[SonyEricsson T230] games en ringtones uploaden mbv datakabe

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Ik ben al een avond zoet geweest met proberen en zoeken op het intert/GoT/Fok en Google maar ik kan nog steeds niet achterhalen of het mogelijk is om eigen gemaakte Java games en ringtones te uploaden vanaf mijn PC maar een SonyEricsson T230 met behulp van een datakabel.
Mij lukt het in ieder geval niet.

Ik heb deze vraag even los gesteld omdat veel mensen toch wel geintresseerd zijn in dit soort zaken maar als het niet mogelijk is dan blijft alleen de mogelijkheid van dure ringtones en games kopen voor big-$$$ over.

De 'officiele' software lijkt deze functionaliteit niet aan te bieden, terwijl de duurdere/oudere modellen het wel gewoon kunnen.
Third-party software ondersteunt het ook niet of herkent het toestel niet. (Is het soms een model dat alleen in Europa op de markt is uitgebracht?)

Het kan natuurlijk zijn dat het toestel nog te nieuw is, maar ik vrees dat het niet mogelijk is om java games en ringtones te uploaden met een datakabel.
De enige opties die dan nog open blijven zijn het via WAP te doen (en dik te moeten betalen voor een WAP verbinding) of ze tegen achterlijke prijzen te kopen.
Maar dit is natuurlijk precies wat T-Mobile voor ogen heeft met dit toestel. :(

Heeft iemand al een werkende oplossing gevonden?

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58110

_bas_ schreef op 23 december 2003 @ 11:52:
Ik ben al een avond zoet geweest met proberen en zoeken op het intert/GoT/Fok en Google maar ik kan nog steeds niet achterhalen of het mogelijk is om eigen gemaakte Java games en ringtones te uploaden vanaf mijn PC maar een SonyEricsson T230 met behulp van een datakabel.
Mij lukt het in ieder geval niet.

Ik heb deze vraag even los gesteld omdat veel mensen toch wel geintresseerd zijn in dit soort zaken maar als het niet mogelijk is dan blijft alleen de mogelijkheid van dure ringtones en games kopen voor big-$$$ over.

De 'officiele' software lijkt deze functionaliteit niet aan te bieden, terwijl de duurdere/oudere modellen het wel gewoon kunnen.
Third-party software ondersteunt het ook niet of herkent het toestel niet. (Is het soms een model dat alleen in Europa op de markt is uitgebracht?)

Het kan natuurlijk zijn dat het toestel nog te nieuw is, maar ik vrees dat het niet mogelijk is om java games en ringtones te uploaden met een datakabel.
De enige opties die dan nog open blijven zijn het via WAP te doen (en dik te moeten betalen voor een WAP verbinding) of ze tegen achterlijke prijzen te kopen.
Maar dit is natuurlijk precies wat T-Mobile voor ogen heeft met dit toestel. :(

Heeft iemand al een werkende oplossing gevonden?
toon volledige bericht
Ten eerste, je had deze vraag gewoon kunnen stellen in het T230 topic aangezien je vraag daarmee te maken heeft ;)

Met de officiele software kan het niet. Ook niet op alle andere SE's (mijn t68i kan het in ieder geval niet). Het enige wat mogelijk is, is met zo'n Sony Ericsson programma zelf afbeeldingen te maken en die naar je tel. te sturen.

Heeft de T230 infra-rood? Dan moet je een infra-rood moduletje halen voor je pc en dan is het wel mogelijk :) En anders is het alleen mogelijk via WAP ja.

Suc6 ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
ik heb nog wat lopen spitten :

Aan Datakabels heb je klaarblijkelijk niets behalve te telefoonboek synchroniseren. Enkel de IrDa of Bluetooth module is nuttig voor meer functionaliteit.
Je moet het programma Sendfile (www.christersson.org) en de Mobile Phone Monitor (van ericsson zelf) gebruiken wil je meer dingen kunnen uploaden naar een telefoon van Ericsson.

Aangezien ik nergens de bleutooth of irda module kan vinden, moet ik de antwoorden verder nog schuldig blijven. :)

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
volgens mij ondersteunt ie sowieso geen java.. alleen mophun (ik weet niet precies wat dat is, maar volgens mij niet 100% hetzelfde als java).

Ik blijf dit topic nog ff volgen, want ik wil ook wel graag weten hoe je met een datakabel spul kunt kopieren. Ik dacht zelf eigenlijk dat er nog zo weinig support voor was omdat de telefoon nog redelijk nieuw is. Misschien dat er binnekort wel meer 3th party datakabels+software op de markt komen die deze telefoon wel volledig ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
Je hebt gelijk dat hij alleen Mophun games aan kan. Het is een soort gestripte java met een soort DirectX-achtige api erbij, waardoor het toch heel geschikt is om (enkel en alleen) games ervoor te maken.

Na wat zoekwerk kwam ik uit bij Float Mobile Agent. (http://fma.xinium.com/).
Dit stukje software zou wel heel veel meer mogelijk maken dan de standaard crap van Ericsson.

Helaas werkte hij niet met mijn el-cheapo RS232 datacable (de enige die er nog was bij de Mediamarkt). Maar ik ga na het weekend eens op zoek naar de USB kabel.
Als ik dan wat meer weet, dan zal ik het hier wel weer posten.

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
Ik heb de originele seriele kabel van SonyEricsson gekocht (DCS-11) en mbv Float's Mobile Agent (aka FMA) (http://fma.xinium.com/index2.htm) aan de praat gekregen.

Ik heb dus :
-een T230
-een SE DCS-11 seriele kabel
-FMA versie 0.09.13
-De seriele snelheid staat op 115200 baud en de rest op standaard in het apparaatbeheer van windows.
-In FMA staat de snelheid op 9600 baud.
-In FMA staat de RTS op enabled
-In FMA staat de DTS op disabled

De nieuwste versie van FMA werkte niet.
Versie 0.09.13 werkt wel zonder problemen (met uploaden van files althans).
Games (mophun; met de extensie mpn) kan je gewoon uploaden en mid-files werken ook zonder problemen.

Senile! Senile Oekaki

Pagina: 1