Access >Standaard gegevens in formulier

Pagina: 1
Acties:

• knabobaR
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-05-2015
Hallo,

Ik ben met een kleine database bezig en loop tegen het volgende probleem op:

Ik wil graag in een formulier dat steeds dezelfde gegevens terugkomen.
Ik heb dus een lange klantenlijst met de daarbijhorende klantnummers, bij deze klanten worden elke dag pakketjes opgehaald. Nu wil ik dat er, als ik een nieuwe datum invoer de klanten tevoorschijn komen met hun klamtgegevens zo dat ik daarachter in kan vullen of ze een pakketje hebben, hoe zwaar die is etc. Bij een nieuwe datum (nieuwe record) moeten dus weer de klantgegevens staan zodat ik weer nieuwe gegevens in kan voeren. Daarachter moet het weer helemaal leeg zijn. Ik heb al een beetje geklood met een append query maar weet niet zo goed of dit wel moet en hoe het precies werkt.

DJ

klopt wul..

• osnatool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-10-2014

osnatool

(> '. ')>

zou je wat duidelijker kunnen zijn. Leg maar effe uit wat je nu hebt gedaan en wat er precies mis is, dan krijg je waarschijnlijk ook wel een nuttige reply :P

• knabobaR
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-05-2015
dank je jvdw ;)

Ik heb dus drie tabellen:

1 tabel met klantnaam, nummer (dit is de ingevulde)
2 tabel met klantnaam, nummer, kilos, opmerking, datum
3 met datum

2 en 3 relatie met datum

van tabel 1 is een append query gemaakt die tabel 2 invult met klantnaam en nummer.
De rest moet ingevuld worden per datum, dus bij een nieuwe datum krijg je de klantengegevens met daarachter de lege velden die je invult. Bij de volgende dag staan de gegevens van klantnaam en nummer er weer en worden de LEGE velden dan weer ingevuld. Elke dag moet wel bewaard blijven dus.

Groeten Dj

[ Voor 96% gewijzigd door knabobaR op 23-12-2003 12:21 ]

klopt wul..