Toon posts:

2 printerproblemen Win2K, standaardprinter en niet printen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vooraf:
Ik heb gezocht naar deze problemen en heb bladzijde na bladzijde nagekeken tot ik het zat was dus kom niet met ga eerst zoeken, tenzij je een link geeft naar een topic waar ik iets aan heb.
Dank je. O-)

De 1e is nogal een verhaal, dus als je haast hebt, probeer dan alleen de 2e TNX :)

Ik heb hier twee problemen.

1
--------------------
Win 2K machine met een hp deskjet 710C, als ik hem inplug gaat alles bijna vanzelf
nieuwe hw gevonden, installeren, bla bla bla, herkent printer als hp 710C alles prima.
installeert zich zonder problemen, maar zodra ik één printopdracht geef (of testpagina) zegt ie: "er is een fout opgetreden bij afdrukken"
lekker duidelijk dus.
Nog even, het is niet de inkt e.d. ik ben naar HP geweest of er een update driver was, maar win2k moet het zelf al kunnen. Heb hier zelf ook nog nooit problemen mee gehad.
Ik heb op de printer gekozen een testpagina af te drukken, alles prima. (ja, stond op hp welke knopjes je tegelijk in moet drukken)
dat doet het, kabel vervangen, ook niet. in de bios gekeken voor ecp+epp gedoe, maar werkt ook niet, alle poorten geprobeerd, maar het is gewoon een standaard grote printer poort (lpt: 1)
maar dat werkt ook niet.
Weet iemand een oplossing?

2
----------------
[BIJ INFORMATIE]
Hier is iemand met een laptop, win2K.
Netwerkprinter geïnstalleerd, deskjet geïnstalleerd alles prima.
Maar de netwerkprinter moet standaard blijven.
Ok, als ze hem mee naar huis neemt, ziet de laptop alleen maar de deskjet en stelt hem dus als standaard in, lijkt me.
Maar als ik de laptop reboot met de netprinter als standaard, start ie op en is weer de 690C standaard. Ik denk dus dat ie pas verbinding maakt met de netwerkprinter als je inlogd en al eerder z'n printers controleerd.
[/BIJ INFORMATIE]

Mijn vraag, is er een opdrachtregel om de printer als standaard in te stellen?
Dan maak ik een .bat file (batchfile) met die opdrachtregel en zet hem in hklm-cur_user-mic-win-curvers-run dan start ie 'm als je inlogd.
Bij fout hersteld ie dan de deskjet en als het lukt de andere, opgelost?

Kan dit? Of heeft iemand een beter idee?

Bij reactie graag zeggen over welk probleem je het hebt, begin met 1 of 2 aub.

Verwijderd

Heb je wel Administratorrehten op het account waar je mee inlogd??
Anders kun je eens proberen om de netwerkprinter te capturen naar een LPT-poort.

Verwijderd

Reageerde BTW op probleem 2

Probleem 1:misschien LPT poort kapot??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 13:30:
Reageerde BTW op probleem 2

Probleem 1:misschien LPT poort kapot??
zou kunnen, maar dat lijkt me sterk.
want hij herkent de printer zodra je de pc opstart en installeert hem en alles gaat perfect

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 13:28:
Heb je wel Administratorrehten op het account waar je mee inlogd??
Anders kun je eens proberen om de netwerkprinter te capturen naar een LPT-poort.
ja, ik kan hem instellen als local administrator. maar ik ga er geen domain admin van maken hoor, ik ben hier maar stagiaire net/sys beheer en dan kan een medewerker hier gewoon heel het bedrijf platleggen als die wil

eigenlijk zou ik tevreden zijn met een dos commando om een printer als standaard in de stellen dat je dan ook de printer kan kiezen, misschien dat het met kix kan, maar dan weet ik niet hoe

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 31-08 11:05
1: Alles verwijderen (printer, lpt-poort)uit apparaatbeheer en losmaken. Dan reboot, weer reboot. Dan eerst printerdrivers installeren en dan pas de printer aansluiten.
Verder zitten er in printerdriverdrivers altijd tools die meer info kunnen geven over wat er precies fout gaat. (bijvoorbeeld 2-weg communicatie)

2: Vertel even welke printers er aan die laptop hangen, en hoe?

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel wat laat, maar ik zet toch maar even neer wat het probleem was.
Ik zet het maar even neer, voor wie misschien hetzelfde probleem heeft.

De scannersoftware had zijn beslag gelegd op alle lpt1-poorten.
Na het verwijderen van deze software deed de printer het weer.

Raar, want het was een hp printer en scanner. Moet toch met elkaar om kunnen gaan.
Maar dat is uiteindelijk ook gelukt.
Pagina: 1