geheugen doet arie na herinstall

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
Ik wilde van de week naar een kleine lan in roosendaal maar had op het laatste moment geen vervoer.. dus even geheugen+ videokaart eruit en kon van een vriend een pctje lenen.

Maar toen ik achteraf de boel er weer in bouwde begon het gezeik.
Bij de eerste boot kreeg ik na het inloggen (winxp +sp1) een mooi blauw schermpje met onderaan: beginning dump of physical memory to disk 1/35.
Beetje vaag want in de bios was niks veranderd, timings waren ook precies hetzelfde.
Dus even op me hoofd staan krabben en even ge-reboot zonder iets te veranderen, nu kwam ik gewoon in win en leek alles weer te werken.
Maar spellen liepen nu ineens vast, cs 1.6, D2, DE2, H&D2, allemaal deden ze het wel maar sloten zichzelf na een bepaalde tijd af. Win herkende het echter niet als een fout.

Dus even timings omlaag gegooid ( of omhoog tis maar hoe je het bekijkt ;) ) en even op paar mhz lager laten draaien, rest van systeem gewoon op 200 fsb laten staan.
Nu werkt alles gewoon weer maar snap er geen hol van en wil gewoon op aggresive timings en 200 fsb draaien, ik snap echt niet waarom die dit maanden achter elkaar goed doet zo stabiel als een tiet en na herinstall van mem+gpu niet meer.

Het gaat om 2x 256DDR Corsair XMS 466mhz (pc3700) c2
Iemand enig id wat hier aan de hand kan zijn???

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Verwijderd

memtest ff draaien, weet je gauw genoeg of er iets mis is.

http://www.memtest86.com/

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2003 10:43 . Reden: URL ]

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 23:21

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

De geheugenreepjes ook al afzonderlijk geprobeerd?

Verwijderd

misschien ff contactjes schoonmaken (vette tengels :P )? Kan je doen door met een potloodgummetje over de contactjes te gaan. Beproefde methode, werkt heel goed.

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:55
Maar waarom doet je geheugen Arie na :?

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Verwijderd

offtopic:
lolzzzzzzzzzz je geheugen doet arie na? ik heb wel een freak gekend die arie heette, kennen wij dezelfde?

Verwijderd

Wel alle ESD voorzorgsmaatregelen genomen bij verwijderen, transport en monteren. Het is bij jullie nu winter, centrale verwarming aan en een luchtvochtigheid om te huilen, denk ik zo. Het perfecte recept voor ESD problemen.

En maak je geen illusies, schade door ESD kan een langzaam proces zijn. Straks werken je reepjes ook niet meer met standaard timingen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen idee wie Arie is, maar hij wil vast niet door een geheugenreep 'gedaan' worden :+

Alle gekkigheid (en brak Nederlands) terzijde, kijk eens hier: PMG Beleid - enerzijds voldoet deze topicstart in het geheel niet (waar zijn de rest van de specs? hoe staan de timings precies?) en anderzijds staat daar een mooie Hangen en Vastlopen Troubleshooter om toe te passen :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.