nieuws: België krijgt ADSL met variabele kosten
64K down en 32K up
€0.0425 per minuut en €0.25 per sessie
ff doorrekenen:
Een uur online kost: €2.55
Een dag online kost : €61.20
Een maand (30 dagen) online kost: €1836
Natuurlijk is dit abbonement alleen voor hele light gebruikers en mensen die alleen hun e-mail lezen. Maar even iets opzoeken wordt ineens wel erg duur. Een filmpje downloaden kan je maar beter niet doen.
- Je zal maar per ongeluk je Pc aanlaten staan......
- En hoe zit het met spam e.d.? want als je 20 spam mailtjes krijgt, dan ben je langer online... mag je die tijd weer aftrekken van de verbindingstijd?
- Als er bijvoorbeeld een server plat ligt (mail server, webserver e.d. van eigen provider) krijg je dan geld terug?
- Hoe meten ze de online tijd? Ik denk dat dit alleen met USB geleverd wordt, want de modem staat altijd aan.
Volgens mij ben je beter af met een abbo voor €20 als je light gebruiker bent, want ik denk dat je per definitie goedkoper uit bent, geen risico's loopt op hoge kosten en geen klok hoort tikken...
Ik vind dit abbo geen goede stap. Mijn beleving is dat je dan beter een abbo kan uitbrengen wat maar 15k up en down hebt, zodat het alleen maar bruikbaar is voor surfen en mailen... en zet er een limiet op van (ik roep maar wat) 250mb en als het limiet bereikt is betalen per mb ofzoiets
Samenvatting:Onder de naam Free ADSL gaat de Belgische tak van internetaanbieder Versatel breedbandinternet met tikken aanbieden. Het aanbod komt in de vorm van ADSL, maar dan zonder abonnementskosten. Gebruikers betalen voor iedere internetsessie een starttarief van 25 cent, waarna per minuut online een tarief van 4,25 cent betaald moet worden. De verbinding heeft een downstream van 512kbps en een upstream van 256kbps. De aansluitkosten voor de dienst bedragen 75 euro, maar deze maand rekent Versatel hiervoor nog niets.
Vorige maand bleek dat KPN een alternatieve ADSL-dienst onderzoekt voor de Nederlandse markt. Hierbij zou het slechts gaan om de internettoegang,
64K down en 32K up
€0.0425 per minuut en €0.25 per sessie
ff doorrekenen:
Een uur online kost: €2.55
Een dag online kost : €61.20
Een maand (30 dagen) online kost: €1836
Natuurlijk is dit abbonement alleen voor hele light gebruikers en mensen die alleen hun e-mail lezen. Maar even iets opzoeken wordt ineens wel erg duur. Een filmpje downloaden kan je maar beter niet doen.
- Je zal maar per ongeluk je Pc aanlaten staan......
- En hoe zit het met spam e.d.? want als je 20 spam mailtjes krijgt, dan ben je langer online... mag je die tijd weer aftrekken van de verbindingstijd?
- Als er bijvoorbeeld een server plat ligt (mail server, webserver e.d. van eigen provider) krijg je dan geld terug?
- Hoe meten ze de online tijd? Ik denk dat dit alleen met USB geleverd wordt, want de modem staat altijd aan.
Volgens mij ben je beter af met een abbo voor €20 als je light gebruiker bent, want ik denk dat je per definitie goedkoper uit bent, geen risico's loopt op hoge kosten en geen klok hoort tikken...
Ik vind dit abbo geen goede stap. Mijn beleving is dat je dan beter een abbo kan uitbrengen wat maar 15k up en down hebt, zodat het alleen maar bruikbaar is voor surfen en mailen... en zet er een limiet op van (ik roep maar wat) 250mb en als het limiet bereikt is betalen per mb ofzoiets