Casio Exilim EX-Z4 foto's

Pagina: 1
Acties:

• BARO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik sta op het punt om een Casio Exilim EX-Z4 te kopen, omdat ik het design en de mogelijkheden geweldig vind, maar voordat ik deze camera ga kopen, zou ik wel graag de kwaliteit van de foto's willen zien (de foto's op de officiele site zijn niet altijd betrouwbaar, www.exilim.nl).
Heeft iemand foto's die gemaakt zijn met de EX-Z4 (eventueel met de EX-Z3) en wat vinden jullie van de camera?

Alvast bedankt,
Bart Roorda

Verwijderd

Review van de z3. Enige verandering is de 4 mp chip. Incl foto's.

Camera is geweldig. Even de highlights:
+groot display
+SNEL!
+dockingstation
+zeer klein
+goed lensje (pentax)

-geen video uit
-weinig instelmogelijkheden

Kortom: kopen!

• BARO
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 11:39:
Review van de z3. Enige verandering is de 4 mp chip. Incl foto's.

Camera is geweldig. Even de highlights:
+groot display
+SNEL!
+dockingstation
+zeer klein
+goed lensje (pentax)

-geen video uit
-weinig instelmogelijkheden

Kortom: kopen!
Ok! Ik word weer helemaal blij als ik dit lees _/-\o_ :)
Nog anderen met ervaringen?
En zware_jongen, heb je de camera zélf?

Verwijderd

Nope ik verkoop em :*)

Heb wel de kans om er regelmatig mee te kloten. Als ik een extra camera zou moeten kopen zou het de z3 worden (heb geen 4 mp nodig)!

Verwijderd

Ik ben zelf in het bezit van de Exilim Z3. Ik ben er zeer blij mee. Enkele voor- en nadelen:
+ snel
+ groot display (als ik de Sony DSC-F717 van mijn vader leen dan moet ik altijd even wennen aan het kleine schermpje)
+ Klein en zeer makkelijk mee te nemen

- Bij weinig licht is het soms lastig om uit de hand een scherpe foto te maken. Dit omdat je niet de sluitertijd kan instellen.
- Geen video-out

Hieronder nog wat foto's die ik heb geschoten:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/jhg.blom/GOT/wageningen_sundown.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/jhg.blom/GOT/wageningen_sundown4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/jhg.blom/GOT/enka.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/jhg.blom/GOT/bankje.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/jhg.blom/GOT/grift.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/jhg.blom/GOT/molen_utrecht.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/jhg.blom/GOT/overgang19A.jpg

Andere foto's kun je vinden in Natuur, Nacht en huis-tuin-en-keuken topics.

• BARO
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 11:56:
Ik ben zelf in het bezit van de Exilim Z3. Ik ben er zeer blij mee. Enkele voor- en nadelen:
+ snel
+ groot display (als ik de Sony DSC-F717 van mijn vader leen dan moet ik altijd even wennen aan het kleine schermpje)
+ Klein en zeer makkelijk mee te nemen

- Bij weinig licht is het soms lastig om uit de hand een scherpe foto te maken. Dit omdat je niet de sluitertijd kan instellen.
- Geen video-out

Hieronder nog wat foto's die ik heb geschoten:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Andere foto's kun je vinden in Natuur, Nacht en huis-tuin-en-keuken topics.
Ik moet zeggen: dat ziet er goed uit! Bedankt! (mooie foto's)
Via de cradle kun je hem wel op de TV aansluiten, toch? (dat heb ik tenminste gehoord)

[ Voor 5% gewijzigd door BARO op 23-12-2003 12:03 ]

Verwijderd

BARO schreef op 23 december 2003 @ 12:01:
[...]

Ik moet zeggen: dat ziet er goed uit! Bedankt! (mooie foto's)
Via de cradle kun je hem wel op de TV aansluiten, toch? (dat heb ik tenminste gehoord)
Dank je. Bij de Z3 kun je hem NIET via de cradle aan de tv aansluiten. Weet niet hoe dat bij de Z4 zit. Denk het haast ook niet.

• BARO
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 14:03:
[...]

Dank je. Bij de Z3 kun je hem NIET via de cradle aan de tv aansluiten. Weet niet hoe dat bij de Z4 zit. Denk het haast ook niet.
Ok, bedankt

Verwijderd

Nope, bij de Z4 is dat idem dito... de camera is niet op de tv aan te sluiten!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-02 13:30
je kan ook naar de pentax optio s(4) kijken, die presteert zo ongeveer hetzelfde (zie de reviews voor de verschillen) die heeft iig wel tv-out

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
Ik zit er zelf ook aan te denken binnenkort een nieuwe digicam te kopen. Hoogstwaarschijnlijk wordt dat een Canon 300D maar dat ding is wat te groot voor het maken van een leuke foto tijdens een feestje of als je toevallig ergens rondwandeld. Ben dus vooral op zoek naar iets kleins, features e.d. boeien me niet zo. Of ja, 't is handig als je handmatig sluitertijd, focus, ISO, etc in kan stellen maar de grootte is primair. Ook het aantal MP boeit me niet. Als ik een echt mooie foto wil maken had ik de 300D maar mee moeten sjouwen :)

Kwam toevallig deze tegen doen ik vorige week bij de fotozaak was:
http://www.kyoceraimaging.com/product.asp?itemnum=300238
Is 3MP ipv de 4MP van de casio maar wat me vooral erg aanstaat in het ontwerp van de lens. Bij deze casio (en een aantal pentax) camera's is het zo dat een aantal lenzen pas tijdens het opstarten in het optische pad worden geschoven. Erg creepy en IMO ook weer een factor die de betrouwbaarheid van je cam verlaagd. Mechanisch lijkt me het hele ontwerp van deze camera's nogal fragiel en het doel (voor mij iig) is dat ik die camera overal mee kan sjouwen zonder dat ik bang hoef te zijn dat hij na 1x stoten er al mee ophoudt.

Maar goed, dat lensontwerp is natuurlijk niet het enige criterium :) BTW weet iemand hoeveel frames/seconde die Casio doet en hoeveel opnames je dan maximaal kan maken?

• BARO
monkel schreef op 23 december 2003 @ 19:52:
je kan ook naar de pentax optio s(4) kijken, die presteert zo ongeveer hetzelfde (zie de reviews voor de verschillen) die heeft iig wel tv-out
De S4 vind ik niet zo mooi en ik heb gemerkt dat mensen die de EX-Z3 hadden over het algemeen meer tevreden waren dan mensen met de Optio S.

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-02 19:12

Zjemm

...

kun je met de optio s wel sluiter tijden instellen of ook niet? aangezien deze bijna hetzelfde is als de casio

opensecure.nl

• BARO
Zjemm schreef op 25 december 2003 @ 12:46:
kun je met de optio s wel sluiter tijden instellen of ook niet? aangezien deze bijna hetzelfde is als de casio
Ik dacht niet dat dat kon.. wel het diafragma.

• Zjemm

Zjemm

...

hmm das wel een minpunt. dan zou de ixus 400 misschien toch interessanter zijn ondanks dat deze dikke en duurder is. of is dit overdreven?

opensecure.nl

• BARO
Zjemm schreef op 25 december 2003 @ 16:54:
hmm das wel een minpunt. dan zou de ixus 400 misschien toch interessanter zijn ondanks dat deze dikke en duurder is. of is dit overdreven?
Voor mij? Nee!
Voor jou? Misschien.. ligt eraan wat je wilt..

• Zjemm

Zjemm

...

ik zit te twijfelen tusse drie merken pentax casio en canon

pentax optio s4

casio z4

canon ixus 400

alle drie lijken ze naar mijn weten erg op elkaar en kun je met alle 3 evenveel. behalve dat de canon dikker is en ander geheugen gebruikt.

canin heb ik goede ervaringen mee maar ik ben ook erg benieuwd naafr die andere 2 merken.

opensecure.nl

• BARO
Zjemm schreef op 25 december 2003 @ 17:40:
ik zit te twijfelen tusse drie merken pentax casio en canon

pentax optio s4

casio z4

canon ixus 400

alle drie lijken ze naar mijn weten erg op elkaar en kun je met alle 3 evenveel. behalve dat de canon dikker is en ander geheugen gebruikt.

canin heb ik goede ervaringen mee maar ik ben ook erg benieuwd naafr die andere 2 merken.
Goh.. dat 'probleem' had ik nou ook.. ik zou de EX-Z4 nemen, maar wie ben ík??

• Zjemm

Zjemm

...

tja, blijft een lastige keus :)

ik ga eerst maar es naar een fotozaak om ze in het echt te bekijken

opensecure.nl

• BARO
Zjemm schreef op 25 december 2003 @ 18:27:

Ja, dat zou ik inderdaad sowieso eerst doen :)

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-02 20:28
Zjemm schreef op 25 december 2003 @ 18:27:

Ben je er al uit? Ik zit met dezelfde twijfel. Aangezien de Pentax S4 toch iets meer instelmogelijkheden heeft en een TV-out, ga ik denk ik daarvoor. Of is de kwaliteit van de gemaakte foto's minder van de S4? Bij www.dpreview.com maakte de EX-Z4 scherpere foto's, maar dat was neit altijd beter, doordat er af en toe artifacts waren.
Iemand hier nog een advies wat betreft het aanschaffen?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:21
De Canon IXUS 400 is weliswaar iets dikker, maar maakt een stuk betere foto's (zie ook het grote IXUS-topic). Bovendien heeft ie ook nog eens TV out. Ook deze camera reageert snel op je vinger en bovendien kun je van alles instellen.

Ik heb ook getwijfeld tussen de Z4 en de IXUS en ik ben tot nu toe erg blij met mijn IXUS! Past ook prima in je broekzak btw.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Ben ik niet met je eens. De ixus400 is weliswaar klein en ja je kunt hem in je broekzak meenemen (i've been there), maar echt een pretje is dat niet. Camera is dikker en zwaarder dan zowel de pentax als de casio. Als je een camera wilt die je altijd bij je kunt hebben, dan valt voor mij de ixus vanwege zijn vorm en gewicht gewoon af.

Wat betreft de fotokwaliteit heb je gelijk. De ixus maakt mooiere foto's. Mijn vraag aan jou is, waar zie JIJ de verschillen tussen de foto's van een casio en een canon. Ik denk namelijk niet dat jij en zo'n 99% van de rest van Nederland ze NIET ziet. Uiteraard presteert het lensje beter dan die van Pentax (hoewel uiteraard ?!), maar als je niet weet waar je op moet letten, dan zie je dat niet.

Wat betreft de snelheid van de ixus 400 moet ik je toch ongelooflijk ongelijk geven. De camera is zo traag als bagger. Houd de camera vast en druk de ontspanner in een keer helemaal in; voordat je dan een foto hebt genomen met de ixus 400 ben je drie dagen verder. Bij de casio is deze tijdsvetraging aanzienlijk minder. Als je dit wilt ontkennen, ga gerust je gang, maar vertel er dan wel ff bij of je ooit hebt gewerkt met de casio exilim z3/4!

Verwijderd

Nog even over de sluitertijden:
Als je de ISO op 400 zet, dat wordt de sluitertijd aanzienlijk verkort. Hij gebruikt eigenlijk altijd ISO 50, maar vraag me niet waarom hij dat doet.

Verwijderd

Oh ja, video-out zit niet op de Z4.

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Nog even over de sluitertijden:
Als je de ISO op 400 zet, dat wordt de sluitertijd aanzienlijk verkort. Hij gebruikt eigenlijk altijd ISO 50, maar vraag me niet waarom hij dat doet.
Je kunt even naar bijv. http://www.megapixel.net surfen en daar een stoomcursus termen nemen, interessant en je kunt gelijk een stuk beter met je camera omgaan, tip! :)

ISO geeft de gevoeligheid van de camera aan. ISO 50 is dus niet zo gevoelig (maar, met minder ruis en korreligheid in je beeld), en ISO 400 is heel gevoelig (maar veel ruis en korrel). Op Auto stand zou ie tussen de 50-200 moeten zweven, en daarbij de shutterspeed ergens rond de 1/40 ofzo willen houden.

Alors.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-02 18:03
Heeft er iemand full-size actiefotos voor mij? Das eigenlijk het enige dat ik nog wil weten voordat ik em aanschaf... :)

Geef mij maar een Warsteiner.

Pagina: 1