Toon posts:

Sweex USB mini webcam, Ervaring?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik zag deze webcam in de winkel:
Afbeeldingslocatie: http://www.sweexeurope.com/media/prodimages/JA000030_pro_a.gif
Sweex USB mini webcam - Prijs ~€ 15,-

Hij is ong 1,5 x 1,5 cm groot maar er zit wel een kort kabeltje aan.

Dit zijn de specificaties:
Support CIF Sensor
USB 1.1 Interface
Multi Video, Output, RGB en I420
Multi Output grootte 160x 120; 176 x 144; 320x 240; 352 x 288
25 frames per seconde
Kleine formaat lens CMOS 1/7”
Focus instelbaar van 10 cm tot oneindig
Compatible met Win 98se / Win ME / Win 2K / Win XP
Nu vraag ik me af, is dit nu een prut ding ? of is het een simpele webcam die voor een gebruiker die het niet vaak gebruikt best leuk is?

Ook vraag ik me af of ik zomaar de USB kabel kan verlengen via een USB verleng kabel? Tot hoever kan dit? Ik dacht iets van 6 meter of meer?

Alvast bedank...

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

USB kabel kan je verlengen tot ongeveer 5 meter. Wat je kan verwachten is een simpel cameraatje die het niet geweldig doet in het donker, en veel gekleurde ruis heeft (groene en rode pixels/streepjes door het beeld).

Goed genoeg om af en toe met Messenger te gebruiken ofzo ...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Koop dit niet!!, het is troep, net gekocht, je ziet 1 grote waas en dat moet ik dan voorstellen.. echt waardelooos.. alle opties geprobeerd.. morgen gaat ie weer terug..

Verwijderd

beeld is niet echt super maar je kan hem ook scherpstellen met het lensje

Verwijderd

Ik heb zo'n ding gewonnen op een lanparty, maar je moet je er echt niet veel bij voorstellen, je kunt dat ding eigenlijk alleen gebruiken voor msn oid, en ook alleen overdag, want hij heeft nogal veel lichtnodig om wat waar te kunnen nemen.
Dus ik weet niet wat je zoekt, maar als je echt een goede webcam nodig hebt, kun je beter verder zoeken.

Verwijderd

Je kunt natuurlijk op je klompen aanvoelen dat zoiets voor 15 euro nooit veel soeps kan zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 16:37:
beeld is niet echt super maar je kan hem ook scherpstellen met het lensje
hoe doe ik dat?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:50
Lensje kon je bij de lompe stand alone versie verdraaien.

Maar dat ding was een en al waas, en pas op een halve centimeter scherp (en nog best scherp ook :P)

|>

Verwijderd

Topicstarter
Simon schreef op 23 december 2003 @ 16:57:
[...]

Lensje kon je bij de lompe stand alone versie verdraaien.

Maar dat ding was een en al waas, en pas op een halve centimeter scherp (en nog best scherp ook :P)
jah maar ik heb de bovenstaande he ... Als ik in de lens kijk zie ik wel een rondje met inkepingen... ik neem niet aan dat ik daarin moet gaan prutsen en het proberen te draaie :P ik ga morgen wel terug .. brr :D
Pagina: 1