UTP STP waar koop ik een goede Gbit kabel

Pagina: 1
Acties:

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 16:21

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
hoi zoek een goede kabbel voor gbit net werk

heb mijn net werk ge upgradet naar gbit, 2x pc en gbit switch kreeg toen problemen met mijn cat 5 kabel tussen server en switch +/- 25m wat te verwachten was dus gisteren nieuwe cat5e gbit kabel gehaald die werkt ook niet :'(

nu blijft hij in plaats van 5 sec. 30sec. op gbit werken en schakelt dan terug naar 100mbit werkt dus ook niet :/

alleen is het een K** klus om die kabel te treken en heb geen zin om dat hier naa nog een keer te doen want hij gaat door een hele krappe kruipruimte met veel spinnenweb en zo.

weet iemand waar ik hier in de buurt goede cat6 kabbel kan kopen omgeving leiden - denhaag

bij voor baat dank en alvast een prettige kerst en uiteinde

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Verwijderd

Je moet cat-6 hebben voor gbit netwerk ;-)

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:39

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 11:54:
Je moet cat-6 hebben voor gbit netwerk ;-)
cat5e zou ook moeten gaan imho

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

player-x schreef op 23 december 2003 @ 11:53:
hoi zoek een goede kabbel voor gbit net werk

heb mijn net werk ge upgradet naar gbit, 2x pc en gbit switch kreeg toen problemen met mijn cat 5 kabel tussen server en switch +/- 25m wat te verwachten was dus gisteren nieuwe cat5e gbit kabel gehaald die werkt ook niet :'(

nu blijft hij in plaats van 5 sec. 30sec. op gbit werken en schakelt dan terug naar 100mbit werkt dus ook niet :/

alleen is het een K** klus om die kabel te treken en heb geen zin om dat hier naa nog een keer te doen want hij gaat door een hele krappe kruipruimte met veel spinnenweb en zo.

weet iemand waar ik hier in de buurt goede cat6 kabbel kan kopen omgeving leiden - denhaag

bij voor baat dank en alvast een prettige kerst en uiteinde
Ik gebruik hier Cat6 UTP, die heb ik besteld bij het bedrijf dat ook de Cisco-switches geleverd heeft. Maar die levert niet aan particulieren volgens mij. In theorie zou Cat5e inderdaad ook moeten werken.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zelf de kabels geknepen ? heb je op de aderparen gelet ?

Iperf

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
heb alles goed gedaan stekkers al een keer vervangen werkt gewooon niet
gebruik al tijden dit schema http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/3#3

en tusen switch en werk pc heb ik geen probleem met mijn cat5 +/- 7m

alles zit gewoon goed

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

CAT5e is de juiste kabel voor de momenteel beschikbare vorm van gigabit-ethernet, waarbij alle 4 de ader-paren worden gebruikt. CAT6 of CAT7 werkt net zo goed, maar is eigenlijk overkill.

Feitelijk is de huidige versie van gigabit-ethernet een tijdelijke oplossing, in afwachting van gigabit-ethernet, waarbij maar 2 ader-paren worden gebruikt (zoals bij 10Base-T en 100Base-TX), die nog niet is uitgekristalliseerd. CAT6 of CAT7 is de bekabeling die daarvoor nodig is.
Alleen is het de vraag of de "echte" versie van gigabit-ethernet ooit nog de markt zal bereiken, gezien de brede verspreiding van de tussenvorm, en de ontwikkelingen aangaande 10-gigabit-ethernet.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
maar weet iemand een bedrijf die het verkoopt kan me niet scheelen wat voor een kabel het is en hoe duur als hij maar werkt en ik het niet op nieuw hoef te trekken ;)

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 20:09
gigabit over een cat5e werkt prima, en zou zeker geen probleem moeten zijn.
Ik denk eerder dat je het moet zoeken in de switch dan wel de nic.

Ander probleem is mogelijk dat er veel storing van buitenaf langs je utp kabeltje lopen die het signaal verstoren. Je hebt je kabeltje toevoelig niet lang een paar transformators liggen of zo.

Verder kan je niet de nic en switch niet op GBit forceren en dan kijken op er inderdaad veel errors optreden.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als je in Leiden kabels moet hebben dan MOET je bij KOK-onderdelen op de Nieuwe beestenmarkt zijn. (Heel misschien heeft 'De Groot' op de Hogewoerd of v/d Klauw op de Nieuwerijn ook wel wat.)

Als KOK het niet heeft..... :)
Ze hebben een beperkte site op http://www.kokonderdelen.com maar de winkel heeft 1000x meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Coen Rosdorff op 24-12-2003 01:53 ]

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-08 20:38

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb hier een cat5 kabel waar opgedrukt staat: verified for gigabit ethernet

Gewoon een stuk kabel van 20m wat ik al eens bij 1to0 heb besteld...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Pagina: 1