Toon posts:

oude firmware nodig ivm garantie liteon ldw811s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wie o wie kan mij helpen met een garantieprobleem?
ik heb vorige week een liteon dvdbrander gekocht type ldw 811s.
Het rare ervan was dat nero hem niet wou benaderen.
de cd van my dvd van sonic zag hem ook wel en was wel te benaderen alleen als ik er iets in deed.bv een dvd of cd dan zei ie dat er een medium ingevoerd moest worden.raar allemaal en op het net zitten snuffelen en vond bij lite on een firmware update..die deed ik erover via windows en hij was netjes 100% geslaagd maar nou komt het:
HIJ leest hem nog niet.
ik maar de winkel gemaild en mn probleem voorgelegd.
die zeiden dat mn oude firmware er weer op moet als ik gebruik wil maken van de garantie.
wie heeft er toevallig ook zo een brander en heeft zn (OUDE) firmware nog liggen?
of een site waar ik het vandaan kan halen.ik heb lite on al gemaild maar ik kreeg een mailerror.
wie kan mij een super kerst geven.
thnx

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Laat ze eerst maar eens bewijzen _wat_ de orginele firmware was :? Gewoon garantie claimen.

Verwijderd

Topicstarter
ik had ze dat dus al doorgegeven.(STOM) |:( |:(
maar als ze mn brander hebben nagekeken en niets hebben kunnen vinden dan gaat ie naar liteon zelf.en als die daar achter komen dan komen de kosten alsnog voor me zelf.
En ze zeiden dat firmware updaten voor eigen risico is.
maar dat is het nou juist.. met of zonder de nieuwe firmware deed ie al niets.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2003 11:16 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-03 17:05

BHQ

Lijkt me een DOA.

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Staat gewoon in de meuktracker op de frontpage hoor:
meuktracker: LiteOn LDW-411S & LDW-811S

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
hey justmental.. die firmware heb ik dus nu erin zitten.maar ik wil de OUDE firmware hebben die je krijgt bij de aankoop

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Voor de grap ook al eens doorgeklikt naar de lite-on site via de link?, daar staat:
DR8HS0E.zip Windows 520 KB 2003/11/14 Improves the readability of recorded discs when the intended use is for playback in a DVD player or a XBOX machine.
DR8HS06.zip Windows 516 KB 2003/11/06 Match more media
DR8HS02 --- --- --- 1st Version
Met die namen zoeken in google en je hebt ze.

[ Voor 8% gewijzigd door justmental op 23-12-2003 11:29 ]

Who is John Galt?

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:37

DDX

wat een kul, als je nou een hacked firmware ofzo erin had gezet
maar dat je moet downgraden naar firmware (of bios) waarmee het geleverd is heb ik nog nooit van gehoord

tuurlijk firmware flashen is op eigen risico, maar het flashen is toch gewoon gelukt .... ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Verwijderd

Topicstarter
yep flashen werkte ook perfect maar ik kan dat ding nog niet benaderen.en die winkel zegt om garantie te krijgen MOET ik de oude firmware hebben.
ik heb er zelf ook nooit van gehoord en mn update wertke ook prima maar als ik hem terug breng en ze claimen de onderzoek kosten dan heb ik een verdomd dure brander gekocht.
dat wil ik voorkomen.
volgende keer wacht ik wel met flashen na mn garantie.

• ecageman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-03 20:55
Alleen het flashen zelf is voor eigen risico. Als dat gewoon goed is gedaan, dan heb je nog steeds recht op garantie. De fabrikant stelt namelijk zelf die nieuwe firmware beschikbaar, oftewel zij hebben hem goed bevonden voor die drive. Als je nu een verkeerde (of gehackte) firmware flashed, dan zul je eerst weer een officiele van de fabrikant erop moeten zetten. (dat mag de nieuwste zijn die ze beschikbaar stellen). Als er iets fout is gegaan bij het flashen en je kan dat niet herstellen, dan heb je een probleem.

Als oplossing voor sommige problemen wordt door fabrikanten nog welleens aangedragen om de nieuwste firmware erop te zetten, omdat het daarin opgelost zou zijn. Zou natuurlijk uitermate slecht van ze zijn als daarmee je garantie zou verlopen, dat kunnen ze niet maken. Echter is het flashen wel een beetje tricky business (stroomuitval tijdens flashen bijvoorbeeld), vandaar dat je dat wel op eigen risico doet.

Als jouw probleem dus niet aan het flashen van de firmware ligt, dan heb je nog steeds garantie.

Maar wellicht ligt het niet aan die drive, maar aan de combinatie van de hardware die je gebruikt.

AMD Athlon 2800+, MSI K7N2Delta-L, 1024MB PC3200, SB Audigy2, XFX GF4MX440, BenQ DVD+-RW, NEC 1300A DVD+-RW, 2x WD 120GB 8mb, 2x Maxtor 250GB, Chenbro Gaming Bomb, Tagan 480W, 17" Iiyama monitor

Verwijderd

garantie?? opsturen naar lite-on?? wat een idioten! dat ding is hardstikke DOA, als ze een beetje service gericht zijn krijg je meteen een nieuwe mee (je had em net een week zei je toch)...

Firmware upgraden is idd voor eigen verantwoordelijkheid maar als dit niet is fout gegaan kan daar de fout ook niet in liggen maar ligt dit gewoon in de hardware. Je kan heel makkelijk zien welke firmware erin zit en als dit gewoon een officieele van Lite-On is moeten ze niet zeuren vind ik. Belachelijke en onbegrijpelijke reactie van de winkel....

Verwijderd

Topicstarter
yep zo een gevoel had ik ook met "service" maar ja het is gewoon k***e
ik ga ze toch maar even emailen voor de reparatie.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:45
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de naam van de winkel.Daar ga ik dus *nooit* m'n spullen kopen.

Het lijkt mij eigenlijk juist de goede aanpak, na het kopen van een nieuwe drive de laatste firmware er in branden...

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 14:21

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 11:15:
ik had ze dat dus al doorgegeven.(STOM) |:( |:(
maar als ze mn brander hebben nagekeken en niets hebben kunnen vinden dan gaat ie naar liteon zelf.en als die daar achter komen dan komen de kosten alsnog voor me zelf.
En ze zeiden dat firmware updaten voor eigen risico is.
maar dat is het nou juist.. met of zonder de nieuwe firmware deed ie al niets.
Dit is echt pure onzin. Waarom brengen fabrikanten dan in hemelsnaam firmware updates uit die je vaak zonder enige moeite kunt downloaden op de website van de fabrikant zelf. Dat ze dan gaan beweren dat dit voor eigen risico is vind ik een beetje belachelijk. Voor de lol heb ik eens op de firmware site van Lite-On gekeken en daar staat werkelijk NIETS over eigen risico, ik kon het tenminste nergens vinden. Gewoon je garantie claimen, want dit is bullshit!

Profile

Verwijderd

winkel "heeft hij weer de orginele bios?"
klant "tuurlijk"
winkel "we sturen m op"
klant "dank u"

en laat hun dan maar eens bewijzen dat die bios er al niet opzat !!! >:) >:) >:)

Verwijderd

als het frimware is is het software dus ze kunnen zeggen wat ze willen als jij volhoudt dat het de orginele firmware is kunnen ze op de kop gaan staan en nog geen gelijk krijgen

neem anders ipv contact met de winkel eens contact op met liteon nederland
en vraag of die de orginele firmware voor je hebben want als de formware van hun af komt is het ook deels hun verantwoording

in ieder geval hoopt dat het geregeld word voor je

greetz and peace Gr1nGo

Verwijderd

Topicstarter
ik heb liteon al gemaild.ik krijg net een mail terug in het engels en ze vragen wat voor cd/.dvd ik wil lezen.ik al ze het wel nog beter uitleggen.ps de naam zal ik maar niet noemen :(

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Waarom wil je de naam niet noemen??

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem al hoor.
via de vriendelijke!!!!!! service van lite on zelf.wel ff moeilijk ge-engelsd maar ole het is gelukt.
maar verd*mme hij doet het nog niet.
dan maar naar de winkel

• vanaalten
  • Laatst online: 15:45
Misschien dat het nergens op slaat, maar: welke versie van Nero gebruik je?

Ik had onlangs wat gerommel met een nieuwe AOpen brander, werd door Nero-5 niet als brander herkend. Bleek dat versie 6 van Nero hem *wel* herkende...

Kan het net zo iets zijn?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alleen de nero 5 die ik bij mn liteon 40-12-48 kreeg.en nu krijg ik er een stom sonic my dvd erbij en een dvdspelerprogramma en een gare blanko dvdrw erbij.dus ik natuurlijk via het (il)legale cicuit een nero 6.0 opgehaald.en die zijn verdomd goed code beveiligd.
dus nero 6 werkt niet bij mij.

• --MeAngry--
  • Laatst online: 15:57

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 12:49:
ik heb alleen de nero 5 die ik bij mn liteon 40-12-48 kreeg.en nu krijg ik er een stom sonic my dvd erbij en een dvdspelerprogramma en een gare blanko dvdrw erbij.dus ik natuurlijk via het (il)legale cicuit een nero 6.0 opgehaald.en die zijn verdomd goed code beveiligd.
dus nero 6 werkt niet bij mij.
Tja een neroversie die al 2 jaar oud is gebruiken gaat natuurlijk ook niet werken he :P Jet moet die 5.5 versie die je bij die CD-brander kreeg installeren en dan gewoon updaten, wedden dat je DVD-brander het er dan wel mee doet ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
nou zelfs na een clean install en dan die stomme sonic dvd er op dan leest ie nog geen cd/dvd. hij geeft aan : PLAATS MEDIUM.
ik breng hem wel naar de shop en dan maar ff laten repareren.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 13:23:
nou zelfs na een clean install en dan die stomme sonic dvd er op dan leest ie nog geen cd/dvd. hij geeft aan : PLAATS MEDIUM.
ik breng hem wel naar de shop en dan maar ff laten repareren.
Je moet gewoon niks zeggen over firmware en als ze ernaar vragen zeg je de officiële firmware van de LiteOn site, ze moeten daar gewoon mee akkoord gaan.
Anders kan je 'm altijd nog naar liteon zelf sturen.
Pagina: 1