Toon posts:

Booten met andere MP 2600+ Barton onmogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb nieuw systeempje in elkaar gebouwd:
MSI K7N2-L Delta (Nforce2 Ultra 400)
2X 256 Pc3200 @ dualchannel (cas 2.5)
XP2600+ barton (1917 mhz)
Coolermaster Aero 7+

Ik weet dat er gelockte 2600+ op de markt zijn (geloof van na week 40)

Maar in mijn bios kan ik me Multiplier gewoon instellen.
Nu wilde ik hem instellen op 11/10.5 en dan FSB 200 zodat hij op 2100/2200 mhz draait (niet al te zware OC')

Mijn instellingen staan allemaal 100% goed (5X checked), maar als ik me MP verander boot hij niet meer.
Ff stroom eraf, er weer op --> laat hij hem op default waarden.
Dan kan ik weer in me bios kijken (waar de OC' waarden nog ingesteld zijn) ..geeft hij nog steeds 1917 mhz aan...maar kijk ik dan naar de MP staat die toch op 10.5 :S

Zelfde met FSB 200

11X200 = 2300 volgens mijn mobo :S

Dus me MP staat altijd vast op 11.5

Heb ik nou een gelockte barton? ("Schaam mode on" heb de processor niet eerst nader bekenen voordat ik hem heb geplaatst, en geen zin koeling eraf te slopen :S)

Ik kan hem trouwens wel stabiel laten lopen op FSB 190 (2174 mhz) En dan CPU:DDR = 1:1 (Dus me gehegen op 380 ipv 400 DDR)
Alleen jammer dat me koeler dan op veel RPM moet, @ normale RMP wordt hij, half stressed (moet nog proggie downloaden voor Full stressed), volgens PCalert 55 graden, volgens bios 61 :O, @ Max RMP houdt hij het bij 49 graden, 54 bios)

Mogen die bartons zo warm worden? :O

Hmmz, betere airflow zal iig wel helpen (heb no maar 1 casefan :S ga er zo extra halen)

En mss moet ik toch maar Artic silver pasta gaan halen?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:46

FastBunny

Give it the Works !

Ze mogen tot 90 graden worden volgens de specificaties, je zit daar nog ruim onder ;). Heb in de zomerperiode een AMD 1GHz thunderbird @ 70 graden gehad.. Kamerkast op zolder in de zomer dus.. en die was nog steeds prima stabiel @ full stressed koetje :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Dat je in de bios de multiplier kan veranderen wil niet zeggen dat de processor niet gelockt is. Ik kan in de bios ook veranderen wat ik wil, maar opstarten doet ie dan niet meer... Je hebt dus waarschijnlijk idd een gelockte Barton...helaas :'(

public void ik()

Verwijderd

Hij is gelocked idd..

Verwijderd

Topicstarter
hmmz helaas :(

Achja heb toch earo 7+...ga em dan maar ff perfect afwerken en goede pasta eronder doen..laat ik em met Vcore 1.750 @ 11.5X200 = 2300 mhz lopen :D

Vond et alleen zo leuk om Xp3200+ in beeld @ wondows te krijgen @ 2200 mhz ;)

Verwijderd

Topicstarter
Welk programma kan ik het best gebruiken om me stressed temp te weten?

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Er zijn verschillende programma's zoals speedfan, motherbord monitor 5 of het programma van je moederbord fabrikant. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door pisart op 23-12-2003 19:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
LoL, bedoel niet af te lezen (daar heb ik 2k3 programmas voor)

Bedoel proggies die het maximale uit je processor halen waardoor je 100% stressed temps hebt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 21:08:
LoL, bedoel niet af te lezen (daar heb ik 2k3 programmas voor)

Bedoel proggies die het maximale uit je processor halen waardoor je 100% stressed temps hebt.
-CPU-burn
-Prime95

:)

Verwijderd

Topicstarter
Net @ std instellingen extra casefan ingebouwd :D
Heb er CPU-burn 5 min over laten lopen en de temp bleef onder de 36 @ PCalert :D:D

Hmmz, scheelt echt zo tering veel een betere airflow (hij is nu nog verre van optimaal)

Maargoed, hoeveel graden mag me Nforce2 max worden (systeem)?

Hoelang moet ik de CPU-burn laten lopen wil ik een realisitsch beeld krijgen van me stressed temps? :D

Verwijderd

Topicstarter
Jeuj :D

Heb em nog op FSB 190 stabiel als een tiet lopen :D

2176 mhz :D

Geheugen loopt synchroom (dus 2X 190 = 380 ipv 400)

3dmarkscore 2000 punten voouit gegaan (2001se ;))

Heb er nu 3! uur CPU-burn op de uiterste stand op zitten,
en me temperatuur van Pcalert is maximaal 46 graden geworden...
Me MB is ook max 34 graden geweest.

@ sisoft04 standard is me temp max 51 graden geweest :D, MB 34 max.

ik = blij dat de temps ondanks van 1917 naar 2176mhz niet veel zijn gestegen.

De temp van mijn CPU is binnen 3 min weer naar de 39 graden gezakt in sisoft2004 , en me MB naar de 28.
In Pcalert (bijgeleverd bij me mobo) ligt de temp van me CPU nog 5 graden lager :D

En me Aero 7+ draait pas op halve toeren (low noise :D)

Allemaal thnx to 1 casefan voor de airflow :D:D

Mhhz, jmmr dat hij niet meer boot @ std vcore @ 200 FSB..

Xtra Vcore = xtra temps :(

Iemand ervaring met XP2600+ locked @ 200FSB = 2300mhz?
Welke Vcore?

Edit:
Hahah @ counterstrike wordt me CPU 52 graden @ Sisoft...lol 1 graad WARMER als bij CPU-burn :D

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 16:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

Hij loopt stabiel (nu al een uur, ben 3 uur aan testen) met CPU-burn @ sisoft 54 temp) op FSB 195...

11,5 X 195 = 2243 mhz...

Dit ZONDER Vcore te verhogen.

Die xtra 5 mhz FSB (IK MOET EN ZAL DE 200 HALEN) moet daar de Vcore voor worden verhoogd? :( (toen ik heb eergisteren op 200 zz, bootte hij niet meer :()

54 Graden @ max stressed (zelfde temp als wanneer ik counterstikre speel) is redelijk netjes toch?

Heb nog de std koelpasta die bij de Aero 7+ zat, en me airflow is nog niet helemaal ideaal.

Overigens geeft PCalert4 49 graden aan.

Volgens de site van MSI zijn de sensors op mijn K7N2-L bordje niet precies, en geven ze een paar graden TEVEEL aan. Is dit dan rechtgetrokken bij PCalert (= msi programma)?

De stap van 166 naar 190 heeft me maar een paar graden gekost (en JA ik heb et in kleine stapjes gedaan ;)), maar de stap van FSB 190 naar 195 kost me dus 3 graden.

Als ik me Vcore iets verhoog zodat ik 200 kan halen, wordt me temp dan niet errug hoog? :'(

Hmmz, anders moet ik het toerental van me Aero 7+ maar verhogen :'((krijg dan wel meer lawaai :'(:'()

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:25

Epsilon

1 woord : proberen

Verwijderd

alks je de vcore met 0.1 verhoogt ofzo dan merk je niet zo heel erg veel, iig niet met en T-bred A, hoe het is met een barton zou ik niet precies weten maar het zal hooguit een graadje of 3 a 5 zijn denk.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:56
Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 20:10:
alks je de vcore met 0.1 verhoogt ofzo dan merk je niet zo heel erg veel, iig niet met en T-bred A, hoe het is met een barton zou ik niet precies weten maar het zal hooguit een graadje of 3 a 5 zijn denk.
verhouding vcore en temp is kwadratisch, verschil in temp is GROOT

Verwijderd

Wees blij dat je al zo hoog komt
Ik kom met me :
Amd Tbred A 2000+
512MB PC2700 Apacer (samsung sjips)
Asus A7N8X Non deluxe Rev2.0 net tot een mem van 178(x2) en een fsb van 138 ofzo :s

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, thnx allemaal :)

Laat em nu weekje ofso op FSB 195 draaien.
Ik game redelijk veel, en als hij na een week nog rete stabiel is wil ik wel eens kijken of ik verder ga =)

Dan ga ik een kijken of hij stabiel is op FSB 196,7,8,9 ofso =)

Weet ik ook gelijk waar de max licht @ max Vcore :D

Moet me cheap ass casefan @ zijraampje toch nog vervangen door een coolermaster...me thermaltake koeler nog op me GF4 Ti4200, me koelpasta nog vervangen door arctic silver V & Me koeler nog goed afwerken (die is brak nu)

Als dit alles me nog 5 graden scheelt durf ik het wel aan om de Vcore iets te verhogen...

Hmmz, nu eerst weekje genieten van deze snelheid ben der al blij zat mee aangezien ik een locked XP2600+ heb :D

Edit:
Gehegen trekt trouwens alles makkelijk, is PC3200 Cas2.5

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 22:09 ]

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:28

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 22:06:
Hmmz, thnx allemaal :)

Laat em nu weekje ofso op FSB 195 draaien.
Ik game redelijk veel, en als hij na een week nog rete stabiel is wil ik wel eens kijken of ik verder ga =)

Dan ga ik een kijken of hij stabiel is op FSB 196,7,8,9 ofso =)

Weet ik ook gelijk waar de max licht @ max Vcore :D

Moet me cheap ass casefan @ zijraampje toch nog vervangen door een coolermaster...me thermaltake koeler nog op me GF4 Ti4200, me koelpasta nog vervangen door arctic silver V & Me koeler nog goed afwerken (die is brak nu)

Als dit alles me nog 5 graden scheelt durf ik het wel aan om de Vcore iets te verhogen...

Hmmz, nu eerst weekje genieten van deze snelheid ben der al blij zat mee aangezien ik een locked XP2600+ heb :D

Edit:
Gehegen trekt trouwens alles makkelijk, is PC3200 Cas2.5
Gamen zegt helemaal niets over de stabiliteit.

Prime95 is je stabiliteitsmaat. Draai die maar eens een paar uurtjes :)

Verwijderd

Topicstarter
Is 3 uur CPU-burn niet voldoende? =)

Na 3 uur was de max temp 54 graden (49 graden @PCalert)

Nu is de temp na half uurtje inetten 39 graden (34 @ PCalert)

Verwijderd

Topicstarter
Jeuj :D

Heb heeft 16 uur en 55 minuten de torture test van Prime95 gedraait ZONDER error or warning, en hij draait nog stabiel :D
Max temp gemeten is 61 graden (56 met pc alert)
Gemiddelde van 56/57 :D

En me koeler draait nog niet op max :D

Temp gelijk weer gedaald binnen 2 minuten naar 41, de systeem temp van 37 naar 32

Hmmz eerst de airflow nog iets verbeteren...

Heblpt die arctic silver V nou ook zo goed?
En et polijsten van je koelblok?

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0VgAGA2kb9LxkptUzaFhwy1xnfMdmaBvNwNtyG99zmV7dvAz5kYo*GoxncQvxNqcqjPqHqnZYtCiNgUpUI8mE2hNHPEykMpfL8XQlkB7ta!4mHPGU9ObrzDDU91cboKuE/proc%20OC.JPG?dc=4675452886230877841

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0UgAGA3caT2oEFE0Q5pvvbxTvsJ1EHygbqRd*Z4TsGZI1zNp4*brhELaJQbwc7Wot4ANZ6yyxBNW1lWX6nrbFM8iASsrdABXOIOo9PRYJoB6SsuAg*68iuudttoK!TpNB/tijd0.JPG?dc=4675452886234706724

Dit is me aiflow =)

Die cheap ass is de intake (weinig lucht), zat gratis bij de kast
Die coolermaster ben ik vrij tevreden over...behoorlijke luchtverschuiving (outtake), minder lawaai als die cheapass en mooier ledlight :D

Nu wil ik me cheapass gaan vervangen door een goede (denk weer coolermaster) en mischien me cheap ass voorin de kast als intake gebruiken (of bovenin de kast als outtake, maar dan moet ik me kast gaan modden :()

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

Iemand antwoord op vragen?
Pagina: 1