[Promise ATA100 kaartje] Win2k install lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik ben bezig met het configureren van m'n nieuwe servertje, een Compaq Deskpro EP (p3-500). Omdat er 2 80gb hdd's in komen en deze naar mijn idee niet volledig herkend zouden worden heb ik er een Promise ATA100TX2 controllertje in gezet. So far so good, bij het opstarten wordt de controller gevonden, evenals de 2 schijven. Bij de install van win2k (server) druk ik op F6 om drivers voor het kaartje te laden, waarna ik dat ook kan doen. Floppy met drivers erin, juiste driver selecteren etc. Hij heeft ook aan dat ie drivers gaat laden voor het Promise kaartje, ik kan nog een additional driver toevoegen of op enter drukken om verder te gaan. Ik druk op enter, setup laadt nog wat drivers en wil gaan installeren...

Verder dan dat kom ik niet, omdat de setup geen harddisks kan vinden. Enige optie is rebooten en van voor af aan opnieuw beginnen. Dat schiet dus niet op...

Ik heb zeker weten de juiste drivers, vers gedownload van de site van Promise, daar kan het niet aan liggen... Verder geeft win2k setup ook geen foutmeldingen.

Searchen hier op GoT leverde niet echt relevante resultaten op helaas, dus vandaar dit topic...

Iemand enig idee waar de oorzaak kan liggen?

Thanks in advance :).

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:59
Staat in je mobo bios alles goed? Probeer eens alle IDE-apparaten òf op auto òf juist op none te zetten. Misschien is er een optie om 3D-party controllers aan te zetten, of in de bootsequence te zetten. Probeer anders gewoon de driver die bij de controller zat en later in W2K up te daten

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Andere IDE device's los koppelen die je niet nodig hebt bij de installatie, wil ook nog wel eens helpen

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• Timmert
  • Niet online
Hmm, volgens mij weet ik al waar de fout zit. 100% human failure :P. Ik ging er vanuit dat het een fasttrack kaartje was, maar het is gewoon een Ultra100TX2, non-raid dus 8)7.

Die drivers ga ik nu ff downloaden, dan moet t wel werken gok ik :). Toch bedankt voor jullie hulp!

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:59
Ah, ik d8 dat je dat wel had begrepen. Overigens is er een hack, waardoor je hem wel RAID kunt maken:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/628636//

• Timmert
  • Niet online
Daar ben ik van op de hoogte, maar toch bedankt voor de tip. Ik ga voorlopig gewoon met 2 losse schijven zonder raid werken :).
Pagina: 1