Jozef toen hij overwoog de relatie te verbreken omdat Jozef dacht dat Maria vreemd was gegaan (Matthéüs 1:19-25)
Verklaring:
Een engel werd neergebeamd in Jozefs kamer, en vertelde de mededeling.
Tsja...
4. De herders die in het veld de schapen aan het hoeden waren zagen een helder licht neerdalen, een Engel die vertelde dat Jezus was geboren. (Lucas 2:8-20)
Verklaring:
Een dochterschip (ufo) daalde neer, waaruit een alien stapte en de boodschap bracht, óf een engel werd direct neergebeamd nabij de herders.
Hier geldt het zelfde verhaal als bij punt 1, namelijk dat het waarschijnlijk allemaal symbolish is. Want Jezus moest geboren worden uit het geslacht van David, David de schapenherder.
5. Er verschenen talrijke engelen in de lucht die een lofzang zongen (Lucas 2:13-15)
Verklaring:
Er verschenen dochterschepen in de lucht waaruit het geluid van de zingende aliens klonk, óf de aliens beschikken over vliegvermogens, en vlogen echt in de lucht (wie zegt dat er op andere planeten geen intelligente wezens met vleugels kunnen wonen?)
Wie zegt dat er andere intelligente wezens zijn?
6. De ster ging de wijzen voor en bleef hangen boven de stal. Aldaar schoten stralen naar beneden (Matthéüs 2:9-12)
Verklaring:
Het moederschip ging de wijzen voor, en ging boven de stal hangen.

Tot zover het kerstverhaal. Maar dat is nog niet alles, het hele nieuwe-testament verhaal schijnt te kloppen in de 'buitenaardse-theorie context'.
Zelfde verhaal als bij punt 1 en 4.

Op de andere punten wil ik nog niet reageren omdat ik dat gedeelte van het nieuwe testement nog niet helemaal goed ken. Toch moet je weten dat de boeken van het nieuwe testement rond 100 n.C. geschreven zijn en dat waarschijnlijk niemand vade schrijvers Jezus gekend zal hebben. De Boeken heten dan ook "naar" in plaats van "van" Lucas,etc...
Dan rijst nu de vraag: Waarom was Jezus naar planeet aarde gekomen?
Verklaring: In het Oude Testament waren de aliëns eerder op aarde geweest, en wel om het volk Israël te redden uit Egypte. Ze hadden Israël 10 geboden en andere wetten meegegeven, wat lange tijd goed heeft gewerkt. Echter honderden jaren later bleken de wetten te extreem geworden te zijn: Ze werden misbruikt door schriftgeleerden. De tijdslijn moest veranderd worden, en daarom is Jezus er tussen gekomen. En niet alleen dat, hij heeft ook het balans tussen goed en kwaad hersteld op een of andere onverklaarbare manier.

Is het niet interessant dat het zo verklaard kan worden? Is het nu niet veel aannemelijker dat de bijbel geen sprookjesboek is, omdat er gewoon ufo's en allerhande in de huidige tijd verklaarbare zaken in voorkomen? Dit is natuurlijk niet de essentie van het verhaal, dat weet ik. Er zit een diepere boodschap achter, die het leven van mensen kan verbeteren. Maar ik bedoel: Het is toch superinteressant dat alle puzzelstukjes op zijn plaats vallen?
Ik wil er best van uitgaan dat buitenaardse wezens de bron zijn van het oude geloof, maar niet in de gedacht die jij predikt. De boeken van mozes zijn geschreven tijdens babaloynse gevangenschap en vertonen vele verhalen die in de oudere pre-babaloynise beschaving namelijk de Sumeriese voorkomen. Een beschaving met een zeer levendige godsdienst vol van Goede en Slechte goden, Slechte Goden die de mensen misbruiken voor arbeid en plezier.
het is en kwestie van lezen wat je wilt lezen.

edit:
Sorry voor het slechte schrijven maar ach tik tak tik tak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Mastermind, tuurlijk is je verhaal mogelijk, maar het kan ook totaal anders zijn. We weten het gewoonweg niet. Heel leuk dat je een theorie post, maar ik denk dat er weinig over te discussieren valt.

Mijn tegen argument? De bijbel is grotendeels een leuk sprookje! (kom maar met een tegen argument.

Ik denk dat je beter deze discussie kan voeren op ufoplaza!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Mastermind schreef op 23 december 2003 @ 13:23:
Dat is niet waar Christiaan, ik reageer altijd. Maar mijn reacties schijnen dan genegeerd te worden op een of andere manier.
Wat kan iemand nou met wat jij schrijft? Wat kan jij nou met de uitleg die een of andere gelovige aan de tekst zou geven? Zou jij dan ook niet je schouders ophalen en denken 'ach, laat hem maar'. Ik bedoel het echt niet flauw, maar je kunt met dit soort topics zo weinig aanvangen. Er is gewoon geen discussie over mogelijk. Je kunt het er hoogstens mee eens of oneens zijn.
Ik vind het zeker wel geloofwaardiger dan het originele verhaal, omdat dit dichterbij de huidige generatie staat. Met de huidige technieken en alles wat er te komen staat maakt het een stuk geloofwaardiger dan de standaard gereformeerde dogma.
Wie zegt dat buitenaardse wezens zich bedienen van Star Trek achtige technieken. Je impliceert in je post methoden als 'beamen' en hoezo staat dat dichter bij onze generatie? Omdat het op TV verschijnt? Ik geloof nog niet dat men a) buitenaards wezen heeft ontdekt en b) die wezens transporters heeft zien gebruiken. Je maakt, overigens net als iedere gelovige, een groot aantal aannamen bij je interpretatie van deze tekst. Wellicht kloppen ze, maar er is geen manier om dat te achterhalen behalve door het te geloven.
Als het verder geen vervolg zou hebben zou ik inderdaad zeggen: Leuke theorie, maar het is wel zeker belangrijk om te weten dat Jezus mogelijk met een sterrenschip terugkomt. Ik vind deze verklaring van mij zeer duidelijk en ik vind dat deze optie zeker serieus genomen mag worden.
Niet meer of minder serieus dan de christelijke interpretatie. Bovendien is die interpretatie juist zo belangrijk niet om wat er gebeurt maar om wat het betekent. Jouw interpretatie geeft dan wel aan waarom het zo gegaan is en hoe, maar niet waarom. De christelijke interpretatie geeft juist een diepe belangrijke spirituele mening mee aan het hele verhaal - zoals het ook bedoeld zou moeten zijn door God.
Ik wens dan ook per punt tegenargumenten te hebben, en ook dat de tegenargumenten over het geheel kloppen. Dan wil ik zeker mijn mening bijschaven.
Wat voor tegenargumenten moet ik dan geven? Dat ik het er niet mee eens ben? Een argument is bedoeld om je mening of visie kracht bij te zetten. Jij geeft geen argumenten, je geeft alleen maar een visie. Rutger Extreme merkt dan ook al bij sommige van je punten 'tja' op, en dat is niet meer of minder dan ik kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10358

Het is leuk verzonnen. Maar zo kun je ook zeggen dat veel sprookjes echt gebeurd zijn, maar dat het alliens waren.

Repelsteeltje maakte goud van stro, hij zal wel een allien zijn geweest die de protonen, neutronen en elektronen van stro zo rangschikte dat het goud werd.

Doornroosje ligt eeuwenlang te slapen, alliens zullen haar wel in stasis hebben gebracht.

Arthur C. Clarke zou ooit eens:
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
offtopic:
Was dat niet iemand zijn signature?

Maar dat wil niet zeggen dat alle verhalen waarin magische dingen gebeuren, echt gebeurd zijn omdat die magie ook technologisch is te verklaren.

Voor de bijbel zijn twee verklaringen. Het is niet letterlijk gebeurd en het is wel letterlijk gebeurd. Ik vind niet letterlijk veel en veel waarschijnlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 23:49
Anoniem: 10358 schreef op 23 december 2003 @ 13:44:
Doornroosje ligt eeuwenlang te slapen, alliens zullen haar wel in stasis hebben gebracht.
Het sprookje van Doornroosje maakt geen claims m.b.t. de realiteit, de bijbel an sich wel.

Mastermind: Alhoewel ik me in sommige standpunten kan vinden van je, ik zou je toch beperken tot de wat serieuzere UFO topics. Ancient astronauts is wel leuk en al dat, maar wat duidelijk is, is dat zoiets nooit een eenduidig sterk bewijs zal opleveren.

[ Voor 32% gewijzigd door Sovereign op 23-12-2003 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Ik wil in dit topic een serieuse discussie houden waarom het kerstverhaal uit de bijbel in feite een gebeurtenis met buitenaardse invloeden is. Ik geef onderstaand een aantal punten waarom ik dat denk.
Je geeft geen enkele reden waarom de engelen als 'buitenaards' bestempelen een betere verklaring is dan de engelen, zoals gebruikelijk, als bovennatuurlijk beschouwen. Verder is je stelling dat we de Bijbel letterlijker moeten nemen gebaseerd op jouw conclusie dat er buitenaardse wezens bestaan, terwijl je vervolgens voor die conclusie weer als argument aanvoert dat er in de Bijbel naar buitenaardse wezens verwezen wordt. Een goed voorbeeld van een cirkelredenering dus.

Je hebt het Bijbelverhaal niet geinterpreteerd, je hebt het herschreven door 'engel' door 'buitenaards wezen' te vervangen, 'ster' door ruimteschip en 'verschijnen' door 'beamen'. Daar wordt het echt niet beter van. Er is bewijsmateriaal voor aliens noch engelen. Dat jij aliens geloofwaardiger vind, verantwoord dit topic niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Confusion op 23-12-2003 14:03 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.