Toon posts:

geen internet

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hejj

ik heb hier een router aangesloten sinds vandaag maar ik heb geen idee hoe ik nou verbinding moet krijgen op internet...
heb mijn modem aangesloten op de router en de router verbonden met de computer. Ze zien elkaar wel enzo maar hoe moet ik dan die verbinding krijgen met internet?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

boekje lezen ?

anders even de faq lezen

[ Voor 95% gewijzigd door Fish op 23-12-2003 12:04 ]

Iperf

Verwijderd

tip: gebruik de faq en search, wellicht staan daar erg nuttige tips in (weet ik wel zeker).

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb dat boekje vaak doorgelzen maar staat niks over internet verbinding in.
hoe mnoet je dat normaal gesproken doen dan? want op het FAQ wordt het me ook niet duidelijk.
Heb een Adsl van mxstream

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
even bij de routerfabrikant kijken, wat voor merk het ook mag zijn.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 17:38
Naar je modem toesurfen. Is normaal 10.0.0.138. Daar je gegevens invoeren die je gekregen hebt, en je bent online als het goed is. Dit is trouwens al veel vaker langsgekomen...
En dit staat als het goed is ook in de info die je gekregen hebt van je provider.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zucht .........

-----> http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/2#2 <-------

FAQ Internet & Telefonie

[ Voor 54% gewijzigd door Fish op 23-12-2003 12:13 ]

Iperf

Verwijderd

MADG0BLIN schreef op 23 december 2003 @ 12:09:
Naar je modem toesurfen. Is normaal 10.0.0.138. Daar je gegevens invoeren die je gekregen hebt, en je bent online als het goed is. Dit is trouwens al veel vaker langsgekomen...
En dit staat als het goed is ook in de info die je gekregen hebt van je provider.
Nee dat lieg je, het kan dat ip adres zijn, ligt aan de router.

Als je om te beginnen eerst op de computer een nieuw ipaders verkrijgt
Win9x/ME:
start->uitvoeren->winipcfg
eerst "alle vrijgeven" en daarna "alle vernieuwen"

WinNT/2k/XP:
start->uitvoeren->cmd
ipconfig /release *
ipconfig /renew *
ipconfig /all
Zoek dan het ip adres van je netwerkkaart op, dit zal waarschijnlijk in een van deze ranges liggen:
192.168.x.x
10.x.x.x

Stel het ipadres is 192.168.0.3 en je ziet je Gateway ingesteld staan op 192.168.0.1 dan ga je met internet explorer naar http://192.168.0.1 , er zal mischien een wachtwoord gevraagd worden, probeer eens 1234 als wachtwoord, username is admin.
Als je dan in de router zit moet je even je gegevens in de setupwizard invoeren en je hebt internet.

Ook is het makkelijk als je vermeld welke router je hebt en watvoor internetmodem+isp (internet service provider), want router a is niet het zelfde als router b.
Ook voor de grap, als het een Sweex (of ander goedkoop merk) router is dan geef ik je een schop :P

De betere merken routers leveren geen problemen(zover ik weet):
- Cisco Systems
- Sitecom
- Drayteck
- Er zijn er meer, maar zo'n netwerkfiguur ben ik niet :+

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2003 12:22 . Reden: merk/type router ]

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
netgear is ook een goed merk :+

Verwijderd

Topicstarter
noiu ik ben een leek op dit gebied dus hopelijk vind je het niet erg als ik zeg dat het een medion is ;)
kijk als je nou praat over professionele digitale camera's ofzo..ja dan kan ik wel mee praten :D

maar ik zit te kijken bij die instellingen van die router:
door het adres 192.168.0.100 in te typen

ik neem aan dat ik voor internet bij WAN verbinding activeren moet zijn?
alleenwelke moet ik kiezen?

Dynamisch
statische IP
PPPoE
PPTP
??

Bij de laatste 2 kan ik alleen maar gegevens in vullen.
want ik neem aan dat ik op 1 of andere manier moet inbellen toch via mijn modem?

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Deze [rml][ Aldi] Medion Router[/rml] ?
Waarschijnlijk heb je veel aan [rml]AkaXakA in "[ Aldi] Medion Router"[/rml]. Daar staat zelfs een screenshotje ;)

[ Voor 52% gewijzigd door KorZijl op 23-12-2003 13:18 . Reden: Pointertje toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt ik neem aan dat het dezelfde is.
Why? ik wil eigenlijk gewoon de internet hier verdelen verder niet echt veel meer..
misschien wat kleine bestanden uitwisselen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 13:02:
ja klopt ik neem aan dat het dezelfde is.
Why? ik wil eigenlijk gewoon de internet hier verdelen verder niet echt veel meer..
misschien wat kleine bestanden uitwisselen.
Beiden staat keurig uitgelegt in de FAQs en verder kun je nog een hoop vinden door de search te gebruiken. Verder zijn je antwoorden toch gegeven?

-->
http://aek.gameover.com/c...-instellingen-wlanrou.gif

en bij DHCP moet je de server aan zetten, moet als het goed is al aan staan.
(je pc instellingen/netwerk/verbiding TCP/IP alles op automatisch, wijst voor zich en staat meestal standaard al goed)

Verwijderd

MXstream == ADSL van KPN == [rml]AkaXakA in "[ Aldi] Medion Router"[/rml] :)

Neem dat, zoek eventeel een algemene verbindings-FAQ van KPN waarin uitgelegd wordt welke protocollen er gebruikt worden, etc. :)

Succes :Y)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.