Toon posts:

Messenger onder Windows 2003 server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een standaard installatie van Windows 2003 Server.

Helaas krijg ik messenger niet aan de praat.. deze komt met een foutmelding dat hij de service niet kan vinden...

Terwijl het wel moet werken want op deze laptop werkt het wel..

Gewoonsurfen over het interenet wil wel op de server, maar ik kon hier geen bericht plaatsen.. cookies? ! terwijl dat op andere forum's wel weer werkt... en cookies staan ingeschakeld...

Nu vraag ik mij af waarom he niet werkt.. ik kan gewoon surfen op die server dus waarom geen messenger.. en waarom niet posten op de gathering ?!

Bij de instellingen van de IE explorer:

- Security - Custom level - Low ingesteld ipv heigh
- Privacy - Accept All Cookies...

Hoe kan ik dit probleem oplossen ?!

Wat kan ik dus doen om zoveel mogelijk van die beveiligingen eruit te halen zodatik fatsoenlijk kan surfen en chatten op die pc....

Dit is mijn enige gewone pc.. op die van mijn pa na.. dus zou ook graag op de server kunnen chatten ipv alles op de laptop..

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Bij een server denk ik meteen aan de Messenger service, maar je doelt dus op de MSN/Windows Messenger.

Waarom wil je dat in hemelsnaam op een server draaien? :X

Maar goed, het hoort gewoon goed te werken gezien bijv. dit en dit.

Heb je een firewall draaien?
maar ik kon hier geen bericht plaatsen.. cookies?
Check even je datum en tijd :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:26

pistole

Frutter

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 11:29:
Ik heb een standaard installatie van Windows 2003 Server.

[...]
Wat kan ik dus doen om zoveel mogelijk van die beveiligingen eruit te halen zodatik fatsoenlijk kan surfen en chatten op die pc....
2003 Server eraf en XP erop?

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
gaat idd om MSN Messenger ik zit niet achter een firewall... maar wel een gedeelde internet verbining..(56k6)..

Ik heb die pc dag en nacht aan en functioneert thuis voor diverse shares voor het gehele gezin, zodat dit gemakkelijk op DVD gebackupt kan worden.

Maar graag zou ik hem dan als gewoon werkstation gebruiken, moet kunnen dacht ik.. alles draait ook perfect . .behalve MSN Messenger en ik kon geen berichten posten.. ligt misschien aan de tijd... zal dat in iedergeval ff checke

Is er meer wat ik kan doen ?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:44

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 08:45:
Maar graag zou ik hem dan als gewoon werkstation gebruiken, moet kunnen dacht ik.. alles draait ook perfect . .behalve MSN Messenger en ik kon geen berichten posten.. ligt misschien aan de tijd... zal dat in iedergeval ff checke
Als je die server alleen maar gebruikt om shares te hebben, waarom zet je er dan niet gewoon een client OS op als XP :?
Het is een beetje zonde/overkill om een server OS te installeren, maar de functionaliteiten van een server OS niet te gebruiken.

Als je dan gewoon XP erop zet, zal je messenger ook wel beter werken ;)

Je moet ook niet vergeten dat een messenger is gemaakt voor client pc's en een server OS niet is gemaakt om de hele dag op te werken.

[ Voor 11% gewijzigd door momania op 24-12-2003 09:44 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem. ik heb dan geen standard maar een Enterprise Edition. Ik heb deze server nodig voor school. (webserver) en voor thuis (domein). Dit is niet mogenlijk met een client server. geloof me, ik heb het geprobeert. maar een domein aanleggen met client werkt gewoon niet.

ik heb wel gewoon een pc nodig. en zelf heb ik er geen 1 (op de server een een Pentium MMX na). Ik wil graag de gewone MSN Messenger draaien. maar dit werkt niet. ik heb ontdekt dat Windows standaart de service Messenger uit heeft staan. deze heb ik dan weer aan gezet. maar MSN werkt nog steeds niet. iemand een ander idee wat ik kan doen?

gr. GoofyNL

• HyperActivE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 14:41

HyperActivE

Niet zo actief als verwacht

messenger service van windows heeft iig niets te maken met windows messenger. die service is alleen voor commando net send.
Pagina: 1