[98] probleem met ide controller windows 98*

Pagina: 1
Acties:

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 23:10
Hallo,
Ik heb hier een p2 333 MHZ met 64 MB geheugen met Windows 98 erop geinstalleerd.
Als ik opstart blijft hij hangen bij de melding dat de mode selecteren code tabel functie is uitgevoerd maar hij start niet door.
Als ik opstart in de veilige modus doet hij het wel en als ik dan de ide controller verwijder (intel 82371EB pci bus master ide-controller) start hij wel weer normaal op echter dan vind hij hem weer wel en als ik die dan installeer doet hij het weer niet dus waarschijnlijk een of ander conflict.
Ik heb hem al een paar keer opnieuw geinstalleerd, partities weggegooid enz. updates van Win98 gedraaid en nog werkt het niet, weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Probeer de DMA settings van de IDE driver (als je in veilige modus werkt) eens te verlagen

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Probeer eens alle insteekkaarten eruit te halen (onthou in welk slot ze zaten) en start m eens op met alleen je videokaart. Als je dan geen probleem hebt is er indd waarschijnlijk sprake van een bronnenconflict. Duw dan een voor een de kaarten terug tot het probleem er weer is. Dan weet je welke kaart het 'schuld' is. Probeer die dan in een ander PCI/ISA-slot te gooien, misschien gebruikt ze dan andere bronnen.

• Ora et Labora
Heb intussen ook al geprobeerd om alle kaarten eruit te halen en alleen de videokaart erin te laten zitten maar dit geeft hetzelfde probleem, nog steeds een conflict

Weet iemand nog een oplossing??

Verwijderd

paar updates van microsoft ook geprobeerdt dit werkt ook niet!
Mensies? weet niemand wat? we gaan nu probereen of hij wil werken met windows 2000

Verwijderd

probeer chipset drivers te krijgen, of drivers voor je IDE chipset.

misschien een conflict met je cd rom speler, probeer eventueel met alleen je primaire schijf op te starten dus zonder cd-speler.
DMA in- of uitschakelen kan misschien helpen, probeer daarmee te spelen.
en misschien kun je in je BIOS IRQ automatisch laten toewijzen of dit aan Windows overlaten.

zet eventueel je BIOS terug naar de standaard instellingen.

succes.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-05 18:11
Verwijder/hernoem je autoexec.bat en config.sys eens? (of remark alle regels)

• Ora et Labora
opstarten zonder cd rom al geprobeerd werkt ook niet, alle dma settings gedisabeld en weer enabeld, beetje testen werkt ook niet
autoexec.bat en config.sys hernoemen werkt ook niet

blijft een rare kwestie

Pagina: 1