Toon posts:

Planet's mail relay is kaduuk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gister middag 13:30 word willekeurig mail gebounced door mailrelay.planet.nl .

De mailrelay word gebruikt om mail van buiten het planet netwerk te kunnen ontvangen. Zo ook op mijn werk. Het heeft altijd goed gewerkt. Tot gisteren.

Een topic daarover zal hier vast wel eens de revu gepasseerd zijn.

De helpdesk medewerkers hebben opgekregen dat ze niks mogen vertellen aan de gebruikers over mailrelay. Op zich logisch als het niet ondersteund word. Maar als ze dan ook nog eens weigeren een storings melding door te geven. Echt weer zo'n leuke actie van planet internet.

Zijn er nog andere mensen met het zelfde probleem ?

Voorbeeld van de bouncemail die ik krijg :

**verwijderd**@**verwijderd**
SMTP error from remote mailer after RCPT TO:<**verwijderd**@**verwijderd**>:
host mailrelay.planet.nl [195.121.6.34]: 550 5.7.1
<**verwijderd**@**verwijderd**>... Relaying denied. IP name possibly forged
[62.4.82.103]

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2003 10:17 ]

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-01 22:57

Jive

MooMooMastah

Planet heeft de laatste tijd een beetje last van dat ze op spamblock lijsten komen te staan, en zijn nu waarschijnlijk behoorlijk in frenzy om dat te gaan fixxoren ...
(zelfs planets mailrelay in belgie blokkeerde planets nederlandse mailrelay ) ...

Jive's Box
Jive @ DNET

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Jive schreef op 23 december 2003 @ 12:14:
Planet heeft de laatste tijd een beetje last van dat ze op spamblock lijsten komen te staan, en zijn nu waarschijnlijk behoorlijk in frenzy om dat te gaan fixxoren ...
(zelfs planets mailrelay in belgie blokkeerde planets nederlandse mailrelay ) ...
offtopic:
Planet Belgie en Planet Nederland hebben niets meer met elkaar te maken.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Vandaar dat ik gisteren m`n 2e mail server niet live kreeg en 2 weken terug wel. Was al druk op zoek naar een ander ip met port25 nat. (dus geen planet dsl lijn)

[ Voor 10% gewijzigd door raymonvdm op 23-12-2003 12:25 ]

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 10:16:
Sinds gister middag 13:30 word willekeurig mail gebounced door mailrelay.planet.nl .

De helpdesk medewerkers hebben opgekregen dat ze niks mogen vertellen aan de gebruikers over mailrelay. Op zich logisch als het niet ondersteund word. Maar als ze dan ook nog eens weigeren een storings melding door te geven. Echt weer zo'n leuke actie van planet internet.

Zijn er nog andere mensen met het zelfde probleem ?
Ik heb hetzelfde probleem, heb net de helpdesk gebelt maar daar werd itt wat jij vertelt gelukkig positief gereageerd dat de server idd kuren heeft. Ze zijn er mee bezig en de helpdeskmedewerker zei ( For what it is worth ) dat aangezien het altijd gewerkt heeft dat deze functionaliteit weer wordt aangeboden ondanks het officieel niet bestaan van de server. ( Heb ik specifiek om gevraagd )

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:10
waarschijnlijk heb ik het mis, maar zou dit niet betekenen dat je ehlo / helo hostnaam afwijkt van de reverse-lookupname van je ip-adres?

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Verwijderd

Topicstarter
Naja vannochtend werd ik dus noggal rude behandeld.

Wat was de naam van de medewerker die jij aan de telefoon kreeg?
Hij wilde me niet eens vertellen dat er aan werd gewerkt.

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Naam is me ontschoten het was eoa boer aan zijn stem te horen :) en hij was heel vriendelijk en vertelde me dat ie net een melding had gekregen dat ie plat lag en dat ze er aan werkte. Hij wilde mijn domein weten wat ik handelde en voegde dat tevens aan de call toe.

edit:

Ok dan, hij werkt weer. Alle probs opgelost!

Netjes Planet, bedankt.

[ Voor 15% gewijzigd door Ghost(NL) op 23-12-2003 15:14 ]

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Verwijderd

Topicstarter
Haha!

Eindelijk werkt ie ook hier weer.

Gister werd ik geholpen door mark hartsuiker

En vandaag door een "niet nader te melden" figuur :)

Hebben ze er dus meer dan 28 uur over gedaan om er achter te komen dat er een probleem was !

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Hij doet het inderdaad weer :-)

http://www.checkdns.net/
Pagina: 1