Aldi medion wireless router

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/home.htm
Een wireless router (+4 utp aansluitingen) met 2 usb-dongles voor 159 euro.

Is dit iets?
met 4 aansluitpoorten en 2 draadloze dongels
• draadloos communiceren tussen PC's, notebooks, etc én directe verbinding van alle aangesloten apparaten met internet
• doorvoersnelheid: 54 Mbit/sec. (WLAN) en tot 100 Mbit/sec. ethernet (afhankelijk van de gebruikte netwerkkaart)
• werkt alleen bij ADSL- internetaansluiting Voor verbinding met internet is aanvullende hardware noodzakelijk, bijvoorbeeld extern DSL-modem
• 802.11g DSL-/kabelgateway router
• frequentiebereik: 2.412-2.4835 Ghz
• WAN interface: RJ-45
• internet gateway
• de Medion 802.11g draadloze DSL-/ kabelgateway-router stelt gebruikers in staat hun computerbestanden en een breedband internetverbinding te delen via de geïntegreerde 4 Port Switch (bekabeling via netwerkkabels) en zelfs draadloos via de meegeleverde USB-dongels (zonder lastige netwerkkabels) De router is uitgerust met 802.11g technologie die het openen van bestanden en toegang krijgen tot netwerkapparatuur, zoals vaste schijven, printers, CD-roms en DVD's, eenvoudiger maakt dan ooit
• Technische specificaties:
• IEEE 802.11g standard
• frequentiebereik: 2.412 - 2.4835 Ghz
• 13 kanalen (Europa)
• netwerkbeveiliging 64/128 bit WEP gegevenscodering
• WAN interface: RJ-45 (10/100 Bade-TX met PPPOE protocolondersteuning
• Minimale systeemvereisten:
• Microsoft Windows 98SE/ME/2002XP
• USB-aansluiting
• Uw eigen netwerk voor PC's/internet
• Network Address Translation (NAT)
• DHCP server voor automatische toewijzing IP-adressen
• geïntegreerde firewall ter bescherming voor hackers
• geïntegreerde 4 Port Switch
• WAN interface
• tevens achterwaarts compatible met 802.11g Wi-Fi netwerkstandaard
per stuk 159.-
Het stukje over ADSL is mij onduidelijk. Het is alleen voor ADSL, mar je hebt toch nog een adsl modem nodig? Kan ik toch mijn chello modem gebruiken?
bescherming voor hackers
:+ ze bedoelen natuurlijk bescherming tegen hackers

[ Voor 8% gewijzigd door RolandWitvoet op 23-12-2003 10:07 ]

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:02
Kan je met zo'n dongle een printer ook draadloos maken?
Als dat niet het geval is zou ik echt voor een router met ingebouwde printserver gaan. Ik vind het een enorm "gedoe" om steeds de juiste pc aan te hebben staan om te kunnen printen, via een printserver los je dat op.

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:22
Volgens mij gaat dit topic er ook over: [rml][ Aldi] Medion Router[/rml]

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 23:42
Ja voor chello kan je hem ook gebruiken zo te zien, er staan 802.11g DSL-/kabelgateway router. Dus dan zou het moeten werken. Op zich geen gekke prijs voor dit apparaat en incl. 2 usb wireless adapter's.

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-05 21:44
hmm, ik had laatst een wireless router voor een vriendin gekocht. Dat was een wireless router + pcmcia wlan-kaart + usbdongle = €140 euri
Was wel van Sweex :) en werkt perfect :)

Verwijderd

[rml][ Aldi] Medion Router[/rml]

Graag in dat topic door om het even overzichtelijk te houden. Zodra er iemand met rechten langskomt gaat deze op slot :)

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
idd, zelfde onderwerp (maar wat dat bij network troubleshooting doet?)

de search is echt slecht... zoeken op Medion, op Aldi, wireless en router en combinaties ervan leverde niet het resultaat en toch bestaat het topis duidelijk wel.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.