Ik zit er zelf ook aan te denken binnenkort een nieuwe digicam te kopen. Hoogstwaarschijnlijk wordt dat een Canon 300D maar dat ding is wat te groot voor het maken van een leuke foto tijdens een feestje of als je toevallig ergens rondwandeld. Ben dus vooral op zoek naar iets kleins, features e.d. boeien me niet zo. Of ja, 't is handig als je handmatig sluitertijd, focus, ISO, etc in kan stellen maar de grootte is primair. Ook het aantal MP boeit me niet. Als ik een echt mooie foto wil maken had ik de 300D maar mee moeten sjouwen
Kwam toevallig deze tegen doen ik vorige week bij de fotozaak was:
http://www.kyoceraimaging.com/product.asp?itemnum=300238
Is 3MP ipv de 4MP van de casio maar wat me vooral erg aanstaat in het ontwerp van de lens. Bij deze casio (en een aantal pentax) camera's is het zo dat een aantal lenzen pas tijdens het opstarten in het optische pad worden geschoven. Erg creepy en IMO ook weer een factor die de betrouwbaarheid van je cam verlaagd. Mechanisch lijkt me het hele ontwerp van deze camera's nogal fragiel en het doel (voor mij iig) is dat ik die camera overal mee kan sjouwen zonder dat ik bang hoef te zijn dat hij na 1x stoten er al mee ophoudt.
Maar goed, dat lensontwerp is natuurlijk niet het enige criterium

BTW weet iemand hoeveel frames/seconde die Casio doet en hoeveel opnames je dan maximaal kan maken?