H-DSL + A-DSL voor i-net

Pagina: 1
Acties:

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Topicstarter
We hebben hier een internet lijn met H-DSL, dat is niet zo supersnel, maar wij zijn wel verzekerd van aan stabiele en betouwbare lijn. dit kost ons ongeveer 1400 euro de maand, voor 256k.
Wij hebben hier genoeg aan, maar alles is niet snel. en vanaf het volgende jaar komen er een aantal pakketten waarvan de database + AD op het hoofdkantoor gaan draaien (duitsland). dit gaat oms 40k per gebruiker kosten. omdat wij meestal 3 mensen met dit pakket hebben werken tegelijk, hadden wij het idee, om het i-net te gaan schijden van het dure netwerk. wij kunnen namelijk wel voor 512k gaan maar dan betalen wij € 400 euro Extra! p/m!~
Nu hebben wij is zitten kijken naar een tweakDSL (ultra) lijntje voor poort 80. deze kunnen we waarschijnlijk op onze router erbij hangen (cisco 2500). daarmee kunnen we dan snel i-netten zonder onze tunnel naar het hoofdkantoor te belasten.
Is dit een nuttige aanbesteding? of kunnen we beter die € 400 extra per maand gaan betalen? (voor de 512k) alleen TweakDLS = 8192k = € 80... wat is nuttig?

Kan iemand mij daarover meer info verschaffen of dit mogenlijk is?

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-05 09:05
Wat dacht je van bijvoorbeeld Deamon Business SHDSL: http://www.demon.nl/produ...ng/businessdslkosten.html

2048/2048 -> € 430 p/maand (overboeking van 1:4, dus 512/512 gegarandeerd!)

edit:

Kijk ook een op http://adsl.pagina.nl (links bij de zakelijke providers).

[ Voor 20% gewijzigd door The Collector op 23-12-2003 11:15 ]

• Looki

Looki

Topicstarter
The Collector schreef op 23 december 2003 @ 11:13:
Wat dacht je van bijvoorbeeld Deamon Business SHDSL: http://www.demon.nl/produ...ng/businessdslkosten.html

2048/2048 -> € 430 p/maand (overboeking van 1:4, dus 512/512 gegarandeerd!)

edit:

Kijk ook een op http://adsl.pagina.nl (links bij de zakelijke providers).
Ik heb al op een heleboel sites gekeken. maar nergens kom ik op zo'n duur abbo als wij nu hebben.

Waardoor komt dat? ik ben namelijk de 2e systeem beheerder en zit hier nu een half jaar. nu zijn wij alles hier op orde aan het zetten omdat een heleboel niet goed loopt/ slecht geregeld is. Daarom ben ik ook de kosten proberen te drukken.
Nu vond ik de kosten nogal hoog voor ons abbo op i-net. Dus dacht er een goedkope lijn bij te nemen (voor de snelheid). deze die we nu hebben, was volgens mijn collega erg betrouwbaar. vandaar de kosten. (onzin denk ik eigenlijk een beetje)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 18:14
Of gewoon 2048/2048 1:10, voor 250 per maand. Mocht dat niet bevallen, dan kun je altijd nog kostenloos upgraden naar 1:4, 1:2 of 1:1.

Ikzelf heb zo'n 1:10 verbinding lopen via TrueDSL. Snelheden zijn echt perfect (230KB/sec ongeveer, download EN upload), een ping van 9ms en natuurlijk de beste peerings die je je maar kunt wensen: Je zit direct in het Trueserver netwerk :)

Totaal geen datalimieten overigens: Deze maand hebben wij al bijna 170GB erdoor gejaagt :)

==> IT :)

[ Voor 20% gewijzigd door Xandrios op 23-12-2003 11:42 ]

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Looki schreef op 23 december 2003 @ 11:36:
Deze die we nu hebben, was volgens mijn collega erg betrouwbaar. vandaar de kosten. (onzin denk ik eigenlijk een beetje)
Dat is zeker geen onzin. Als je bedrijf afhankelijk is van die connectie en hij valt uit, gaat je dat geld kosten. Bij een gewoon abbo kun je dan niet gaan klagen bij de provider. Daarom zijn er dure abbos met hoge uptime garantie. Als je nu tweakDSL neemt, en de verbinding valt een dagje weg, is dat dan erg?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Juup schreef op 23 december 2003 @ 12:17:
[...]

Dat is zeker geen onzin. Als je bedrijf afhankelijk is van die connectie en hij valt uit, gaat je dat geld kosten. Bij een gewoon abbo kun je dan niet gaan klagen bij de provider. Daarom zijn er dure abbos met hoge uptime garantie. Als je nu tweakDSL neemt, en de verbinding valt een dagje weg, is dat dan erg?
Let inderdaad op het feit dat je nu een soort SLA hebt als het eruit ligt !!!

Met adsl (particulier 1:25 maximaal bbned) totaal niet.

Met SDSL bbned is dat beter geregeld, maar eigenlijk nog geen garanties (alleen bij 1:4 en 1:1 geloof ik).

Daar zit het verschil kwa prijs in ....

Opzich zou ik het wel aandurven overstappen op SDSL .. deze lijn eruit gooien als deze draait.

Of ..

Deze lijn houden voor vitale bedrijfsonderdelen en over naar ADSL als extra voor 'gewone' gebruikers traffic.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 21:53
neem gewoon ADSL erbij.
zet dan tussen de 2 lijnen een oude pc als loadbalancer.

dan kun je gewoon snel internetten, en als dan 1 van de 2 lijnen uitvalt, gaat al je internet verkeer naar de overgebleven lijn

TheS4ndm4n#1919

• Looki

Looki

Topicstarter
RocketKoen schreef op 23 december 2003 @ 13:33:
neem gewoon ADSL erbij.

dan kun je gewoon snel internetten, en als dan 1 van de 2 lijnen uitvalt, gaat al je internet verkeer naar de overgebleven lijn
Dit was ook mijn plan.. alleen oude pc doen we niet aan.. de minste die hier nu draait is een Dual Xeon 2,8GHz... zoeits stellen we dan in een router in.
bjck schreef op 23 december 2003 @ 13:24:

Of ..

Deze lijn houden voor vitale bedrijfsonderdelen en over naar ADSL als extra voor 'gewone' gebruikers traffic.
Dit was ook het plan.. sneller i-net voor een mindere prijs.. dan hebben we de betrouwbare lijn voor 256k als altijd werkende lijn met een tunnel naar het Hoofdkantoor en een goedkope 8192/1024 voor de snelheid.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
RocketKoen schreef op 23 december 2003 @ 13:33:
neem gewoon ADSL erbij.

Misschien een lompe opmerking mijnerzijds :

maar als ADSL uitvalt, dus de verbinding, zouden dan niet beide 'lijnen' weg zijn ?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
FreshMaker schreef op 23 december 2003 @ 20:46:
[...]

Misschien een lompe opmerking mijnerzijds :

maar als ADSL uitvalt, dus de verbinding, zouden dan niet beide 'lijnen' weg zijn ?
Bij het fysiek stukgaan van de telefoonaders idd wel ja, maar het SLA van de HDSL (huurlijn) zorgt dat deze asap weer gemaakt zijn.

Maar stel dat in de centrale iets mis gaat met je bbned economy lijn (de particuliere bbned lijnen 1:25) moet je wachten ....

En als er iets mis is met je HDSL staan ze er binnen korte tijd :P

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 19:43

Gé Brander

MS SQL Server

Een dual xeon instellen als router????

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-05 07:43
geld teveel :P
Pagina: 1